Hoofdstuk 2.

716 26 1
                                    

Toen ik mijn sleutel in het slot stak werd de deur al opengetrokken door mijn zusje. " En? " vroeg ze me met grote ogen. Ik snapte niet waar ze het over had en keek haar dus vragend aan. " Heb je al leuke jongens gezien? " vraagt ze me met wederom grote ogen. Ik proetste het uit van het lachen en ook Kauthar lachte hard. Kauthar en ik hadden een erg goede band, we waren tweeling maar leken totaal niet op elkaar. Verre van dat zelfs! Kauthar had prachtig gekruld haar en een mooie licht gekleurde huid, als ze lachte had ze kuiltjes en haar ogen waren bruin van kleur. Mijn haar was het tegenovergestelde; ik had lang stijl haar dat bruin was van kleur, net als mijn oudere broer had ik grijs kleurige ogen en anders dan Kauthar had ik een getinte huid, lichtbruin van kleur. Men geloofde vaak niet dat Kauthar en ik tweeling waren. Vaak merken ze het pas aan onze karakters, want die lijken gelukkig wel op elkaar.

Toen ik de keuken binnen liep zag ik mijn vader de puntjes op de i zetten. " Salaam pappa kijk ik heb brood gehaald " en ik legde het zakje op de nieuwe keukentafel. Pappa liep naar me toe en gaf me een kus op mijn voorhoofd, " Shokran " zei hij met zijn lieve stem. " Pappa we zijn uitgenodigd bij Ahmed, de eigenaar van de bakker hier om de hoek. Hij heeft ons verplicht om Couscous te komen eten. " zei ik lacherig. " Daar kunnen we dan geen nee tegen zeggen, ik ga even woedoe ( de wassing voor het gebed ) doen en douchen, kan jij mamma even uit de dozen helpen dan kunnen we op tijd vertrekken. Ik wil geen slechte indruk achter laten. " zei pappa lacherig. Ik knikte en snelde me naar boven. Ons nieuwe huis was best wel groot, we hadden zelfs een kamer over en daarvan mochten Kauthar en ik onze eigen inloopkast van maken. Ik zag dat mamma haar kleren aan het opvouwen was en in de kast stoppen. " Yemma ( mamma ), heb je nog hulp nodig? " zei ik terwijl ik de dozen van de grond aan het rapen was. " Nee lieverd, ik ben al klaar. Pappa vertelde me dat we uitgenodigd zijn bij de buren dus we moeten ons gauw klaar maken. Kan jij met Kauthar even wat lekkers gaan halen bij de winkel? " ik knikte en ze gaf me een dikke kus op mijn wang.

" KAU! Meekomen we gaan even naar de winkel! " riep ik hard door het huis. Voor ik het wist stond ze voor me met haar jas en schoenen al aangetrokken. Ik had mijn scooterrijbewijs al gehaald maar mijn oude scooter heeft het helaas begeven en moesten we dus lopend. We woonden niet ver van het winkelcentrum dus dat was verder geen probleem, en helemaal niet als ik met Kauthar ging.

Zo liepen we samen naar het winkelcentrum..

MaktoubWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu