BAB 8

109 1 0
                                    

"Piannnn," Haiqal merengek perlahan. Buncis melihat ke arah Haiqal. Matanya pejam. Meracau nama Pian aje. Ni dah masuk dua hari ni dia meracau demam macam ni. Pian ni pun satu, ego tinggi sangat.

"Haiqal.. Haiqal..nak makan?"

Haiqal hanya menggeleng perlahan. Dia takde selera mahu makan.

"Kalau tak makan macam mana kau nak sihat? Ni dah masuk dua hari demam kau ni," Buncis bersuara tegas. Risau akan keadaan sahabatnya.

"Nanti aku nak makan, aku cakaplah. Sekarang ni aku takde selera nak makan. Kau nak makan. Pergilah. Aku boleh je duduk bilik ni sorang-sorang," suara Haiqal perlahan sahaja. Tenaganya habis. Malam menangis hingga ke pagi. Lagaknya macam baru putus cinta.

Ah, perit putus cinta tidak sesakit peritnya hilang sahabat. Tidak sama. Berbeda.

"Haaa. Yelah. Kau rasa lapar. Tu. Atas meja ada bubur cup. Bawah meja ada air panas,"

Haiqal menoleh dan mengangguk perlahan.

************************************************
"Pian, turun makan jom," Azhar mengajak Pian. Kelihatan Pian termenung menghadap bilik Haiqal. Dihati terbit rasa bersalah, sedikit rindu walaupun baru dua hari tidak bertegur.

"Takpelah. Kau nak pergilah makan. Aku nampak Buncis macam nak turun. Ajaklah Azfan sekali,"

"Kau kalau lapar, dalam locker aku ada maggie dengan roti. Amiklah,"

Pian mengangguk.

"Aku gerak dulu," Azhar keluar dan menyertai Buncis dan Azfan.

Pian meneruskan renungannya ke bilik Haiqal. Dia nampak seakan Haiqal hendak keluar. Jelas dimatanya Haiqal jatuh selepas bangun dari duduk. Pian bingkas bangun. Menuju ke bilik Haiqal.

Sesampainya dipintu bilik Haiqal. Haiqal terbaring dilantai.

"Haiqal. Ya Allah," Pian mengangkat tubuh Haiqal dan meletaknya diatas katil. Badan Haiqal sungguh panas. Pian mencari tuala dan membasahkannya. Diletakkan diatas kepala Haiqal.

"Piann, aku minta maaf Pian. Maafkan aku," Haiqal teresak-esak.

"Dah. Dah. Takyah nangis. Nanti lambat demam kau kebah," Pian menenangkan Haiqal. Sebak hatinya. Haiqal ini tak pernah menangis sebegini sepanjang perkenalan dia dengan Haiqal. Bertahun dia bersama Haiqal. Susah senang bersama. Tidak pernah Haiqal menangis begini.

"Aku salah, rahsiakan benda ni. Aku..aku,"

"Dah. Aku tak salahkan kau. Aku takda hak nak tukar ketentuan Tuhan," Pian memeluk Haiqal. Menenangkan sahabatnya. Akhirnya, Haiqal tertidur didalam pelukan Pian. Pian tertidur dibirai katil sambil tangannya melingkar dipinggang Haiqal.

Buncis dan Azhar masuk kebilik. Tangan mereka berdua membawa bekal dari dewan makan.

"Pian.. Pian. Bangun weyh. Makan," Buncis mengejut Pian.

Pian mencelikkan matanya. Pinggangnya dipatah-patahkan. Berkriuk bunyinya.

"Makan? Kau bawak makanan dari DM ke?"

Buncis mengangguk. Dihulurkan bekal tersebut kepada Pian. Selepas bekal disambut, Buncis bergerak ke katil Haiqal. Buncis melekapkan tangannya disekitar dahi, pipi dan leher Haiqal. Kurang sikit demamnya.

"Haiqal, bangun. Makan. Lepastu makan ubat,"

Haiqal terjaga. Buncis menghulurkan bekal. Haiqal menggeleng. Dia juihkan bibirnya ke arah bubur cup. Buncis mengambil air panas, dan merendam bubur tersebut. Sunyi sahaja bilik itu. Tidak seperti selalu kalau mereka berempat berkumpul. Ada sahaja topiknya.

"Erm, esok dah sekolah. Sekejap je weyh cuti. Kau, Haiqal. Esok boleh sekolah tak?" Azhar memecah kesunyian bilik itu. Soalan Azhar hanya dibalas anggukan perlahan oleh Haiqal.

"Demam kau dah kebah?"

Sekali lagi. Hanya anggukan. Argh! Penatlah aku gini. Tanya, angguk. Keluh Azhar.

"Aku dah siap makan. Aku balik bilik dulu," Pian keluar sambil membawa bekal itu ke bilik air untuk dicuci.

