Kapitel 8

153 9 2
                                    

/Antons perspektiv/ (lyssna på Då Du ser på mig (älskar denna känsla) av Gmx när du läser detta)

~Sjukhuset~

Jag hoppar av bussen och in på sjukhuset. Jag möter upp Andreas och han såg inte så glad ut.
- Anton sätt dig, sa han. Jo den är så att Amanda hon har...
- Vadå! halv skrek jag.
- Hon hamnade i koma, sa Andreas med sorgsna ögon.
Jag kände tårarna komma. Den som betyder mest för mig har hamnat i koma.
- Anton jag är ledsen, sa Andreas.
Jag svarade inte. Tårarna rann ner från ögonen. Jag torkade bort dem men det var ingen idé.
Efter massa tårar så kom en läkare och sa att vi fick gå in men bara en i taget. Jag kollade på Andreas och han nickade. Jag ställer mig snabbt upp och springer in till Amanda. Jag sätter mig på en stol och tog ett stadigt grepp om hennes hand. Hon ligger där helt stilla och kan inte röra sig. Hon kanske inte ens hör vad jag säger. Tårarna kom tillbaka. Jag var så ledsen att jag inte kunde prata. Hon var den enda som fick mig glad. Jag kände en hand på min axel och det var Andreas. Jag kastar mig i hans famn. Jag kramade om honom och jag kunde verkligen inte sluta gråta.
- Att se henne är det bästa men det värsta att jag saknar hennes röst så fort hon pratade med mig, grät jag fram. Det värmde varje gång önskar att jag fick henne att förstå.
- Anton hon älskar dig, sa Andreas till mig. Men du måste gå ut nu det är min tur nu. Jag gick sakta ut ur rummet.

/Andreas perspektiv/

Jag satte mig på stolen och såg på henne. Så hemskt att hon hamnade i koma pågrund av mig. Jag kände tårarna. Det var inte meningen.
- Är det försent att säga förlåt, grät jag fram. Jag satte händerna framför ögonen.
- Det var inte meningen, sa jag till henne. Allt är mitt fel. Snälla vakna upp från koman vi klarar oss inte utan dig.
Jag gick ut ur rummet och satte mig på stolen bredvid Anton. Efter en stund åkte vi hem till honom och förklara allt för Antons mamma Annette.

Det var sent och jag fick sova över hos Anton. Vi hade tagit fram en madrass som jag skulle sova på. Jag kröp ner men ingen av oss kunde inte sova.

------------

Sorry för sent kapitel höll på med en video till Anton och glömde helt bort boken. Om ni vill se videon så heter min kanal Crazy Scraper
Hoppas ni gillar den och så ses vi snart❤️

Min nya flickvän ~AK~Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz