???-ehh...korang...hebat betul korang ni kan....korang nampak macam gangster....tambah-tambah lia dia nampak macam ketua korang je...Ina- ehhh...mana ada Amirul kitaorang biasa jelah.....lagipon korang lagi gangster daripada kitorang...kan dulu korang ni gangster...
//boyfriend diorang pon gangster jugak dekat sekolah...waktu diorang sekolah dulu...tapi masa diorang pindah ke sekolah lia...beberapa hari lepas tu lia pindah ke Australia... So diorang ni tak tahu yang gf-gf diorang semua ni gangster pada masa sekolah macam diorang...//
Amirul-okay kalau macam tu...apa kata kita pergi ambil air sama-sama...lagipon air korang dah tumpah kan...
Haziq-betul jugak tu kan...apa kata kitaorang jadi bodyguard korang....
Amirul- hmmm...yelah tu..(nada meluat)
Haziq- apa maksud kau cakap macam tu...
Amirul- apa yang aku cakap...(buat-buat tak tahu)
Haziq- apasal kau cakap...macam kau meluat dekat aku..aku buat apa kat kau sampai kau cakap macam tu(cari gaduh)
Amirul- (diam)
Amy- ehhh....tak pe lah biar lah Haziq jadi badyguard kita...sebenarnya mesti dia nak jaga teman wanita dia yang tersayang ni....
Isha- (sengih-singih malu)
Haziq- *ishhh....tak guna kau Amy....kenapa korang semua ni selalu sangat kacau peluang aku nak dapat kan lia...kalau aku jumpa dia sorang-sorang mesti nampak sangat yang aku nak tackle dia...tak guna punya budak semua budak-budak ni sama...ja....yang betina ni tersengih-sengih² macam kerang busuk kenapa pulak...dia ingat aku teringin sangat....bukan cantik mana pon....ishhh....sabar jelah...*
Ina- wehhh...lia jom....teman aku balik bilik...aku tertinggal dompet aku lah...memandangkan kita dah ada bodybguard...so aku pilih....hakimi aku....
Semua-euwww...hakimi kau!!!(cakap kuat)
Ina- apa yang euwww....sangat...lagipon dia memang aku punya pon....okay jom pilih....hmm bodyguard no dua...ha........(buat suspen)...Ha...
Haziq-*mintak-mintak lah aku*
Ina- Hafiz (jerit)
Semua kecuali lia-(bersorak)
Skip
Tengah berjalan
Ina- korang tengok tak macam mana muka Haziq berharap sangat...
Hakimi- betul tu you...lagipon kan masa amy cakap yang dia sebanarnya nak protect Isha.... Muka dia macam nak menyumpah...lagipon aku rasa dia menyumpah isha dengan amy dalam hati tau tak...
Lia- biarkanlah dia tu aku tak kisah pon...pasal dia
Ina- wehhh...lia kalau aku bagi tau diorang pasal perkara masa kita gaduh tu dekat diorang boleh tak....
Lia- kau jangan nak gatal ehhh....aku taknak sesiapa pon tahu
Ina- wehhh...Hafiz kau tolong la pujuk gf kau ni...
Hafiz- awak...kenapa tak boleh bagitahu saya pulak...haritu awak kata awak sayang saya...bagitahu la ehhh...kalau awak sayang saya awak kena bagitahu tau kalau tidak
saya merajuk dengan awak...(buat-buat merajuk)Lia- haha(gelak kecil)
Hafiz- apasal awak gelak dekat saya...(buat suara budak²)
Lia- how cute you are...my hubby....by you cute sangat lah...
Ina- (terbatuk)...oooo...kalau kitorang tak de mesti korang dah panggil hubby dah kan...tapi kan aku nak tahu kalau korang gaduh korang panggil apa sesama sendiri...
Lia- awak dengan saya laaa...
Ina- wow...tu kira baik lah tau...
Lia- biar lah...lagipon tadi dia cute snagat laaa...
Hafiz- I now la sayang....
Hakimi- you...I rasa kita pergi tempat lain jelah...ganggu pulak diorang nak dating....kita pon kena dating jugak...
Ina- ahhhh...betul tu jomlah...(tarik tangan Hakimi)...bye...
Lia- wehhh...korang nak gi mana...
Ina- dating la apa lagi...bye...
Hafiz- awak tak nak dating ke sayang....
-Bersambung-
YOU ARE READING
Love Or Friendship
Teen Fiction"cinta atau pesahabatan apa yang harus aku pilih"itulah persoalan yang timbul di fikiran lia.... Apakah jawapannya... Haziq- kau tak payah nak senyum sangat lah jijik aku....dah la hodoh, Gemok gedempol ada hati nak suka kat aku....kau boleh pergi m...