01 august 2012
Sejak aku balik dari pahang macam-macam aku fikir macam mana nak kena kan hafiz ni, puas aku berfikir. aku tengok jam pun sudah nak dekat pukul 4.00 petang. aku siap-siap nak pergi kerja. aku harap akan ada lah sinar kebahagian lagi dalam hidup aku. aku penat nak tanggung ni semua. even bukan niat pun kalau dendam dah menguasai diri, ini lah padahnya aku akan kerjakan orang itu dengan pelahan-lahan.
AKHIRNYA !!
HAFIZ BERJAYA AKU PUJUK SURUH DUDUK DEKAT KUALA LUMPUR SEMULA SEBAB DEKAT SINI SAHAJA AKU DAPAT KENAKAN DIA!! (agak jahat sikit ayat disitu tapi kenyataan)
Penat aku cari rumah dan macam-macam lagi untuk kelengkapan rumah sewa, untuk hafiz stay dekat kuala lumpur. semuanya 100% aku yang support. nak buat macam mana dah aku nak sangat kenakan dia. tak apa lah janji hati aku puas, puas dari semua seksa yang hafiz bagi kan dekat aku selama ini.
##########################################################################################################################################################################
Aku nak kerja pun takde mood sebab tak boleh nak fikir macam mana nak kena kan hafiz , so aku lupakan untuk sementara waktu. malam aku nak balik kerja tu aku duduk dekat parking kereta dengan member-member dekat tempat kerja. lepas borak boleh pulak kami lapar. nak pergi kedai aku malas so kami kirim sahaja lah dekat orang padang kiri dan padang kanan tak ada pun orang . so kami bertahan sahaja lah. elok pulak si puteri pergi jerit dekat seseorang. ''syed ohh syed ! sini kejap aku nak mintak tolong sikit boleh tak ?''tanya puteri dekat syed mikail nama diberi. tapi aku tidak kenali siapa dia ini. ''nak mintak tolong apa ?'' jawab syed tapi mata padang handphone ''tolong belikan roti boleh tak ? jap lagi kami bayar. syed pun berlalu pergi meninggalkan kami.
Tak sampai setengah jam syed mikail pon datang dengan roti yang kami minta tadi. tapi mata dia hanya padang dekat puteri sahaja so aku target maybe boyfriend dia kot, tapi puteri cakap tu abang dia punya kawan.arghh lantak laa bukan ada kena mengenan pun dengan aku,
''shafinaz aku nak tanya kau pendapat boleh tak ??'' shafinaz padang qaseh dengan beribu soalan. ''apa dia cakap je lah'' jawab shafinaz '' macam ni kalau aku cerita dekat kau, janji jangan bagi tahu siapa-siapa okey ? '' tanya qaseh dengan berharap shafinaz akan menyimpan rasia qaseh '' okey! '' setujunya shafinaz '' hafiz nak datang kuala lumpur minggu depan persiapan rumah pun dah aku lengkapkan. aku nak dia datang sini sebab aku nak kenakan dia, aku dah tahan nak hidup dengan dia. even aku still sayangkan dia, tapi hati ni dah cukup tawar dengan dia punya perangai. kau ada idea tak ?? '' qaseh berharap yang shafinaz dapat membantu dia ''kenapa lah kau masih nak bersusah payah dengan dia lagi qaseh oii! ? tak cukup-cukup ke kau disakiti oleh dia. blah je lah apa susah sangat?" shafinaz geram dengan perangai qaseh yang satu ni ''hurm ! pa aku nak buat ni ? '' qaseh masih berharap dia dah tak kisah kena marah dengan sahabat baiknya itu ''okey macam ni. kau layan je dulu karena dia waktu dia balik sini if dia still buat hal aku nak kau janji dengan aku. blah dari hidupo dia okey , just give his only one more chance okey ! if still same, i will make sure that guys will dead ! '' marah shafinaz lagi. ''oii tak akan lah sampai nak membunuh ! kau gila ke ??'' jerkah qaseh ''kau ingat aku berani ke qaseh oi sampai nak membunuh, hello cik adik kita ni berunifrom lah belum gila lagi sampai tahap itu okey :) " lawak shafinaz nak menyenangkan hati qaseh kembali.
