Part 6

106 8 2
                                    

Lagi seminggu sahaja lagi Syafina akan menjadi isteri yng sah kepada Faris ,seminggu lebih dia berdiamkan diri terperap saja dalam biliknya . Iphonenya dimatikan selama seminggu , tidak tahu kenapa dia menjadi seperti itu . dia suka kepada abang saudaranya itu tetapi dia tidak sangka akan menjadi isteri kepada abang saudaranya . nasib baiklah ibu dan maksu dia yng siapkan segala urusan pernikahan dorang .tiba - tiba pada petang itu dia tergerak hati hendak hidupkan semula Iphone 5s nya itu . sesudah dia hidupkan Iphonenya , bertubi tubi chat masuk dri wechat lah whatsapp lah facebook lah . Dia mula melihat wechatnya terdapat 18 chat ,  9 chat dri Anisa ,  4 chat dri Akief dan 5 chat dari Faris .
Syafina agak terkejut Faris chat dia . dia mula membaca chat Anisa dahulu .
[7 sep 2015 , 3 ptg ]  Anisa  :Asalamualaikum
[7 sep 2015 , 4 ptg ]
Anisa : mana kau weyh ? tak on ke?
[7 sep 2015 , 6 ptg ]
Anisa : weyh !!!! tkkan tk on lagi ?
[8 sep 2015 ,2.35 ptg ]
Anisa : Asalamualaikum ?
[8 sep 2015 , 8.30 ]
Anisa : takkan tak on?
[8 sep 2015 , 9 mlm]
Anisa : bosan weyh tkde kau :'
[9 sep 2016 , 10 mlm ]
Anisa : rindu kau ni? :'
[9 sep 2015 , 12 tgh mlm ]
Anisa : kang datang umah kau kang kau halau aku pulak? :(
[10 sep 2015 , 10.45 pagi ]
Anisa : call kau , kau voicemail pulak?hm nnti lepas dh baca chat ni reply au ! aku setia menunggu kau ni  :''
Syafina gelak saja bila baca chat Anisa , baru dia tahu Anisa ni mmg tak boleh kalau takde dia . Syafina pun balas chat Anisa .
Syafina : Waalaikumusalam , sorry ah weyh aku off phone lah . aku takde mood , kau tahukan kalau aku takde mood mmg lama nk ada mood balik .

Dia pun melihat chat dri Faris a.k.a bakal suaminya .
[6 sep 2015 , 11 mlm ]
Faris : Fina jgn mrah abang ya?abang buat ni semua untuk arwah tok wan .
Faris :Arwah tok wan mesti ada sebab kenapa dia hendak kahwinkan kita .
Faris : Jgn fikir abang nak ambil kesempatan pulak ye? maaf kerana abang setuju . selamat malam Syafina Aisyah .
[9 sep 2015 , 8.30 mlm ]
Faris : Syafina masih marahkan abang ke?
Faris :Abang ada benda nk bagi tahu ni , benda penting . abang rasa bersalah sgt dgn Akief . Abang ada gaduh dgn dia semalam , dia marahkan abang sebab setuju kahwin dgn Fina .

