Setelah hampir seminggu hafiz tidak berjumpe dengan qaseh. Hafiz rasa bersalah yang teramat sangat. Dia cuba menghubungi qaseh dan mesej qaseh tapi sayangnya qaseh tidak menjawab panggilan itu. Bagi qaseh semuanya lakonan semata. Kalau mimpi dia berharap yang dia tak akan kena dengan lelaki bernama muhd zul hafiz bin muhd zaini. Tapi sayang nasi telah pun menjadi bubur.
Sepanjang hari qaseh tidak menjumpe dengan hafiz dia telah pun berkawan rapat dengan syed mikail. Bagi qaseh, syed mikail datang bagaikan penyelamat dia untuk lari dari hidup hafiz.
Petaang itu qaseh siap-siap untuk pergi kerja.seperti biasa mana boleh dia pergi kerja tanpa shafinaz.. " inaz aku ada benda nak tanya sikit ni.. kau pernah tak tersuka sape-sape dwkat tempat kerja kita tu ? Shafinaz memadang qaseh dengan muka blur " tak pernah pun kalau ada pun aku tepis jauh-jauh kau pun tahu civil defence tu macam mana kan. " hurm tahu " pendek je qaseh jawab " kenapa kau tanya aku macam tu. Ni mesti kau dah tersangkutb dekat sape-sapekan? " teka shafinaz " a,ah tiba-tiba pulak aku tersuka dia. Tapi aku rasa dia dah ada awek kot. Aku taknak lah ganggu hubungan orang inaz " terang qaseh " siapa ? " tanya shafinaz "syed mikail " spontan nama syed terkeluar " owh aku rasa dia belum ada yang punya laa sebab aku tengok dia pon still single jea.. dan aku nampak jugak macam dia pon syok dekat kau. " yeke, tapi aku tak nak lah berharap aku takut aku di kecewakan lagi" jawab qaseh " kau tak payah lah risau. Aku yakin kali ni kau tak akan dikecewakan lagi. Sebab apa. Aku nampak sangat yang syed tu. Betul-betul suka dekat ko " terang shafinaz. Qaseh seolah-olah bermain dengan perasan dia yang bercelaru itu. Sejak malam pertemuan dia dengan syed dulu. Dia langsung tak jumpe syed lagi.. maybe busy kot kata hati qaseh.
Lepas qaseh keluar kes medical. Dia sambung buat report. Dia tengok jam dinding pukul 10.45malam lagi beberapa jam je lagi dia nak balik. Tiba-tiba malam itu dapat kes trauma. Ira kena keluar lagi.. tapi pemandu takde nak bawak ambulan. Sekali qaseh dengar ada orang panggil syed mikail untuk bawak kenderaan jabatan. Sekali muka qaseh menguntumkan senyum. Dia tak sangka dia akan jumpe syed lagi.
"Hai qaseh" tegur syed mikail
"Hai jugak syed. Long time no see? Where are u go ?? Qaseh tanya mikail dengan senyum yang paling manis sekali..umpama nak menghilangkan rindu di hati "cik qaseh tanya saya banyak-banyak ni macam ada bau rindu dekat saya je ??" Sakat syed mikail. Merona merah muka qaseh " eleh.. kalau saya rindu pun apa salahnya rindu dekat kawannya"jawab qaseh pakai main bedal je. Dia dah malu dengan riaksi yang mikail buat. " awak dah makan ke qaseh jum teman saya makan. Before awak balik kejap lagi boleh ? " pelawa syed mikail. " hurm okey boleh" qaseh terima pelawa syed mikail.Selepas dia habis makan. Syed ada mengajak qaseh untuk beli barang-barang raya dengan kawan-kawan yang lain. Qaseh menolak sampai dua kali dan kali terakhir syed mikail pujuk baru lah qaseh angkur nak ikut syed mikail beli barang-barang raya.
##########################################################################################################################################################################
16 AUGUST 2012
''Selamat hari jadi princess charming ! semoga anak mama kekal comel macam selalu okey my dear'' ucapan pertama yang qaseh dapat dari mama kesayangannya..''so today papa bagi qaseh perlepasan untuk keluar ke mana qaseh nak pergi. janji pandai jaga diri ok my sweet heart ?'' kini Encik Hamidon pulak yang bagi ucapa, mereka saling berpelukkan 3beranak ni. ''thanks mama , papa qaseh happy sangat dapat sambut birthday dengan papa and mama. kalau tak susah lah qaseh nak nampak muka papa yang kerap outstation, and mama sebuk dengan butik sahaja'' qaseh gembira bila dapat berkumpul 1 family. En.hamidon membawak mereka sekeluarga sambut hari jadi qaseh di hotel istana. dan pada malam itu jugak lah qaseh bagi tahu En.Hamidon dan Puan Noraini tentang syed mikail. mereka still berkawan lagi masih mengenak hati budi masing belum sampai tahap bercinta. qaseh takut untuk bercinta kembali.
KAMU SEDANG MEMBACA
- CINTA - ✔
Romanceenjoy this story , don't forget to vote and comment. hopefully u all like it this story. saya budak baru :)