Seperti biasa , jam loceng milik Syafina akan berbunyi bila tepat pada pukul 5.30 pagi . Syafina yng lena dibuai mimpi pun tersedar , dia terkejut apabila terlihat tangan Faris memeluknya .
"Eh?ala mcm mana nak bangun ni?dia ni bila nak bangun ?"rungut Syafina dalam hatinya . lantas dia mengejut Faris untuk bangun .
"Abang , bangun ler mandi lepastu solat subuh "kejut Syafina . akhirnya Faris tersedar lantas dia alihkan tangan yng sedang memeluk Syafina .
"sorry abang tak sengaja peluk Fina "kata Faris .
"Erm takpelah , dahlah lupakan pasal tu . sekarang ni kita pergi mandi lepas tu kita solat sesama n then kita kemas barang kita , yelah kitakan nak pergi Pulau Langkawi tengah hari nantikan ?"jelas Syafina .
"Ha okay , lupa pulak . terima kasih ingatkan abang "ucap Faris smbil tersenyum ke arah Syafina yng duduk disebelahnya .
"aduh , comelnya "bisik Syafina .
"Haa apa dia tak dengar ?"kata Faris .
"eh takde pape lah , dah dah jum siap "ajak Syafina yng sahaja mahu mengelat dri pertanyaan Faris .
"Eh yeke ? yelah "jawab Faris .
Mereka pun selesai solat bersama dan mereka menyiapkan barang yang hendak dibawa bercuti nanti . tertiba Faris bertanya .
"eh sikitnya barang Fina bawak?"tnya Faris .
"Sikit abang kata ? bnyk ni boleh dikatakan lebih dri 3 hari tambah baju spare ,yelah kita tiga hari ja kan kat sana nanti "jawab Syafina .
"Fina lupa eh ? "tnya Faris .
"Lupa apa?"jawab Syafina dgn muka bingung .
"kan malam tdi abang dah bagi tahu masa makan malam dgn ayah n ibu ?"tnya Faris lgi .
"Ha ?ckp apa?"tnya Syafina .
"Hish dia ni , kan abang ckp nak bawak Fina tinggal kat rumah abang "jawab Faris .
"Ohh , lupa pulak Fina sorry bang hehehe "kata Syafina smbil membuat muka comelnya .
"Comel gila dia ni bila buat muka comel eh?muka marah pun dah comel ini pulak bila dia buat muka comelnya makin bertambah comel lah jawabnya "puji Faris dlm hati smbil merenung Syafina .
"Apahal dia ni tenung aku ni?"tnya Syafina dlm hati .
"Abang oh abang ?"tegur Syafina smbil tangannya melambai lambai di hadapan muka Faris .
"Haa ye Fina "jawab Faris smbil membetulkan kedudukannya apabila ditegur Syafina .
"kita terus pergi rumah abang ke lepas balik dari bercuti ?"tnya Syafina .
"Iye "Jawab Faris .
"Ha?terus tinggal sana ?"tnya Syafina .
"Iye , kenapa?"tnya Faris .
"Kita pergi bercuti kat Pulau Langkawi naik kereta abang kan ? hbistu kereta Myvi Fina tu mcm mana?"tnya Syafina lagi .
"Haah kita pergi bercuti naik kereta abang , ala nanti kita balik lah rumah ayah ibu amik kereta Fina . abang nak tunjuk rumah tu dulu n jalan "jawab Faris .
"Oh yelah , yng penting jangan tinggalkan Myvi Fina okay ?"luah Syafina .
"Iyee Fina "jawab Faris .
"Dah jum turun , kita pergi sarapan bang?"ajak Syafina .
"jum "jawab Faris .
Mereka pun selesai bersarapan bersama , mereka pun mula menyusun beg mereka yang berisi barang keperluan di dalam kereta Vios berwarna hitam milik Faris . apabila mereka selesai menyusun beg mereka , ibu Syafina tertiba sahaja menghulurkan satu kotak hadiah berwarna coklat kepada Syafina .
"Nah , ada hadiah untuk Fina "kata ibunya .
"Wah,hadiah apa yng ibu kasi ni? "tnya Syafina smbil mengambil kotak hadiah itu .
"Ha nak tahu hadiah apa kan?bukalah hadiah tu "suruh ibunya .
"Wahhh !Iphone 6 plus !"jerit Syafina dgn gembira apabila dia melihat isi kotak hadiah itu lantas dia mencium pipi ibunya sambil mengucap terima kasih kepada ibunya .
"Sorry , patutnya ibu bagi malam tdi tpi ibu terlupa pulak "kata ibunya .
"Takpelah ibu janji ibu bagi jugak " jawab Syafina dgn muka gembiranya .
"Dah ,kamu berdua gerak lah "suruh Ayah Syafina .
"Ayah halau kitaorg eh?tkpe ayah "tnya Syafina dgn nada merajuk .
"eleh kamu ni Fina dah jadi isteri org pun masih nak merajuk macam budak kecil lagi ke?"perli ayah Syafina .
