WYMMA#10

51 7 0
                                    

BamBam:Choa...

Choa:Ermm..Ya..

BamBam:*memeluk erat badan Choa*Boleh tak aku nak minta sesuatu??

Choa:Apa??

BamBam:Boleh tak nanti balik dari honeymoon kita ni,kita bercerai??

Choa:*Terkaku seketika*Bo..Boleh..Kenapa pulak tak boleh..Tapi apa pulak alasan nak bagi dekat parents kita??

BamBam:Nanti aku fikirkan..Btw,gomawo..

Choa:Nae..Tolong lepaskan pelukkan kau ni..Aku nak pergi mandi..Lepas aku siap mandi,kau pergi la mandi..Kita kan nak pindah hari ni..

BamBam:*Melepaskan pelukkan*

Choa terus mengambil tualanya & pergi mandi..

Sementara itu~~

"Betul ke apa yang aku cakap tadi??Kenapa berat pulak rasanya nak lepaskan dia..Arghhh!!!Kau tak suka dia!!Asal nak berat hati pulak!!Kau kena ringankan hati la!!"-Kata BamBam di dalam hati

Beberapa minit menunggu Choa siap mandi,akhirnya Choa keluar dari bilik mandi..BamBam terus masuk ke dalam bilik mandi dengan tualanya tanpa menghiraukan Choa..Choa bernasib baik kerana BamBam tidak berbuat perangai byuntaenya lagi...

Skip__

BamBam & Choa bersarapan dengan keluarga Choa di ruang makan..BamBam asyik berborak dengan keluarga Choa manakala Choa hanya mendiamkan diri..

"Lepas honeymoon,cerai..Hmm..Kenapa la aku rasa sedih ni..Padahal aku tak suka dia..Dia pun tak suka aku..Sepatutnya aku happy kalau nak bercerai dengan dia tapi kenapa aku jadi takut betul nak kehilangan BamBam.."-Choa

BamBam yang perasan yang Choa dari tadi diam & mukanya kelihatan sedih,terus menjadi gelisah..Tapi dia sendiri tidak tahu Kenapa dia begitu gelisah..

BamBam:Byull??Kenapa diam je ni??Muka tu nampak sedih je..Ada masalah ke??

Choa:Aaaa..Tak ada apa² la..I'm fine..*Suara sayu*

BamBam:Mesti sedih sebab tak nak berpisah dengan omma & appa,kan??Alaaa..Jangan risau la..Lepas ni kita akan datang sini setiap minggu..Tak pun hari² dekat sini..

Omma Choa:Jangan berjanji sangat dengan Choa ni..Kalau janji,dia akan pastikan janji dia ditunaikan..

Choa:Ehh...Mana ada la..Saya ok la awak..Jangan la risaukan saya..Lagipun....

Appa Choa:Lagipun..

Choa:Ermmm..Lagipun bukannya takkan jumpa dah dengan omma & appa,kan..

Appa Choa:Mm..Yelah nak...

Choa menarik nafas lega selepas appanya mempercayai apa yang dikatakannya sebentar tadi..Dia sebenarnya ingin mengatakan " Lagipun lepas ni kita akan bercerai,kan??Jadi saya boleh tengok Muka diaorang 24 Jam balik"

Selesai makan,BamBam & Choa berangkat ke rumah baru mereka..Mereka menaiki kereta BMW hitam kepunyaan BamBam untuk ke sana..Sepanjang perjalanan ke rumah baru mereka,mereka tidak bersuara walaupun sepatah perkataaan..Choa hanya melihat ke luar tingkap..

BamBam:Gwenchana??

BamBam yang dari tadi diam telah bersuara kerana melihat keadaan Choa yang tidak gembira itu..

Choa:Mm..Nae..

BamBam:Kau tak sihat ke??Aku tengok kau lemah je..Ke kau ada masalah??Share la dengan aku..

Choa:Aku ok..Jangan la risau sangat..

BamBam:Kau ni kan..Jangan nak tipu la..Tengok muka kau Aku dah tahu kau ada masalah..Kalau kau tak nak bagitahu,kita tak pergi Paris..

