Jeg står på flyplassen i England. Helt alene. Snart skal jeg møte dem. Jeg holder dagboken min i den ene hånden og mobilen i den andre. Jeg tar siste skritt inn i ankomsthallen og ser meg rundt. Der er de. Jeg går bort til dem.
«Hello! You must to be Emily. I am Anne, your mother.» Sier hun som heter Anne.
«Hi!» Sier jeg.
«I am Gemma, your sister» Sier hun som heter Gemma.
«And your brother Harry are on a tour with his band right know! You may have heard about One Direciton! » Sier Anne eller mamma.
«Yes, I'm a big fan» Sier jeg.
Vi går mot en bil som står parkert utenfor. Det er en stor bil vinduene er svarte og ingen kan se inn. Det er ikke en så veldig lang vei. Vi svinger inn til et passe stort hus etter en halv time. Jeg ser på mobilen min. jeg far fått en melding fra Felipe. Jeg åpner den.
Felipe: Hei! Hvordan har du det? Er du kommet fram?
Emily: Hei! Jeg har det fint. Ja jeg er kommet fram.
«Who are you texting with?» Spør Gemma.
«Oh, just Felipe...my best friend! » Svarer jeg.
Felipe: Hvor lenge skal du være borte?
Emily: Felipe jeg skal jo bo her i et år!
Felipe: Åja, det hade jeg glemt!
Emily: Haha, Jeg vil savne deg!
«Hello Emily!» Sier en kjent stemme.
Jeg ser opp. Det er Harry.
«Hello!» Sier jeg og ser ned på mobilen igjen.
Felipe: Jeg trenger noen å snakke meg :(
Emily: Hva har skjedd?
Felipe: Milla har slått opp!
Emily: Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre. Hvorfor slo hun opp?
Felipe: Hun skjønte at jeg er interessert i en annen, i tillegg til henne!
Emily: Sånn like interessert?
Felipe: Ja!
Emily: Hvem da?
«Emily! Do you want to see your room for the year? » Spør Gemma.
«Yes» Svarer jeg og blir med henne.
Jeg blir med henne inn og opp en trapp. Det er en stor gang. Det er en dør til venstre for trappen. Gemma følger meg inn den døren. Det er et stor rom.
«I know. It is small, but id the biggest room right now! » Sier Gemma.
«Ehm, it's bigger than my old room! » Sier jeg med et smil.
Gemma sier at jeg kan pakke ut tingene mine. Jeg legger dagboken min på skrivebordet og pakker ut klærne mine og legger dem i skapet. Jeg elsker dette rommet. Når jeg endelig er ferdig tar jeg dagboken og en penn og setter meg i den nye sakkosekken (eller hva de nå kalles).
Jeg elsker dette nye rommet! Det er stort nok til at jeg kan danse her. Jeg vil alltid føle at Norge er hjemme, men jeg liker meg her allerede. Felipe kunne trengt meg nå. Han og Milla har slått opp! Håper det ordner seg. Felipe sa det var noen andre han er interessert i, men han har ikke svart meg på hvem det er enda. Jeg har jo alltid vært litt interessert i han, men jeg tviler på at han gjør det. Samma det! Søsteren min Gemma virker veldig hyggelig. Og Anne... eller mamma virker veldig snill, lurer på hvorfor hun adopterte meg bort? Jaja, jeg har det fint og det er det som betyr noe :)
xoxo
Jeg legger dagboken bort på skrivebordet igjen og tar opp mobilen. Jeg har fått svar fra Felipe.
Felipe: Deg!
Jeg står med åpen munn og vid åpne øyne. Jeg stirrer på meldingen.
Emily: Seriøst :o
Felipe: Ja!
Emily: Jeg liker deg også! Mer enn bare en venn altså!
Felipe: Kult! Sammen?
Emily: Ja! Okei! Kult!
Wow! Hva skjedde nå? Jeg og Felipe ble sammen på kun noen få meldinger. Vi har kjent hverandre siden barnehagen.
«Hey do you want something to eat?» Spør Gemma.
«Yeah!» Svarer jeg og blir med Gemma ned på kjøkkenet.
«What do you want?» Spør Gemma.
«I don't know, maybe we can call for a pizza?» Spør jeg.
«Yeah! That's a good idea!» Svarer hun og tar opp mobilen sin.
Cirka et kvarter senere kommer pizzaen. Gemma går ut å betaler, siden Anne er på jobb nå. Vi spiser pizzaen, men jeg klarir ikke å tenke på noe annet enn at jeg var blitt adoptert.
«Emily!?» Sier Gemma og knipser foran ansiket mitt.
«Huh?» Skvetter jeg til.
«What were you thinking?» Spør hun og tar en bit av pizzaen.
«Nothing!» Svarer jeg.
Det var løgn, men jeg ville vente med å spørre.
«Are you wondering why you are adopted?» Spør Gemma som om hun leser tankene mine.
«Maybe» Sier jeg mystisk.
«We don't have enough money to have another in the house. So since you were the youngest! You were yeah you know the rest!» Sier Gemma.
«Oh, okay! I'm just glad that i got the chance to meet you!» Sier jeg med et lite smil.
Mobilen til Gemma ringer og (selvfølgelig) tar hun den.
Jeg spiser litt pizza mens hun er i telefonen. Jeg spiser ganske sakte for en gangs skyld.
Etter en stund kommer Gemma inn igjen.
«Lisa, her daughters and son is coming over!» Sier hun.
«Who is Lisa?» Spør jeg.
«It's Harrys girlfriend, his two beautiful daughters and son!» Svarer Gemma.
«Okay» Sier jeg enkelt.
YOU ARE READING
Dagboken
Teen FictionEmily har alltid trodd at hun har bodd der hun hører til, men når hun tilfeldigvis hører fra noen at hun er adoptert. Blir hun fast bestemt på å møte den ekte familien sin. **reposting old stories** Denne historien ble skrever it 2014-2015. do not e...