Familien er nærmere enn du tror

33 1 0
                                    

«Hello!» hører vi, en liten jente kommer inn til oss på stua.

Hun har helt lyst hår og grønne øyne. Hun har på seg en rosa genser og en løs dongeri bukse. Hun er nok 5-6 år eller noe.

«Look!» Sier hun og smiler sånn at man ser at hun har mistet en tann.

«Ohh, you lost your first tooth!» Sier Gemma.

«Yeah» Sier jenta.

«Who is that?» Spør hun og peker på meg.

«That's Emily, your aunt!» Svarer Gemma.

«Hi» Sier hun som jeg tror heter Lisa.

Jeg er sikker på at jeg har sett henne for lenge siden.

«Hi... What is you name again?» Spør Lisa.

«Emily» Svarer jeg.

Hun bærer på en barnestol med en liten gutt, og i den andre hånder holder hun en liten jente på 5-6 år. Nå skjønner jeg det, jentene er tvillinger. De er ganske like. Begge har lyst hår som moren og grønne øyne som faren. Hun som holder Lisa i hånden har en blå Elsa genser på seg, og noen løse dongeri bukser som søsteren.

«Girls do you want to tell what your name is?» Spør Lisa.

«Anna!» Sier jenta med Elsa genseren.

Hun andre jenta ser sjenert ut og tør ikke å si det.

«Ella» Sier hun etter å ha tenkt litt.

Harry kommer inn.

«Hello!» Sier han og kysser kjærsten.

«Hi Thomas!» Sier han med en teit babystemme.

Han likte vist ikke å bli løftet og begynner å skrike.

«Gemma can you warm this milk for him?» Spør Lisa.

«Hey Thomas look aunt Emily.» Sier hun og snur han mot meg.

Han slutter å gråte. Lisa snur han og han mot seg og han begynner igjen. hun gjør det igjen noen ganger.

«Hm, that's intressting!» Sier hun mens hun holder han mot meg, akkurat når hun sier det begynner han å gråte selv om han er vendt mot meg.

«Mmm, I don't think that!» Sier jeg.

«Here!» Sier Gemma og kommer meg flasken.

Lisa setter deg ned i sofaen vedsiden av Harry. Ella setter seg vedsiden av dem. Anna setter seg sammen med Gemma. Jeg får en melding fra Felipe.

Felipe: Jeg kom inn!

Emily: På Thomsen Academy?

Felipe: Ja 

Emily: Det er supert! Nå kan vi gå på skole sammen.

Felipe: Ja! Gleder meg til å seg deg igjen! Selv om det bare har gått en dag, men jeg savner deg så mye.

Emily: Vi har jo ikke møtt hverandre som kjærester enda! Når kommer du?

Felipe: Om en uke!

«Are you texting with Felipe again?» Spør Gemma med Anna på fanget.

«Yes! He just told me that he is coming in a week. He is living with his uncle for this year. We are going to Thomsen Academy together.» Svarer jeg.

«Who is Felipe?» Spør Lisa og virker ordentlig interessert.

«He is my boyfriend...» Gemma avbryter meg.

«Boyfriend? But you said earlier that you just were just best friends» Sier hun.

«I know he and his girlfriend broke up eariler today. Just because he love me!» Forklarer jeg.

«Who was his girlfriend?» Spør Lisa som om hun kjenner han.

«A girl named Milla! We used to be best friends, but something happened. I really wish that we still were friends!» Sier jeg.

«Milla!» Sier Lisa overrasket.

«If I did not know better, I would thought it was your sister she talked about» Sier Harry.

Lisa bare ser på Harry med et «Det er det»-blikk.

«Oh!» Sier Harry

«I knew I had seen you before!» Sier jeg.

«Yes, I remember you and Milla used playing together every day! What happened?» Spør Lisa.

«I don't know! I started at school and she still in kindergarten! We just stopped talking to each other!» Svarer jeg.

«Well, Milla is going to Thomsen Academy! Maybe it's a sign!» Sier Lisa.

«Maybe!» Sier jeg.

Vi sitter og snakker lenge. Plutselig er klokka blitt åtte på kvelden og Lisa, Harry og tvillingene skal dra, også Thomas da.

Jeg går opp på rommet mitt og inn på badet for å fjerne sminken, før jeg går i dusjen.

Jeg bruker ikke lang tid og tar på meg noen klær og setter meg ved skrivebordet og tar fram iPaden. Akurat da ringer Felipe på skype. Jeg har ingen sminke på, men han har sett meg uten sminke mange ganger. Jeg svarer og vi kommer sikkert til å skype i en time.

NESTE MORGEN og starten på kapittel

Jeg våkner for første gang jeg våkner i England. Jeg tar opp mobilen som jeg gjør hver morgen. Jeg har fått en ny melding fra et ukjent nummer.

DagbokenWhere stories live. Discover now