Choa:Ehhh...Jangan la..Ermm..Kau sampai hati ke nak lukakan hati parents kita dengan bercerai ni??

BamBam:Memang la tak sampai hati tapi aku tak nak jadi penghalang cinta kau dengan Luhan..

Choa:Tak nak jadi penghalang cinta aku dengan Luhan ke..Ke kau ada yeochin..Yelah..Kau kan ramai fans..Takkan xde yeochin

BamBam:Choa,kau dengar sini elok² ye..Aku memang ramai fans tapi aku tak ada yeochin..Kalau aku boleh jujur,kan..Aku nak sangat dekat semua fans aku & termasuk kau yang aku...

Kata² BamBam terhenti di situ..Choa sudah berasa peluk dengan kata² BamBam yang tergantung itu..

Choa:Yang kau apa??

BamBam:Huh..Aku cerita dekat kau sorang jelah ye sebab kau je yang aku percaya sekarang ni..

Choa:Nae..

BamBam:Sebenarnya..Aku benci yeoja..

Choa:What!!??!U hate Y.E.O.J.A?!?!But why?!??*Muka marah*

BamBam:Jangan la buat Muka macam tu..Hmm..Dulu,aku ada la yeochin..Aku sayang sangat dekat dia..Tak pernah pun curiga dekat dia ke apa..Satu hari tu,aku nampak dia keluar dengan namja lain..Aku call dia & tanya dia dekat mana..Dia cakap dia dekat rumah..Aku geram,aku end call lepas tu aku pergi dekat ex yeochin aku tu..

Choa:Lepas tu??

BamBam:Lepas tu aku marah dia..Mulanya dia buat² tak kenal aku tapi last sekali,dia marah aku,dia caci aku & macam²..Aku geram & aku tampar dia..Dan itulah kali pertama aku tampar yeoja dan aku harap itu kali terakhir..Lepas tu aku clash dengan ex aku tu..Dan lepas dari hari tu,aku dah tak couple..Aku dah mula benci yeoja sebab bagi aku semua yeoja sama je..Suka tipu orang..Tapi...

Choa:Jadi kau nak cakap semua yeoja termasuk aku ni jahat la*tunduk + air mata mengalir*

BamBam:Choa...Aku tak....

Choa:Kau tak boleh nilai yeoja lain dengan ex kau..Semua orang mempunyai perwatakan sendiri,BamBam..

BamBam memberhentikan kereta yang dipandunya..Dia melihat Choa dengan sayu..Dengan perlahan dia memegang pipi Choa dengan lembut sekali menggunakan dua² belah tangannya..

BamBam:Choa..Jangan la nangis..Aku tak habis cakap..*Menyapu air mata Choa*

BamBam:Dengar sini sambungan ayat aku yang tapi tu..Tapi bila aku kahwin dengan kau & tengok perangai kau selalu,baru aku sedar yang bukan semua yeoja perangai macam ex aku Terutama sekali kau..Kau memang berbeza dengan yeoja lain & ex aku..Kau tahu tak,kau yeoja pertama yang mampu buat aku hilang rasa benci dekat semua yeoja..Kelmarin,aku tak tahu kenapa tapi aku rasa berat sangat nak lepaskan kau & aku rasa susah sangat untuk cakap tentang cerai tu..

Choa:*terkaku dengan air mata yang masih mengalir*

BamBam:Kelmarin sampai la pagi tadi aku fikir kenapa susah nak lepaskan kau..Dan baru je tadi..Sebelum aku tanya kau Ok tak,aku dah dapat jawapan kenapa aku susah nak lepaskan kau..

Choa:Apa jawapannya??*Air mata masih berbaki*

B E R S A M B U N G..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mianhei kalau tak best..Hmmm..Apa ehh jawapan BamBam susah nak lepaskan Choa??Nak tahu kan??Kena la tunggu part seterusnya..Hihihi..

Sori kalau ada typo...

"Will you marry me again??"(Slow Update)Where stories live. Discover now