Det er Ethan sin bursdag i dag. Han blir 4 år. Det er så gøy for han har akkurat begynt å snakke litt. Han sier ikke mye, men litt. Vi snakker mest Engelsk siden vi bor i England, og Felipe snakker litt spansk med han. Ethan har et godt øre for ulike språk og kan allerede snake og forstå 3 språk. Jeg går inn på rommet til Ethan, han har fått en større seng, han har ligget i en liten seng med sånn grind frem til nå. Dette er første natten i ny seng.
«Ethan det er på tide å våkne Sier jeg og setter meg på kanten av sengen hans.
Han snur seg mot meg.
«Gratulere med dagen» Sier jeg og gir han en klem.
Felipe kommer inn med en gave til Ethan.
«Cumpleanos feliz Ethan» Sier han på spansk og gir han gaven. (Det betyr «gratulere med dagen Ethan»)
Ethan river av papiret og ser på gaven.
«En hjelm...» Sier han og ser skuffet ut. «Men jeg har ikke engang en sykkel!» Avslutter han.
«Ikke så raskt! Gå ut i stua!» Sier jeg meg et smil.
Ethan kommer seg fort ut av sengen og løper ut døra. Jeg og Felipe går etter han.
«En sykkel!» Roper han og løper mot oss.
Felipe setter seg på huk og løfter han opp i en klem. Ethan strekker seg meg meg for en klem.
«Skal vi gå på badet mens mamma lager frokost?» Spør Felipe.
Ethan går inn på badet med Felipe. Jeg lager frokoten til Ethan, han skal spise den i barnehagen. Jeg lager bare noen brødskiver med norsk makrell i tomat til han. Ethan bruker ikke lang tid og kommer ut igjen ganske raskt. Jeg ser på Ethan. Han har fortsatt spiderman pysjen sin på.
«Ethan kan du gå å hente klærne dine?» Spør jeg.
«Ja!» Sier Ethan og går inn på rommet sitt.
Han kommer raskt tilbake.
«Kan du hjelpe meg?» Spør han om.
«Ja, men kanskje du skal prøve selv.» Sier jeg.
«Men det er vanskelig!» Sier han.
«Jeg kan hjelpe deg litt.» Sier jeg og viser med tommelen og pekefingeren.
Jeg drar av han genseren, og han tar på t-skjorta selv. Jeg hjelper han med buksa.
«Skal vi gå i barnehagen?» Spør jeg og løfter opp sekken hans.
«Vent litt!» Sier han og løper inn på rommer sitt.
Han kommer ut igjen med capsen sin på hodet.
«Nå kan vi dra!» Sier han og drar meg i hånden.
«Vil du ha på deg sekken?» Spør jeg.
«Ja.» Svarer han og strekker ut armene.
«Felipe! Er kommer du?» Roper jeg fra gangen og inn til Felipe som er på badet ennå.
«Ja!» Sier han og går ut av døren og kommer inn i gangen.
Vi hår ut døren og mot barnehagen. Vi går samme vei hver dag, og Lisa og Thomas går i den samme barnehagen som Ethan. Felipe må alltid gå en annen vei til skolen der vi møter dem. Jeg skal til samme skole, men jeg begynner senere enn han. Ethan og Thomas har blitt veldig gode venner. Selv om Thomas er et år eldre enn Ethan. Vi kommer fram til barnehagen. I garderoben er Lisa og Thomas.
«Happy birthday Ethan!» Sier Tomas.
«I got my own bike!» Sier han til Thomas og går bort til dem.
«Cool!» Sier Thomas og går inn til sin avdeling.
«Oh! Okay no hug for me!» Sier Lisa.
Thomas kommer fort inn igjen for å gi moren en klem.
Jeg hjelper Ethan med og skifte til innesko. Jeg tar ut matboksen og henger opp sekken hans på knaggen. Jeg gir matboksen til Ethan som springer inn til de andre barna.
«Skal du til Thomsen Academy nå?» Spør Lisa.
«Ja.» Svarer jeg.
«Okei! Jeg og Harry skal kjøre til senteret ved siden av, nå! Vil du sitte på?» Spør hun vennlig.
«Ja» Svarer jeg rolig med et smil.
Vi går ut og Harry står der allerede å venter.
«Hello Emily!» Sier Harry og starter bilen.
«Hello!» Sier jeg og det blir stille.
Det er ikke så veldig langt til Thomsen Academy, og senteret er rett ved siden av skolen.
«Bye!» Roper Lisa, men da er jeg for lengst ute av døra.
Inne på skolen møter jeg Felipe med en gang.
«Hei» Sier jeg og gir han en klem bakfra.
«Hei» Sier han i det han snur seg.
Han kysser meg forsiktig på pannen.
«Du vet jeg elsker deg!» Sier han som vanlig, men med en annen tone i stemmen.
«Har det skjedd noe?» Spør jeg.
«Nei!» Svarer han raskt.
«Hva er galt?» Spør jeg og legger hånden min på skulderen hans.
«Det er onkel Carl!» Sier han og en tåre renner nedover kinnet hans.
Jeg skjønner med en gang hva som har skjedd og legger armene mine rundt han og klemmer.
«Du trenger ikke si mer. Jeg skjønner hva som har skjedd» Sier jeg og kysser ha lett på pannen.
Dagen går fort over og jeg går til barnehagen for å hente Ethan. Jeg kommer inn og det er bare Ethan og 2 andre barn igjen. Jeg står i døråpningen til han ser meg.
«Mamma!» Roper han og løper mot meg.
Jeg setter meg på huk for å komme nærmere han. Ethan gir meg en klem og løper til tegnebordet.
«Se hva jeg har tegnet!» Sier han.
Det er en tegning av meg, Felipe og Ethan.
«Den er kjempe fin!» Sier jeg.
Ethan tar med seg tegningen og kommer mot meg.
«Er du klar for å dra hjem?» Spør jeg og reiser meg.
«Ja!» Sier han og løper ut i gangen. Jeg hjelper han med skoene og glidelåsen på jakken. Jeg tar han i hånden og går ut døren.
YOU ARE READING
Dagboken
Teen FictionEmily har alltid trodd at hun har bodd der hun hører til, men når hun tilfeldigvis hører fra noen at hun er adoptert. Blir hun fast bestemt på å møte den ekte familien sin. **reposting old stories** Denne historien ble skrever it 2014-2015. do not e...