Kapitel 1

291 9 1
                                    

/Antons perspektiv/

Sommarlovet har börjat. Amanda bor fortfarande hos mig. Den jag älskar bor jag med. Det kan inte bli bättre. Mina systrar accepterar henne för den hon är. Mina föräldrar låter henne bo här. Allt är perfekt.

Jag stod i köket och stekte pannkakor. Det slutade med att brandlarmet gick igång. Som tur var är mina föräldrar på jobbet, Klara på ridning och Elin i London. Jag hör en då steg i trappan jag vänder mig om och ser Amanda.
- Anton vad har du gjort? frågade hon mig och stängde av brandlarmet.
- Ehhh inget, sa jag och började rodna. Jag tittar ner i golvet och jag känner att hon lyfter upp mitt ansikte.
- Anton vad fick du i hemkunskap? frågade hon mig.
- Det vill du inte veta, sa jag.
Hon kastade en blöt handduk och bad mig städa. Jag började torka och jag ser att hon tar fram en kvarg burk.
- Du vet att det finns regler i huset va? frågade jag.
Hon bara blängde på mig.
- Ingen kvarg i mitt hem, sa jag och gav henne ett flin.
Hon tog kvar burken och gick ut från huset.
- Vart ska du! skrek jag.
- Ut från ditt hus och äta min kvarg! skrek hon tillbaka.
Jag hörde henne öppna och stänga dörren. Jag tog fram min filt och sprang efter henne. Hon hade ju bara gått ut i pyjamas. Jag ser henne sitta och skaka på en sten. Hon hade ätit upp kvargen och jag la filten runt henne på ryggen. Hon ställde sig upp och jag tog skeden och burken från hennes händer. Hon drog filten runt sig och vi började gå hem. Jag la armen om henne och ju närmar huset vi kom desto mer lukt av rök kände vi.
- Anton stängde du av platan på spisen? frågade hon mig.
Jag gav henne blicken jag tror inte det. Jag började springa och hon var efter mig. När jag kommer fram till huset så ser jag massa rök. Jag tar upp mobilen och ringer till 112.

---------------------------

Bra början på sommarlovet😂😂

Detta är bok 2 hoppas ni gillar den❤️

Min nya flickvän ~AK~Where stories live. Discover now