BamBam yang melihat muka Choa yang sedih itu terus menariknya ke taman di kawasan sekolah..
Suzy:Woii!!Kau nak pergi mana tu?!?!Aku tak habis cakap lagi!!
Di taman...
Choa terus melepaskan tangannya dari di pegang lama² oleh BamBam...
BamBam:Kau Ok x ni??Habis baju kau basah sebab perempuan tu..
Choa:*Diam*
BamBam:Tunggu kejap aku nak pergi ambil beg..
Choa masih diam..Bila BamBam ingin beredar,,Choa tiba² memeluk BamBam dari belakang..BamBam terkejut dengan tindakan Choa..
BamBam:Ke..Kenapa ni Choa??
Choa:Betul ke kata Suzy tadi yang Luhan abaikan aku??
BamBam:Erkkk..Mana ada..Dia tipu je tu..
Choa:Jangan la tipu aku!!
BamBam pusing menghala ke arah Choa lalu mengelap air mata Choa yang mengalir..
BamBam:Dah²..Jangan la nangis..Baju kau dah basah,,nantikan bertambah basah pula..
Choa terdiam dengan kata² BamBam kerana dia mengeluarkan kata² itu dengan suara yang merdu sekali..BamBam tidak pernah mengeluarkan suara itu kepada mana² gadis sebelum ni..Ini baru pertama kali..
BamBam:Memang betul Luhan mengabaikan kau tadi tapi dia ada sebab..
Choa:Sebab apa??
BamBam:Kau akan tahu bila kita kahwin nanti..Luhan cakap tolong lupakan tentang dia melamar kau semalam..
Choa hanya mengganguk..Air matanya hampir keluar tapi BamBam sempat menghalang..
BamBam:Dah la nangis..Selagi aku dengan kau..Aku tak nak tengok kau sedih sebab aku dah janji dengan keluarga kita untuk buat Kau bahagia..Dah..Jom pergi ambil beg lepas tu kau pergi tukar baju..
Choa:Kau baru suruh aku pergi tukar baju selepas 30 minit aku kena simbah dengan air..Dah la kau bawa aku pergi tempat sejuk..Demam aku esok,,kau yang salah..
BamBam hanya ketawa dengan bebelan Choa..Choa turut ketawa melihat BamBam..Choa merasakan ada suatu rasa yang lain telah wujud dalam hatinya kepada BamBam..
Skip__
BamBam hanya memetik gitarnya di balkoni biliknya..Tiba² dia mengingati kejadian petang tadi..
BamBam:Haishh..Kenapa aku jadi teringat dekat dia ni..Rindu pun ada ni..Takkan aku suka dia..Arghh!!Tak mungkin..
Tiba² BamBam menelefon seseorang...
Di talian...
???:Hi..
BamBam:Ermm..Hi Choa..Tengah buat apa tu??
Choa:Tak buat apa² pun..Tengah boring ni..
BamBam:Keluar kejap dekat balkoni bilik kau..Aku ada surprise..
Talian tamat...
Choa hanya keluar dan melihat di sebelah rumahnya..Tiada sesiapa..Choa hanya menunggu kejutan dari BamBam..Sambil itu dia melihat bintang yang bersinar terang di langit..
Choa:Aku suka BamBam ke??*Bisik hati Choa*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mianhei kalau tak best..
YOU ARE READING
"Will you marry me again??"(Slow Update)
FanficHye guys...Ini adalah first ff saya..Hope korang enjoy dengan ff saya yang tak seberapa ni..Hihihi..