Hoofdstuk 17

2 0 0
                                    

Pov Samuel

ik hoorde marloes mijn naam zeggen ze zei niet te veel aan sam denken he. ik vroeg wie er niet te veel aan mijn moest denken en toen liep ze snel na onze kamer toe. Kaj is hier nu al een tijdje. er komt een begleider aan lopen. meneer het spijt me maar ik moet ik vragen of u wilt gaan? oke mag ik vragen waarom? zegt Kaj. ja hoor dat mag u vragen we willen graag dat onze patienten niet meer dan 2 uur per dag bezoek van familie of vrienden hebben zodat ze zich goed kunnen focussen op het afkicken zegt de vrouw dan op een aardige manier. oké dat begrijp ik zegt Kaj. ik geef Kaj een brohug en loop dan richting mijn kamer. ik loop de kamer binnen en zie dat marleen op de bank ligt te slapen dit moest kaj eens zien dan zou die nog meer verliefd worden dan dat hij al is. ik besluit om op bed te gaan liggen en doe me oortjes in en luister wat muziek. iets wat later word ik op mijn schouder getikt door marleen. Hey Sam zullen we misschien doen durf of de waarheid doen zodat we elkaar wat beter kunnen leren kennen ik verveel me zegt ze dan. ja hoor is goed.

pov Gaya

ik loop al dagen te piekeren. ik baal ervan dat Sam weg is maar het is echt beter voor hem. hij heeft me een van de eerste dagen dat hij in de kliniek was een berichtje gestuurd op twitter maar ik heb hem nog steeds niet open gemaakt. ik voel me echt alleen er is niemand. de boys komen gelukkig wel vaak langs maar ik ben s'nachts alleen en dat vind ik super eng. ik durf niet aan kaj te vragen of die misschien hier tijdelijk wilt komen wonen. ik ga op de bank zitten met een kop thee en pieker over of ik kaj wel moet bellen uiteindelijk heb ik toch maar  besloten dat ik kaj ga bellen.

Telefoongesprek met Kaj.

Gaya: Hey Kaj

Kaj: Hey Gaya gaat het wel goed?

Gaya:ik wil eigenlijk even ergens met je over praten wil je misschien als je tijd hebt even na mijn huis komen?

Kaj: ja hoor ik ben nu even met de boys bij sony om te overleggen of we de optredens afgaan zeggen tot Sam er weer is of dat we ze gaan doen zonder Sam ik kan eventueel daarna komen

Gaya: ja is goed dan zie ik je zo meteen doeii

Kaj: doeii tot zo

Einde telefoongesprek

Pov Kaj.

ik werd net gebeld door Gaya ze wilde me graag spreken. we zijn nu met de boys bij Sony om te overleggen over hoe we het met Sam en b-brave aan willen pakken. als we gaan stemmen komt er uiteindelijk uit de we tot dat Sam terug is de optredens stop zetten zonder Sam geen b-brave. ik zeg de boys gedag en rijd met me scooter richting Gaya. even later ben ik bij Gaya zet mijn scooter opslot en bel aan. even later maakt Gaya de deur open. Hee Gaya zeg ik dan. Hi Kaj kom er in zegt ze. ik doe mijn jas uit en loop dan door na de woonkamer. wil je wat drinken vraagt ze dan. ja is goed doe maar appelsap. ze loopt weg. toch vraag ik me af waarom ze vroeg of ik wilde komen. even later komt ze terug met 2 glazen appelsap. ik pak me drinken en drink rustig. er valt even een stilte. waar wilde je over praten vraag ik dan maar om de stilte te verbreken. ja ik weet eigenlijk niet hoe ik moet beginnen ik vind het echt super fijn dat jullie hier heel veel zijn maar ik lig al nachten wakker omdat ik het super eng  vind om hier s 'nachts alleen te slapen in zo groot huis zegt ze dan. ik snap dat je het eng vind om hier te slapen in zo'n groot huis en ik snap dat je het moeilijk vind ik vind het super fijn dat je dit wel met mij bespreekt heb je zelf misschien al een oplossing zeg ik dan. nauw ja ik had eigenlijk het idee om hier met ze alle te gaan wonen tot Sam weer terug is zodat ik in ieder geval de nachten niet meer alleen hoef te zijn en het is ook wel gezellig met ze alle zegt ze dan. ja ik vind het ook een leuk idee we kunnen het aan de boys vragen en ik kan dan misschien vannacht al wel hier slapen als je dat goed vind.  ja dat lijkt me super fijn Kaj ik kan nu eindelijk vannacht goed slapen zegt ze dan. is goed lieverd ik stuur de boys even in berichtje.

WhatsApp gesprek met de boys

Kaj: hi boys Gaya vroeg net aan mijn of we misschien met ze all bij haar wilde komen slapen omdat ze s'nachts niet goed slaapt.

Dioni: jo is goed, gezellig wanneer wil je dat we komen

Jai: ja lijkt me leuk. Idd hoelaat?

Kaj: vanaf morgen denk ik maar ik ga in ieder geval vannacht al bij haar slapen zodat ze vannacht weer een beetje kan slapen.

Dioni: is goed ik ga morgen mijn spullen pakken en dan kom ik

Cassius: jaa is goed.

Jai: ja ik ook

Kaj: oke zien ik jullie morgen

Einde WhatsApp gesprek

De boys komen morgen slapen.  Zullen we nu dan maar gaan slapen zeg ik dan. Ja is goed zegt Gaya ik loop eigenlijk al gelijk na de kamer van sam kijk in de kast van sam of ik nog een shirt kan vinden van hem ik pak er een en kruip snel het bed van sam in. Ik val al snel in slaap. Midden in de nacht wordt ik wakker  van iemand die aan het snikken is. Ik open me ogen en zie Gaya huilend bij het bed staan. Ik vraag wat er is maar ze reageerd  niet. Het enige wat ze vraagt is of ze misschien bij mij mag slapen. Ik doe mijn dekbed omhoog als teken dat ze bij me mag komen liggen even later ligt ze weer als een roosje te slapen. Ik sluit me ogen en val ook al snel weer in slaap.
-----------------------------------------

Van je beste vrienden moet je het hebben!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu