1#

149 5 0
                                    

Jeg går på Kvarmløsevej, det er koldt. Det er den 1. november og jeg har næsten lige slået op med min kæreste, eller nu er det jo så min ekskæreste. Det akavede er bare at han bor 50 meter fra mig. Vores forhold er gået i stykker efter jeg slog op, jeg havde nu ellers håbet at vi stadig kunne være gode venner.. Men, nej. Han går også i min parallel klasse, og i morgen er der galla for hele trinnet. Jeg overvejer stærkt at blive hjemme, for jeg er sikker på at min eks vil gøre alt for at prøve at gøre mig jaloux. Og det magter jeg ærligtalt ikke lige for tiden. Desuden har jeg heller ingen partner at følges med, så hvad nytter det egentlig? Alle de andre har sikkert allerede en partner, selv min eks har fundet en som erstatning. Jeg havde ellers glædet mig til galla, men nu er jeg faktisk helt ligeglad. Jeg går jo nok ikke glip af det store.

Jeg kommer endelig hen til Teglværksvej, og jeg drejer ned mod mit hus. Da jeg kommer ind går jeg op på mit værelse, åbner min computer, og går på facebook. Jeg ser statusser overalt på min startside: "Galla i morgen" "Galla med de bedste i morgen" "Galla med den dejligste partner i morgen"

Jeg går hurtigt væk fra det, og ruller langt ned på min startside. Jeg ser en status fra min eks: "Ny dame på *-*" Jeg bliver overasket. Har han seriøst allerede fundet sig en ny?! Det er omkring en uge siden at jeg slog op, klamme svin. Jeg bliver irriteret og lukker min computerskærm ned med et smæk. Jeg tager min mobil frem og skriver til Emilie: "Ved ikk rigtig om jeg kommer i morgen, har jo ingen partner.. Og altså har ikke rigtig lyst.. Vil dig og de andre blive meget kede af at jeg blev hjemme?"

Jeg ligger mobilen fra mig, og kaster mig ned i sengen. Det har været en lang dag. Alle er så nysgerrige efter mig og min eks's brud, det er trættende i længden. Er virkelig træt af at svare på de samme spørgsmål: "Ej har hørt i har slået op?" "Er det rigtigt at du har været ham utro!?" "Har du så ingen partner til galla!?" osv...

Min mobil brummer, det var en sms fra Emilie: "Det vil ikke være det samme uden dig! Og har hørt at Kasper inde fra 8.A vidst heller ingen partner har? Du kunne jo spørge ham om i kunne følges. Møøs <3"

Hmm, jeg har aldrig sådan rigtig talt med ham, udover da vi var sammen i emneuge på tværs af klasserne. Han virker nu meget sød, og altså det er da bedre end at komme uden nogle partner. Jeg tænder min computer igen og skriver en besked til Kasper: "Heej, har hørt du heller ikke har nogle partner til i morgen? Tænkte på om vi måske skulle følges? Ved godt vi ikk kender hinanden så godt... <3 :)"

Han ser bare beskeden.

Jeg vidste det... Enten har han fundet en, og ellers synes han bare at jeg er mega kikset.. Jeg er da også bare dum at spørge ham, vi kender jo ikk hinanden....

Min mor kalder på mig for at fortælle at der er mad.

Love oh love (Afsluttet)Where stories live. Discover now