Maviş;
Maviş... Bekliyorum 2 aydır son mektubumu okumanı.Gerçi eline geçip okudun mu o da meçhul.Eline geçti mi geçmedi mi?Kafamın yüreğimi kemiren sorular var sanki tüm kanımı çekiyorlar.Ama sabrediyorum hep sabrettim.Sabrediyorum susuyorum bekliyorum.Senden bir haber bir kelime gelsin diye.Sabretmeye devam edeceğim.Eskiden bana dervişim der gibi.
Maviş... Üşüdüm ben dün gece çok üşüdüm.Dün gece yine bir rüya gördüm.Tek başımaydım , dolaşıyordum kendi başıma.Sonra bir kaç insan geldi tanımadığım insanlar.Bana dediler ki maviş burada çağırıyoruz seni görmek istiyormuş dediler.O an bir anne oğlunu görmek ister gibi istedim ama uzaktan yanında biri olduğunu hissedince uzaklaşmak istedim.O kadar ağırdı ki üstüme binen yük.Bir yandan deli gibi görmek isterken seni biriyle görmeye katlanamıyordum.Uyandığımda etrafıma baktım içime bir burukluk büründü.Sanki yüreğimin üzeri buğulanmıştı.Gördüğüm için mi burukluk vardı yoksa o ağır yükü yaşadığım için mi diye sordum kendime.
Maviş... Şarkılarını duyar gibiyim, diyor muşun ki; ''Sen kal ölene kadar.'' Biz hep bekliyoruz hep kalıyoruz.Mesafeleri, tesadüfleri, ayrılıkları...Bir fırtına tuttu bizi şimdiyse kış uykusuna hazırlıyor tekrardan.İlkbaharda çiçeklerin açmasında ki tesadüfleri bekler gibi bekliyoruz.
Maviş... Rüyalardır bazen rüyaları gerçekleştiren.Uyanmadan nasıl gerçekleşir ki rüyalar veya uyumadan nasıl yaşarsın ki rüyadaki yaşadıklarını.Biz çok uyuduk, ben çok rüya gördüm sen de çok yaşadın rüyalarınla.Alıştık veya böyle uyumaya.Uyan artık uyandır beni.
Maviş... Ayrılık, gidenin cesareti kalanın sabrı ile ölçülür.Sen gittin maviş oldun.Ben kaldım derviş oldum.Derler ki ''Deli kadın sevmek cesur adam işi.''Ya adam deli derviş ise kadın da o cesaret olur mu?Maviş sana diyorum deli olmasam her paragrafa başladıktan sonraki taşları birleştirir miyim isminle.O taşlar nereden geldi diye sorarsan sabır kuyusunda bekliyorum ya orada çok var ondan.Sabır taşlarım onlar.Her gün ismini söylüyorum o taşlarla.Derviş muhtaç olmuş sesine bilmem söylesem mi söylemesem mi?
Asil insan idare eder,
Aciz insan şikayet eder,
Basit insan iftira eder,
Dürüst insan sabreder...
Ayazda kalmış kuş misali titriyorum...
BURAK SÖNMEZ 27/11/2015
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON MEKTUP
RomanceHiçbir neden yokken Yada biz bilmezken Tepemiz atmış konuşmamışızdır Onca neden varken Tam sırası gelmişken Hiçbirşey yapmamış ve susmuşuzdur Aynı anda Aynı sessiz geceye doğru İçim sıkılıyor demişizdir Aynı sabaha uyanırken Kim bilir Aynı dü...