"Ala tak salah pun "jawab Syafina .
"Hish dia ni menjawab ja , ha Faris kamu jaga Fina ni baik-baik ya . dia ni boros kalau bab membeli , hati-hati dekat sana ya ?"kata ayah Syafina .
"Eleh "kata Syafina .
"Baik Ayah , okaylah kitaorg pun dah nak gerak dah ni "jawab Faris smbil menyalam kedua - dua mertuanya itu .
"Hm bye ayah ibu "kata Syafina selepas dia bersalaman dgn ibu ayahnya .
Kereta milik Faris pun meninggalkan halaman rumah mertuanya itu . Sedang Syafina berada dalam kereta dia asyik bermain Iphone 6 plus yng barunya sahaja .
"Iphone 5s Fina yng lama tu mana?"tnya Faris .
"Ada dalam beg tgn ni ha "jawab Syafina smbil menunjukkan beg tangannya yng berada diribanya.
"Dh dapat yng baru lupakan yng lama "perli Faris .
"Alaa mana ada lupakan yng lama , Iphone lama ni lah yng paling Fina sayang dri Iphone 6 plus tu "jawab Syafina .
"eleh , sayang Iphone lama tu sebab boyfriend bagilah tu?"perli Faris lgi .
"Hishh mana ada , ni Ayah kasilah sebab Fina dapat 8A+ dlm SPM"jawab Syafina dgn nada marah .
"Sorry sayang , abang saja ja gurau " jelas Faris .
"Sayang?kenapa dgn dia ni ?tertiba panggil aku sayang?"omel Syafina dalam hati .
"Haa iyelah "jawab Syafina .
Perbualan mereka berhenti disitu sahaja . Mereka senyap sahaja membuat hal sendiri , Faris sedang fokus memandu manakala Syafina sibuk membelek Iphone 6 plus barunya .
"Eh mmg betul lah apa yng abang Faris kata tdi , dah dpt yng baru terus lupa yng lama "rungut Syafina dalam hatinya sambil mengeluarkan Iphone 5s miliknya . Sedang Syafina membuka Iphone lamanya itu , dia melihat terdapat 2 chat dari Anisa dan Irfan .Anisa : Asalamualaikum , hui Fina .
Anisa : Beg solek aku mana?dah tengah hari ni ? .
"Alamak lupa nak bagi beg solek dia ni "rungut Syafina dalam hati .
Syafina : Waalaikumusalam , weyh sorry tadi aku lupa . aku tgh otw nak pergi berbulan madu lah . kau amiklah beg solek kau kat rumah aku , aku tak bawak sekali pun .
"Nasib baik aku tak bawak beg solek dia ni "omel Syafina dalam hati . dia pun melihat chat dari Irfan .
[24 sep 2015 , 11.05 pagi ]
Irfan : Asalamualaikum , Hai Fina .
Irfan : Mesti tak bangun lagi ni ?
"Eh dia ni memandai ja "omel Syafina dalam hatinya .
Syafina :Waalaikumusalam , eh mana ada . dah lama dah bgun cuma malas nak on .
Irfan : oh haha , buat apa tu ?
Syafina : erm tgh nak pergi bercuti kat Pulau Langkawi .
Irfan : oh dgn siapa ? family ke?
Syafina : haah
"Erm terpaksa tipu , nnti smpai masa aku bagi thu kau Irfan "kata Syafina dalam hati .
Irfan : ohh , ni Fina chat dgn Irfan ni BF tak marah ke ?
Syafina : eh mana ada BF , bae adalah .
"ehh BF dgn Bae bukan sama ke ?"tnya Irfan dalam hatinya .
Irfan : Bae ? siapa ?
Syafina : makanan lah , sejak dah hbis SPM Fina mmg kuat makan .
"Lahai dia ni , buat gempak ja "omel Irfan dalam hati .
Irfan : patutlah tgok gambar Fina kat wall wechat , badan dah gemok .
Syafina : eh mana ada gemok , ha kantoi stalk .
Irfan : alamak kantoi pulak , hehe . Fina kalau dah gemok pun tetap cantik ja .
"eh dia ni puji aku pulak?tadi ejek aku "omel Syafina dalam hatinya smbil tersengih .
Faris yng dari tadi fokus memandu menjeling Syafina yng sedang tersengih sambil menaip itu .
"Dia ni chat siapa?"tnya Faris dlam hatinya . tertiba sahaja hatinya berasa cemburu .
"Biarlah dia ,dia punya hak nak chat dgn siapa . kalau chat lelaki pun biarlah , aku kahwin dgn dia pun bukan sebab cinta "Faris berkata didalam hatinya .
YOU ARE READING
Pilih kau atau dia?
RomancePilih kau atau dia?,tentang Syafina yang telah jatuh cinta kepada abang saudaranya Faris ,dalam masa yang sama Akief iaitu adik kepada Faris suka kepada Syafina sejak kecil ? . Pelbagai perkara terjadi selepas Syafina jatuh hati kepada Faris ? Satu...