Hoofdstuk 4.

480 23 1
                                    

Kauthar nam een groot bord en legde de taart er netjes in. Ondertussen sjokte ik naar boven om wat anders aan te trekken en deed mijn haar vast in een lange strakke staart. Ook bracht ik wat mascara aan om er niet zo moe en uitgeput uit te zien aangezien ik dat wel was. Ik liep de kamer van mijn ouders binnen en zag dat mijn moeder al klaar was en mijn vader ook, " komen jullie dan kunnen we gaan " vroeg ik terwijl ik mamma haar jas toereikte. Mijn vader knikte en samen liepen we naar beneden. Kauthar nam de taart mee en ik het mooie bosje bloemen en samen liepen we naar het huis van Ahmed. Hij woonde precies naast de bakkerij dus dat was niet ver lopen.

Mijn vader belde aan en Ahmed opende de deur met een grote glimlach: " Welkom mijn familie, welkom welkom. Kom binnen, kom. " zei hij terwijl hij mijn vader een hand gaf. Langzaam liepen we een voor een binnen en we werden al gauw verwelkomt door de lieve vrouw van Ahmed, Fatima was haar naam. " Salaam alaykom galtoe, mijn naam is Nissrine en dit is Kauthar. Hier deze zijn voor u. " en Kauthar en ik gaven haar de bos bloemen en de taart. " Ah shokran mijn dochters, dat is heel erg lief van jullie. Kom lekker binnen ik heb de thee al klaar staan. " zei ze terwijl ze ons eigenlijk een beetje de woonkamer in duwde. We namen plaats en plots zag ik iemand de woonkamer binnenkomen, " Salam alaykom allemaal " hoorde ik. Ik keek op en zag die grijze ogen weer, het was Yassine. Hij groette mijn ouders en kwam daarna naast ons zitten. " Dit is mijn zoon Yassine " zei Ahmed vol trots. Kauthar prikte zacht in mijn zij, " oh my ghad we zijn bij hem thuis " fluisterde ze zacht in mijn oor. Ik moest lachen en antwoordde niets. " Hey " zei yassine, " wist niet dat jullie bij ons op bezoek zouden komen haha ". Ik knikte " Ja je vader heeft ons eigenlijk een beetje gedwongen. Maar hele lieve ouders heb je. " zei ik vriendelijk.

Na dat we van de heerlijke Couscous genoten hadden, en veel hebben gelachen zei Ahmed plots dat Yassine ons moest rondleiden door de wijk. Mijn ouders vonden het beide een goed idee en stonden erop dat we een rondje moesten gaan lopen met Yassine. " Kom sta op dames, wat moet dat moet. " zei hij lacherig. Kauthar en ik stonden beide op en liepen Yassine achterna.

MaktoubWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu