???-hai...cantik awak sorang je ke...awak datang nak pergi reunion eh...jalan dengan saya nak
Lia-(toleh belakang)(pandang orang yang tegur lia)(terkejut)*eh ni bukan ke haziq....huh Hafiz cakap dia dengan Isha belum putus lagi suka hati je dia nak ngorat perempuan lain...kesia Isha*
(Buat tak tahu kat Haziq) (jalan tinggalkan Haziq)Haziq-ehhh.....awak nak kemana tu(jerita kat lia)....huh...sombong punya betina tak pa...kau tahu lah siapa Haziq nanti....kau tentu melutut sebab nak couple dengan aku nanti...
Lia-(ambil fon mesej Hafiz)
MESEJ(sambil lia tengah jalan)
Lia-hai awak
Hafiz- hai...awak dah nak masuk ke?
Lia- hmmm...dah nak masuk dah...tpi kan awak...tadi lepas awak masuk kan Haziq kacau saya...dia nak ngorat saya
Hafiz- apa!!...kurang ajar punya Haziq....siap lah dia nanti sebab kacau awek saya...saya kerja ka...dia cukup²nanti...
Lia- eh...jangan lah nanti dia tahu yang awak tu bf saya....nanti kantoi la plan kita....
Hafiz- ye tak ye jugak...tak pe lah kalau dia kacau awak bagitahu tau walau pun saya tak boleh pukul dia sekarang...bila semua plan ni dah berjaya nanti saya nak pukul dia cukup²
Lia- hmmm...okay tapi...awak jangan pukul dia selagi masa tu belum sampai tau...dah lah...bye saya rasa saya dah sampai tempat bekumpul ni...
Hafiz- ye ke...awak kat mana...(terpandang lia dekat pintu masuk)...hmm....saya dah nampak awak dah...bye...take care and love you(pandang lia)
Lia(tersenyum)hmm...okay...awak pon take care and I love you too....
End mesej
Lia- (jalan masuk dewan)
Semua lelaki-(pandang lia):O
Lelaki1-pehhh...cantik siot aku nak try tackle lah mesti dia sangkut punya...
Lelaki2-hmmm...jangan harap lah dia sangkut dengan kau mesti dia sangkut dengan aku punya lah...
Lelaki3-jangan harap lah dia aku punya
Lia- (buat² tak tahu dejat lelaki yang tengah pandang lia)(jalan duduk tempat kosong)
???-ehhh...sorry tapi ni tempat kawan kami lia boleh tak awak duduk tempat lain
Lia- (buat²tak tahu)*aku rindu korang gila ina,ary,isya,amy,ris*
Amy-tak payah lah nak sombong sangat...kau ingat kau cantik kau bagus
Ina- dah lah tu amy...tak le lah awak...awak duduk lah lagipun kami pon tak pasti dia datang ke tak
Lia-*aku kat sini lah korang mentang² aku dah berubah 180°..korang dah tak kenal aku ye...tak pe lah seronok betul kenakan korang ni....amy ni dari dulu sampai sekarang main cakap lepas je...yang isya pulak sama je kusyuk betul dengar cikgu cakap...hmm...rindunye aku dekat korang...tak pe tunggu mase je...aku akan bagi tau korang sorang demi sorang...
Ary-ehhh...by the way..nama awak siapa...nama saya ary....nma dia ina...ni isya...ni.amy...ni ris(sambil tunjuk kearah sorang demi sorang)
Lia- hmm nama saya lia...(buat muka tak de perasaan)
Ary-ehh...nama awak sama dengan kawan kitaorang lah kan koran(pusing kearah Ina)
Ina-ha...nama kawan kitaorang pon lia jugak...
Amy- huh...tak sama langsung...kawan kitaorang tu senyum je kat semua orang dia baik tak sombong pulak tu...(nada mengejek)
Ina, Ary-ish..tak baik lah ko ni...
Ina- jangan terasa ye dia memang macam tu...sorry kk...
Isha-ish..diam boleh tqk aku tak dengar lah apa cikgu cakap....(marah)
Lia,ary,ina,ris,amy-(pandang Isha)
Amy- isha kau ni kan....orang tengah cari gaduh ni kau boleh selamba je...(geleng kepala)
Cikgu-ha..amy ada apa² nak cakap ke
Amy- eh...tak de lah cikgu
Cikgu-ha...kamu berenam satu bilik(sambil tunjuk kearah Lia,ary,ina,ris,amy,isha)
Skipp
Bilik Lia,ary,ina,ris,amy,isha
Lia- (duduk atas katil)(kemas barang letak dalam loker)
Amy- eh...tengok lah dah sampai dah budak tak tahu malu ni...
Lia- (buat tak tahu je)
Amy- eh suka hati kau ja nak buat tak tahu kat aku kan...
Ina- dah la tu...amy...ha cikgu panggil semua orang turun rehat..
Ris,amy,isha-(jalan pergi kantin)
Ina- jom lia kita pergi makan...
Lia-(buat tak tahu)(jalan tinggalkan ina dan ary)
Ina dan ary-(jalan belakang lia)
Lia- (nyanyi)
Bila waktu izinkanku
untuk terus bersamamu
aKu kan slalu menjagamu
Di setiap nafas hidupkuAry- ina dengar tak tu...tu kan lagu yang kita selalu nyanyi dengan lia kan...
Ina- yelah...liana!!!!(jerit panggil lia)
-Bersambung-
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...