Pov Kaj
We zitten met ze allen op de bank en Gaya zit naast mij. Sam kijkt ons een beetje raar aan, hij weet wat hij moet verwachten. Ik neem maar het woord op en begin wel, anders is het over 30 minuten nog steeds niks gezegd. Sam we willen je even wat vertellen, kan je gewoon ons even wat laten vertellen en ons uit laten praten. Jaa okee begin maar zegt Sam. Nou het gaat over dat Jointjes roken van jou, Sam het gaat echt de verkeerde kant op. Ik heb met je proberen te praten en je zou stoppen na die ene keer ik heb je het allen maar vaker zien doen. Wij willen je helpen maar weten niet hoe. Praten helpt niet want je gaat daarna toch door. Wij willen jou niet kwijt raken als beste vriend, B-brave kan zo kapot gaan en Gaya heeft je nodig als grote broer! Alsjeblieft Sam laat ons je helpen of zoek hulp, dit gaat zo niet langer. Als je het nu doet ben je er misschien wel vanaf voor jullie ouders terug zijn. Hij blijft even stil en Sam loopt weg naar de achtertuin. Goed gezegd Kaj zegt Jai. Dankjee zeg ik zachtjes terug ik blij voor me uit staren. Dioni loopt richting de achtertuin naar Sam.
Pov Samuel
Ik loop naar wat Kaj heeft gezegd naar buiten en ga op de oude schommel zitten in onze achtertuin, ik denk na over alles wat Kaj heeft gezegd. Het was fout, maar het voelde toen zo goed en fijn. Het liefst zou ik het nu weer willen alles weer eventjes vergeten. Ik moet er maar misschien mee stoppen denk, als is het voor me beste vrienden en B-brave, en Gaya natuurlijk de tranen stonden net in haar ogen. Zo zielig, Kaj heeft gelijk ik moet er voor haar zijn als grote broer. En niet een dronken en stoned broer uithangen. Ik word uit me gedachten gehaald door Dioni wie naast me op de andere schommel is gaan zitten. He man gaat ie een beetje vraagt Dioni dan naar een tijdje stil te zijn geweest. Ja gaat wel! Antwoord ik terug. Misschien hebben jullie wel gelijk zeg ik. Ik was stom maar het voelde zo fijn even alles vergeten geen zorgen en stress. Ja dat snap ik maar dat is niet de oplossing he! Zoek iets anders ga dan zingen of dansen of sporten om de stress eruit te halen en alles vergeten zegt Dioni. Dat is misschien ook eigenlijk beter. Jaa veel beter zegt Dioni lachend. Dan krijg je ooit nog een sixpack zegt Dioni lachend achteraan! Haha heb ik al hoor antwoord ik! Ik ga wel ergens hulp zoeken voor me beste vrienden en B-brave en voor Gaya natuurlijk! Goedzo zegt Dioni hij staat op een komt naar me toe we geven elkaar een knuffel. We lopen weer naar binnen naar de rest! Iedereen zit nog steeds het zelfde op de bank. Als ik en Dioni binnen komen lopen draait iedereen zich om richting ons, weer zie ik de betraande ogen van Gaya. Daar kan ik echt niet tegen als ze zo kijkt, dan zie ik wat ik allemaal heb aangericht, ik moet dit stoppen. Dioni en ik gaan op de bank zitten. Ik begin maar met praten, oké jullie hebben gelijk misschien moet ik maar hulp gaan zoeken. Ik kan me zo niet vertonen bij B-brave en ik wil niet dat B-brave uit elkaar gaat door mij, en ik me beste vrienden kwijt ben! Kaj staat op en loopt naar me toe, ik ga ook staan hij geeft me een knuffel en zegt daarna, fijn, ik hoop dat je snel weer de leuke oude Sam bent. Ik ga naast Gaya op de bank zitten, die nog steeds voor zich uit ze te staren met tranen in der ogen. Ik trek der in een knuffel. Zo blijven we even zitten. Ahww broer en zus liefde zegt Jai dan ineens. Iedereen lacht, Gaya heeft ook weer een glimlach op haar gezicht. Na een tijdje te hebben gepraat met zijn alle en rond gekeken op internet hebben we een mooie kliniek gevonden om er mee te stoppen. Het ligt in Amsterdam gelukkig niet zo ver, ik kan morgen al gelukkig terecht. Hopelijk komen de jongens en Gaya vaak langs. En gaan we gewoon door met B-brave. De jongens gaan naar huis en Kaj komt me morgen ophalen om me naar de kliniek te brengen. Ik ben allen met Gaya nog thuis. Ik ga naast Gaya op de bank zitten en we kijken een film. Als de film is afgelopen blijven we nog eventjes zitten op de bank. Sorry Gaya het spijt me dat je mij zo moest zien! Je hoeft geen sorry te zeggen, het maakt niet uit, en nu gaan we slapen en ga jij morgen naar die kliniek. Ik red het hier wel alleen en ik kom vaak langs en als je goed je best doet mag je snel naar huis. Kom we lopen samen naar boven en gaan naar onze eigen kamer. Ik kleed me om en ga in me bed liggen. Ik pak me telefoon en check nog snel even me social media. Ik besluit Kaj nog even te appen.
WhatsApp gesprek:
Samuel: Hey Bro, nog bedankt voor vandaag. Sorry dat ik het niet eerder in zag en ben gestopt.
Kaj: Hey! Maakt niet zo veel uit, ik hoop dat je gewoon nu stopt zodat we B-brave en alles er niet onder lijdt
Samuel: Ik ga het proberen! Ik maak allen een beetje zorgen om Gaya, of ze wel zolang alleen thuis kan zijn.
Kaj: jaa snap ik wel! Ik wil wel een beetje op haar letten als je er niet bent en ga wel een paar keer langs!
Samuel: wil je dat echt doen? Dat zou echt fijn zijn, en Gaya denk ik ook!
Kaj: ja tuurlijk! Als ik je kan helpen dan doe ik dat graag!
Samuel: heel erg bedankt! Ik ga slapen ben moe!
Kaj: okee is goed, tot morgen!
Samuel: tot morgen!
Einde WhatsApp gesprek
Ik leg me telefoon weg en probeer te slapen na een tijdje val ik dan eindelijk in slaap!
-----------------------------------------
JE LEEST
Van je beste vrienden moet je het hebben!
FanfictionSamuel houdt van feesten vooral met zijn beste vrienden, tot dat het een keer fout gaat en dan? Zijn vrienden willen hem helpen maar weten niet hoe? Meer weten lees dan dit spannende boek!