/Amandas perspektiv/
Jag vaknade av några kalla händer på min rygg. Jag hoppade till och det var Anton. Jag såg in i hans ögon som var glansiga. Något var fel.
- Anton vad har hänt, sa jag och flyttade närmare honom.
- Inget, mumlade han.
- Anton.
- Vad? frågade han.
- Berätta nu, sa jag.
- Det har inget med dig att göra! skrek han mot mig.
Jag kände tårarna tränga fram.
- Nej, sa han och kastade sig i min famn.
Förlåt det var inte meningen att höja tonen.
- Förlåt för jag frågade, sa jag irriterat.
- Du kommer få reda på det förr eller senare, sa Anton. Jo mina föredrar har gått isär.
- Är du ledsen? frågade jag.
- Nja det är ju tufft att sina föräldrar bråkar men jag har ju dig, sa han.
Jag fick fram ett stort leende och vi möttes i en kyss./Andreas perspektiv/
Jag kommer i till Antons rum med min vattenflaska och ser dem kyssas. Jag smyger fram och häller hela flaskan över dem.
De släpper snabbt kyssen och kollar argt på mig.
- Ops, sa jag. Jag råkade bra gör det.
Jag vänder mig om och jag ser i min ögonvrå att Anton kastar sig på mig så jag hamnar på golvet. Jag hade mobilen i handen och när jag minst anar det så tar Amanda den. Jag ligger på mage med en Anton på mig och kommer inte upp./Amandas perspektiv/
Jag tar Andreas mobil och går in på hans meddelanden. Jag ser en som heter Filippa.
- Andreas vem är Filippa? frågar jag.
- Ehh.. fick Andreas ur sig och blev generad.
- Naw är det din tjej, sa jag retligt.
- Nej, sa Andreas.
- Men ni har ju skrivit massa hjärtan till varandra.
Andreas blev tyst.
- Hej Filippa, skrev jag på hans mobil. Jag älskar dig från månen och tillbaka.
- Du skickar inte de, sa Andreas och försökte komma loss.
- Skickat, sa jag och gav honom mobilen och Anton gick av honom.
- VAD FAN! skrek Andreas.
- Andreas det kallas karma, sa Anton.
Andreas blev väldigt arg på Anton. Han skulle lätt kunna slå till honom.
Det plingade till i hans mobil och han började hoppa av glädje.
- Eh vad hände? frågade jag.
- Jag har en flickvän, sa Andreas. Juste förlåt får jag hällde vatten över er.
- Ett litet förlåt kan förändra mycket, sa jag och Anton i mun på varandra. Vi alla kramades i en gruppkam och gick och köpte glass för att fira.
YOU ARE READING
Min nya flickvän ~AK~
FanfictionDetta är 2 dela boken läs fösta boken min nya granne. Sommarlovet har börjat för tonårskillen Anton. Han bor med sin flickvän Amanda och hans familj. Amanda bor bara där för tillfället men en dag ser hon det hon inte vill se. Hon ser Anton som grov...