Choa:Aku suka BamBam ke??*Bisik hati Choa*
Sedang leka Choa melihat bintang²..Tiba² ada seseorang memetik gitar dengan merdu sekali..Choa melihat ke arah balkoni di bilik BamBam..BamBam keluar dari bilik dan menyanyikan lagu *If you do* dengan gitar secara akustik..
Choa hanya mendengar nyanyian BamBam yang cukup merdu itu..Tanpa dia sedar,,air matanya telah mengalir..
Skip__
Hari yang ditunggu oleh keluarga BamBam dan Choa telah tiba iaitu hari jadi Choa dan BamBam..Juga tidak ketinggalan hari perkahwinan mereka berdua..
Semasa BamBam ingin bersiap,,dia teringat tentang malam yang dia menyanyikan lagu *If you do* kepada Choa..
Flashback__
Selesai BamBam menyanyikan lagu..
BamBam:Ehh..Kenapa kau nangis ni??Jangan la nangis..Susah nak lap air mata ni..
Choa:Apa maksud BamBam nyanyikan lagu ni untuk Cho??Dan kenapa Luhan suruh Cho lupakan tentang lamaran dia??
BamBam terdiam seketika selepas mendengar kata² Choa..Perangai Choa berbeza..Biasanya dia bercakap dengan kasar tapi kali ini tidak..
BamBam:Huh..Sebenarnya dia sudah tahu tentang perkahwinan kita disebabkan omma saya mengajak dia ke majlis kita..Saya takut Luhan akan marah tapi lain pula yang terjadi...
Choa:Lain??
BamBam:Ye..Luhan cakap
"Aku memang sedih tapi aku rasa Choa lebih sukakan kau daripada aku sebab aku selalu perhatikan dia jikalau kau ada..Dia selalu tengok kau..Ambil berat pasal kau dan segalanya..Hari tu pun aku terbaca diari dia dan ada satu m/s dia tulis I love you BamBam.."
Choa tiba² tergamam..
BamBam:Tak perlu malu sebab sebenarnya saya dah mula sukakan awak semasa mula² kita dijodohkan..Saya rasa gembira sangat bila Luhan berkata begitu tapi saya pun kesiankan dia..
Choa:Apa lagi yang Luhan cakap*Mata berkaca*
"Jadi aku nak kau terima dia sebagai isteri kau..Suruh dia lupakan aku lamar dia dan menganggap kau yang melamar dia hari tu"
BamBam:Itu yang dia cakap dan saya akan anggap yang saya pernah melamar awak dulu..Dan ini kali kedua..Will you marry me again??
Choa hanya diam dan masuk semula ke dalam biliknya...
End flashback__
Jr:Woii...Jauh termenung..Orang nak kahwin ni memang kuat termenung ehh??*Gurau Jr*
BamBam:Ishhh kau ni..Betul ke apa yang aku buat ni??Aku tak suka dia..Aku terpaksa buat semua ni kerana Luhan yang suruh..
Jr:Kau terpaksa terima takdir kau..
Selesai majlis perkahwinan,,BamBam dan Choa bertemu dengan semua tetamu yang ada..Choa terpaksa mengukir senyuman yang tidak seberapa ikhlas di bibirnya...
???:Tahniah BamBam,,Choa..
B E R S A M B U N G...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mianhei readers kalau tak best..Author baru belajar buat story...
YOU ARE READING
"Will you marry me again??"(Slow Update)
FanfictionHye guys...Ini adalah first ff saya..Hope korang enjoy dengan ff saya yang tak seberapa ni..Hihihi..