Apahal Akief marah Abang Faris pulak ni?hm . Syafina pun membalas chat Faris .
Syafina : Waalaikumusalam , Fina pun buat semua ni untuk arwah tok wan . Fina tak marah kan abang pun . Fina pun sayangkan arwah tok wan .
Syafina : kenapa Akief marah abang sebab abang setuju?kita setuju kahwin sebab kita sayangkan arwah tok wan . dia pun sayangkan arwah tok wan kan? .
Syafina pun membaca pula chat dri Akief .
[7 sep 2015 , 12 mlm ]
Akief : Asalamualaikum , Awak mmg rela ke hendak menjadi isteri abang saya?
Akief :Tlong jawab Syafina Aishah?
[9 sep 2015 , 6 ptg ]
Akief :sakitnya mata aku bila lihat dulang hantaran kat rumah aku ni !!lagi sakit hati aku bila kau akan menjadi isteri abang aku ! susah untuk terima ini semua ! .
Akief : aku ada benda penting nak bagithu kau ! aku SUKAKAN KAU sejak kecil lagi ! tkkan kau tk pernah perasan ? lama aku tunggu kau ! semua nya sia sia saja .
Syafina terkejut dgn chat yng dihantar oleh Akief . Selama ini Akief yng dia anggap sebgai abang saudaranya sahaja mempunyai hati kepada dirinya sejak kecil lagi .Syafina berasa bersalah pula kerana menyakiti hati Akief .Dia terpaksa untuk berkahwin dgn Faris bukannya saja saja . sedang Syafina melayan perasaannya it , 4 chat masuk dari Anisa dan Faris .
Anisa : haa on pun kau ! aku rindu kau ni !
Anisa : asal kau takde mood weyh ?
Syafina : aku kena kahwin dgn abang saudara aku lagi sminggu ja weyh ! masa hari jadi aku pulak tu :(
Anisa : haa?dgn siapa ? asal kena kahwin?
Syafina : dgn Faris yng aku suka tu lah . sebab arwah tok wan aku yng nak kitaorg kahwin .
Anisa : ohh , hm patutlah kau off phone kau sebab kau kan kena siapkan persiapan perkahwinan kau  . kau kan suka dia ? kenapa kau sedih ?
Syafina : eleh , mana ada aku siapkan ? mama Faris n ibu aku lah yng siapkan . aku mmg suka dia weyh tpi aku tk sangka aku akan jadi isteri dia ? aku ni muda lagi weyh masih mentah hm .
Anisa :erm mmg kau masih muda masih mentah , tkpelah weyh redho ja lah kau solat lah istikarah bebanyak .
Syafina : haa yelah weyh terima kasih bgi semangat .
Anisa : no problem ,btw kau dah ada pengapit belum ha? XD
Syafina : sempat lagi eh tnya ? belum lah . aku tak tahu siapa ? aku tak  bgithu sesiapa pun yng aku akan kahwin . aku baru bagi tahu kau sorang .kau kan sahabat aku dunia akhirat? .
Anisa : wahh , terharu aku nyahh . hahahahaha aku nk jadi pengapit kau boleh ? :D
Syafina : dah kau ja yng aku bgithu , of coz kau lah pengapit aku .
Anisa : yeayy ! :) tq sayang kau weyh . dah lah aku nk tlong emak aku masak . nnti mlm aku cht kau balik okay ? kau jgn off phone pulak ? okbye Asalamualaikum .
Syafina : wlcme beb , haa pergi lah . okay okay aku tk off phone . okybye , waalaikumusalam .
Syafina baru teringat akan chat Faris tdi lalu terus dia baca .
Faris :mmg lah dia sygkan arwah tok wan dah arwah tok wan yng besarkan kita semua masa kecilkan ? . dia tak boleh terima takdir lah Fina . Dia sukakan Fina dri kecil lagi ? dia syg kan Fina dia Cintakan Fina .

Arwah tok wan lah yng banyak jasa membesarkan Syafina , Faris dan Akief ketika mereka kecil oleh kerana ayah dan ibu mereka semua terlalu sibuk dgn kerja .

Syafina : Erm tpi dia kena redho , dahlah Fina malas nk ckp psal ni lagi .
Syafina : okaylah bye nnti jumpa masa akad nikah ja lah , asalamualaikum.
Syafina terus menghempas Iphonenya dia atas katil lalu merebahkan badannya dia sebelah Iphonenya .
Dia dah penat dgn semua apa yng terjadi ni ? dia dah rimas dgn perkataan kahwin . dia pelik kenapa agaknya tok wan ingin dorang kahwin ya?Faris tu lebih tua 8 tahun dri dia ? dia redho saja . apa yng dia mampu buat ialah solat istikharah .

Pilih kau atau dia?Where stories live. Discover now