"Eh, Pian. Lepas basuh masuk sini balik. Ada benda aku nak bincang," Buncis bersuara. Apa yang nak dibincangkan? Hanya Buncis yang tahu.

Pian masuk kembali kebilik itu.

"Okay, aku nak tanya ni. Pian, kau okay tak?"

"Okay," Sepatah dijawab. Ni mesti sesi ceramah motivasi ni.

"Haiqal, kau okay?"

"Tak berapa. Kepala aku sakit lagi,"

"Okay. Nanti makan panadol tu. Kawan, aku tak nak kita macam ni. Kita dah masuk tahun kelima. Kita kawan dah lama. Haiqal dengan Pian lagi lama. Aku taknak benda kecik macam tu kita gaduh, renggang. Aku tak suka. Kita duduk sebilik ni senyap je. Selalunya tak. Aku rasa sunyi. Kita nak SPM pun tahun ni. Please, benda ni kita tolak tepi. Boleh?"

"Kau tak rasa apa yang aku rasa Buncis. Kau tak rasa,"

"Apa yang kau rasa Pian? Apa?" Sedikit naik frekuensi suara Buncis.

"Aku rasa dikhianati," perlahan tapi cukup jelas dipendengaran Haiqal. Cukup jelas untuk membuatkan air mata Haiqal mengalir kembali.

"Aku.. aku.. minta maaf Pian. Aku.. aku. Taknak benda ni jadi pun. Aku tak berniat pun,"

"Kau tak berniat apa lagi Haiqal? Kau dah cakap dah kau stay dengan aku sebab aku ni.. cinn..cinta pertama kau. Kau tahu tak betapa sakitnya hati aku masa kau cakap macam tu? Selama ni kau kawan dengan aku fake. Semuanya fake. Kau tolong aku bukan atas dasar kawan. Kalau aku tahu kau macam ni aku tak nak tegur kau dulu. Kau tahu tak?!" Tinggi suara Pian. Dia sendiri terkejut kenapa dia begitu marah pada Haiqal. Sedangkan tadi dia baru memaafkan Haiqal.

"PIAN! Kawal suara kau. Kawal marah kau," Buncis menegur.

"Aku sayang kau Haiqal. Aku sayang kau. Kau kawan aku dunia akhirat Haiqal. Aku tak nak kawan aku terpesong macam ni. Aku tak nak," Pian sudah mula menangis. Haiqal datang dekat pada Pian. Dia memegang kepala Pian.

"Aku pun sayang kau Pian. Aku sayang sangat. Maafkan aku," Haiqal memeluk Pian. Buncis dan Azhar datang dekat kepada mereka berdua. Memeluk rakan-rakan mereka. Group hugging.

"Aku janji aku ubah diri aku. Tolong aku," Haiqal mengangkat tangan berjanji.

Akhirnya, meletus tawa mereka berempat. Alhamdulillah, sudah kembali persahabatan mereka. Senang hati Buncis dan Azhar. Mereka tahu Haiqal dan Pian tidak betah gaduh lama-lama.

***************************************************
"Jan,"

"Ya, sayang?"

"Aku dah lama tak nampak Haiqal,"

"Biarlah dia. Aku kan ada," Ijan bergerak ke arah Arian yang sedang duduk diatas katil. Dia duduk menghadap Arian. Redup sahaja pandangan dia.

"Ijan, takmo. Penat," Arian bersuara setelah tangan Ijan meraba asetnya.

"Please," Ijan datang dekat. Dikucup perlahan bibir Arian. Tidak dibalas.

"Please, Arian," dijilat seluruh bibir Arian. Terbuka mulut Arian. Lidahnya dimasukkan kedalam mencari lidah Arian.

"Ah," terlepas ciuman Ijan apabila tangan Arian ligat bermain dibatangnya. Nikmat.

Arian menolak tubuh Ijan berbaring, ditarik seluar Ijan. Mengeluarkan batang kekar milik Ijan. Diusap perlahan. Mata Ijan terpejam menikmati perbuatan Arian. Perlahan-lahan Arian kucup batang milik Ijan sebelum dibawa ke dalam mulut.

"Ah, Arian. Move. Aku nak come" Ijan menarik kepala Arian ke tubuhnya. Semakin laju kuluman Arian, semakin laju nafsu Ijan mendesah. Dan akhirnya terpancut benih benih segar milik Ijan.

Dikucup bibir Arian. Dia pulak mengusap batang Arian.

"Ah, Ijann. Laju lagi jan," Arian meminta. Nikmatnya tidak terperi. Dan akhirnya, tertidur dalam keadaan Arian berada dipelukan Ijan. Puas. Nafsu songsang dipuaskan. Murka Tuhan tidak diendah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 03, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SALAHWhere stories live. Discover now