Onderweg naar het winkelcentrum keek ik even op mijn telefoon. Ik zag dat ik verschillende berichten binnen had gekregen van mijn vriendinnen uit mijn oude woonplaats, ik reageerde erop en keek Kauthar aan. " Het komt wel goed, voor je het weet hebben we hier ook een heleboel vriendinnen gemaakt. " zei ze om me een beetje op te vrolijken.
We liepen de Albert Heijn binnen en ik kon mijn ogen weer eens niet van het bloemenhoekje af houden. Overal waar ik ga trekken bloemen mijn aandacht, ik vind het prachtig hoe bloemen eruit zien. Ik koos twee mooie boeketten uit, een voor ons nieuwe huisje aangezien het nogal kaal was en wel een sfeertje kon gebruiken en de ander voor Ahmed en zijn vrouw. Kauthar koos een lekkere taart uit om mee te nemen naar Ahmed en zijn vrouw. We liepen de winkel verder door en konden het niet laten om nog wat andere lekkere dingen mee te nemen voor thuis naast de standaard boodschappen die we ook besloten mee te nemen.
Eenmaal bij de kassa aangekomen legde we alles netjes neer en ik keek Kauthar aan, " kop of munt " zei ze voor de grap. " Haha grapjas, ik betaal wel " zei ik lacherig. Ik keek weer terug voor me en keek naar hoe de jongeman voor me zijn boodschappen aan het inladen was in zijn karretje. Ik had niet door dat ik aan het staren was en werd onderbroken door zijn stem, " wil je helpen ? " vroeg hij lacherig. " Oh sorry, ik was even aan het dromen denk ik haha " en ik voelde mijn hoofd langzaam rood kleuren. Ik zag dat hij zijn hand naar me uit stak, " aangenaam ik ben Yassine, ik woon hier niet ver vandaan. En jij bent? ". Ik keek aarzelend om me heen, waar was Kauthar nou weer heen? Mijn hand reikte ik toe naar de zijne en verlegen zei ik ; " ik ben Nissrine, we zijn nieuw hier komen wonen ook niet ver hier vandaan. " Ik keek hem recht in zijn ogen aan, en zag dat ook zijn ogen grijs van kleur waren. Hij lachte vriendelijk en heette me welkom. " Hey sorry ik besefte dat ik chocola was vergeten " zei Kauthar bijna hijgend. " Ehm Yassine, dit is mijn tweelingzusje Kauthar. Kauthar dit is Yassine, hij woont ook in de buurt. " en ik keek Kauthar aan met een, naar mijn idee, nogal rode kop. Ze gaven elkaar een hand en kletste nog wat, ondertussen had de cassiere mijn boodschappen gescand en toen betaalde ik. " Ah Kauthar hoe gaan we dit allemaal meenemen naar huis.. " riep ik naar haar aangezien ze te diep in gesprek was. Yassine liep naar me toe en bood hulp aan, " Kom ik help jullie wel, jullie wonen schijnbaar bij mij om de hoek heb ik van Kauthar begrepen. " zei hij vriendelijk. " Uhm dat hoeft niet hoor, het lukt denk ik wel .. " ik voelde me verlegen naast hem, ik weet niet waarom maar hij deed wat met me. " Nee ik sta erop, ik help jullie graag " en hij pakte al twee tasjes en liep weg. Kauthar en ik pakte beide een tasje en volgde hem. Onderweg vertelde hij wat over zichzelf, blijkbaar zit hij dus ook bij ons op school. En volgt hij dezelfde opleiding als mij! Hij is bijna 19 en woont hier met zijn ouders. Kauthar had al het een en ander over ons verteld, ook dat we over 2 weken 18 zouden worden. " Dat word een feestje dan he " zei Yassine voor de grap. Kauthar en ik moesten beide lachen, want een feestje hadden we vaak besproken.
Eenmaal thuis aangekomen namen we de tasjes van Yassine over. Kauthar liep naar binnen met de boodschappen en ik bedankte Yassine nogmaals voor zijn hulp. " Geen dank, ik hoop je gauw weer eens te zien. En een leuke zus heb je. " ik zag dat hij moest lachen om Kauthar die met de deur aan het vechten was. " Hahah, hoop het ook " zei ik en ik liep naar mijn voordeur. Ik draaide me nog een keer om en zag dat hij een knipoog mijn kant op wierp. Ik glimlachte en liep naar binnen.
JE LEEST
Maktoub
RomansaLieve lezers! Dit is mijn allereerste verhaal dus please vergeef me als het slecht is hhaha. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en veel leesplezier