CINTA

2.1K 25 0
                                    

TAHUN 2011

setelah tiga tahun berlalu aku dan dia mengenali hati budi masing-masing, cuma kami tak dapat restu dari family belah aku, sedaya upaya aku cuba nak bagi parent aku terima dia. tapi tetap tidak. kata mereka dia tak nak nampak yang zul hafiz ni jujur dengan aku. dia tak nampak masa depan aku akan cerah dengan zul hafiz, aku cakap dengan mereka aku nak kahwin dengan pilihan hati aku sendiri. bukan dengan pilihan dorang sebab ini zaman moden mana ada lagi ikut adat resam orang tua-tua, aku pun dah 22tahun tak akan masing nak kena dengar lagi arahan yang macam itu. aku pun ada pilihan aku sendiri.. 

''papa kalau kita tak ada jodoh macam mana ek ??'' tanya aku dekat dia huh! jangan terkejut kenapa aku panggil dia PAPA  sebab panggilan itu dia sendiri yang mintak aku panggil dia macam itu. nak tak nak aku ikut kan jugak lah '' mama sabar okey ! kita seloh-seloh mintak restu dekat dorang papa yakin dorang pasti akan terima pun'' jawab zul hafiz dengan tenangnya ''maksud mama kalau ??'' masih berteka- teki dengan soalan aku ''kalau ada jodoh tu ada lah kalau tak ada tu. takpe lah nak buat macam mana. kita dah usaha kan''senangnya dia bagi jawapan macam itu tak sayang ke dia pada aku dah 5tahun kami berkawan tetap macam ini jugak. aku bukan lah gatal sangat nak kahwin. masalah nya sampai bila nak macam ini. aku pun nak merasa jugak hidup bahagia macam orang lain. sekarang ni bukan lah tak bahgia.. memang lah bahagia tapi kalau family aku sendiri tak merestui hubungan aku dengan dia macam mana nak lebih happy ! 


#####################################################################################


selama aku berkawan dengan zul hafiz aku tak  di nafi hubungan aku dengan sangat lah bahagia, dia sangat lah roamantic, peramah. pandai ambil hati aku. dab yang paling aku suka sangat dengan dia. dia sangat lah gentlement. tapi semua itu hanya lah bila di depan aku. bila di belakang aku. dia dah anak luar nikah dengan cina. dia tebuk anak dara orang sampaikan kawan-kawan dia mencari aku dekat tempat kerja cakap mana aku sorokkan dia. hey gila ke apa. sejak kejadian itu mana ada lagi aku jumpe dia. kami cuma contact macam biasa je. aku ada persoalkan dia pasal kejadian semua tu. tapi dia tak nak cerita dekat aku sebab dia takut aku akan memarahi dia.malam itu aku buat solat istikarah.. aku selalu bermimpi ada seorang jejeka hadir dalam hidup aku. tapi muka dia masih samar-samar.. sampai aku rasa macam tak patut sahaja aku mesej macam itu. aku pulak asyik memikir kan macam mana nak suruh hafiz datang balik kuala lumpur. so datang lah pulak idea jahat aku.hihih jeng jeng :) 

Aku tekad nak kena hafiz jugak ! sebab aku rasa macam tak adil bagi aku kalau aku seorang sahaja yang merasakan sakitnya hati ini. aku pun tekad nak mencari dia di pahang kampung halaman dia aku sanggup tipu family aku cakap aku ada khusus disana. so mereka memberikan keizinan pada aku. malam itu aku menghantar pesanan ringkas kepada dia.

TO : MAMAT POYO XOXO                                                                                                                                                        ESOK MAMA BERGERAK PERGI PAHANG, PAPA JANGAN LUPA AMIK MAMA DEKAT PERHENTIAN BUS OKEY ! JUMPE ESOK MALAM. LOVEYOU. MUAHXXX 

Dengan perasan yang pelik, hafiz berfikir sejenak. kenapa qaseh nak datang pahang sedang aku dah banyak sakitkan hati dia. tapi dia tak pernah pun membenci aku, ya allah rasa berdosanya aku dengan dia. macam aman aku nak lalui dugaan inbi ya allah. aku sayang sangat dengan dia. aku takut akan kehilangan dia.. 


#maaf kalau membosankan anda semua saya saja2 mencuba buat cerita 







- CINTA - ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang