Kapitel 3

196 10 0
                                    

/Amandas perspektiv/

Jag vaknar och jag har Antons armar runt mig. Jag vänder mig om och pussar hans panna. Han öppnar ögonen och ler mot mig. Han kysser mig och går till badrummet för att byta om. Han kommer tillbaka i Adidasbyxor och en sweatshirt. Jag tar fram min matte bok för att plugga.
- Anton kan jag få en miniräknare? frågade jag.
- Nej, det får du inte, sa Anton och skrattade.
Jag försökte att räkna utan men men det gick inte så bra.
- Kära matte bok gå och köp en miniräknare och lös dina egna problem efter som min pojkvän vägrar att hjälpa mig, sa jag och kastade boken på Anton. Han fångade den och slog upp rätt sida.
- Ska jag hjälpa dig? frågade Anton med en barnslig röst.
- Ja, sa ja surt.
- Vad blir da 3X-2X+2Y? frågade han.
- Jag vet inte, sa jag.
- De vet du visst, sa Anton och gav mig pennan.
~min tanke~
Får se nu 3X-2X är X man fick ju inte skriva 1X utan man måste skiva X bara. Sedan har vi plus 2Y då borde svaret vara X+2Y.
~Slut på tanken~
Jag skrev ner de och visade Anton.
- Jag sa ju att du kunde, sa han.
Jag puttade lätt till hon och han fortsatte hjälpa mig med matten. När jag äntligen var klar så gick vi ner för att äta frukost. Det blev yoghurt med flingor.
När vi hade ätit upp så skulle vi åka och bad och jag och Anton fick följa med.

/Antons perspektiv/

Jag och Amanda sprang upp för trappan och packade allt vi behövde till stranden sedan så åkte vi iväg.

-----------

Min nya flickvän ~AK~Where stories live. Discover now