##########################################################################################################################################################################
seminggu sudah berllu hafiz duduk dekat kuala lumpur aku masih mengharapkan perubahan dekat diri dia, adalah sikit-sikit tuh yang dia cuba nak curi hati aku kembali. mula-mula try lah untul melting balik, tapi dia boleh berkawan balik dengan kawan-kawan dia yang bodoh tuh, betapa aku rasa sakitnya hati ni, dia dah tak ada kawan lain ke nak berkawan apasal lah bodoh sangat dia ni.so aku tetap dengan keputusan aku nak blah dari hidup dia dengan senyap-senyap
''PAPA! why u still friend with them ??'' tanya qaseh dekat hafiz ''mama , mama kena faham papa mana ada kawan lain selain dorang tuh'' jawab hafiz dengan tenang ''haiss why u so stupid ! tak hingat ke apa yang dorang dah pernah buat dekat papa ??" jerkah qaseh tapi hafiz still buat-buat tak faham'' mama dorang dah berubah lah , dont worry okey ! '' terang hafiz lagi ''okey fine that you want right!. if jadi pape lepas ni jangan tanya mama why mama blah dari hidup pap okey'' marah qaseh lagi dia pun tak tahu dari mana kekuatan itu datang. hafiz menghembuskan nafaz dengan muka yang tension. dia cuba nak bersabar lagi ''dah lah mama dari mama bising-bising dekat sini buat puasa mama batal better kita pergi barzar dekat pandan indah tu. jom lah'' pelawa hafiz. mereka pun berjalan beriringan bersama tapi dalam kepala qaseh punya lah banyak idea nak mengenakan dia..
sambil mereka berjalan di sekitar barzar pandan indah tu, boleh pulak hafiz ni terserempak dengan kawan-kawan dia. and tahu apa yang dia ajak. join us ! ohh no no no i can't accept okey! because i really hate his friend. so aku pun apa lagi lah cakap dengan dia aku nak balik. hafiz seakan faham dengan aku punya reaksi dia pun tak menglengahkan masa. hantar aku.
macam aku berfikir malam tu, macam mana penghujung hubungan aku dengan hafiz, ada kah kekal atau pun akhir begitu sahaja. ''sayang mama ni kenapa temenung sahaja ni. ada masalah dekat tempat kerja ke ?? tanya puan noraini dekat qaseh. '' mama duduk lah, hurm entah lah mama, qaseh sebenarnya rasa keliru sangat dengan hidup qaseh ni. qaseh sayangkan dia tapidia tak pernah nak faham. yes i know maam and papa tak suka hafiz because u can't see his future. but mama semua itu boelh berubah kalau dia betul-betul jujur nak kawan dengan qaseh tapi sekarang sebaliknya. qaseh tak faham kenapa dia tak cuba untuk tarik perhatian dekat mama dengan papa?'' terang qaseh lagi. ''qaseh sayang , mama nak bagi tahu 1 benda. jika seseorang itu menyayangi kita dan mencintai kita hanya pada mulut tidak pada perbuatan, maknanya dia tak jujur dengan kita. dia hanya nak berkawan dengan kita macam biasa sahaja. kalau seseorang itu menyayangi kita dan mencintai kita dia akan laku apa sahaja untuk kita. kalau hafiz rasa kebahagian dia adalah untuk orang lain qaseh lepaskanje lah. anak mama ni bukan tak cantik pun. ramai lagi yang minat tapi qaseh tutup qaseh qaseh untuk hafiz sorang je. padahal dekat luar tu ramai yang lagi handsome dari hafiz tu'' terang puan noraini harap agar anaknya mendengar sikit kata-katanya. qaseh hanya mengangguk sahaja.
aku membuat boikot dekat hafiz yang aku tak nak jumpe dia sebab aku masih sakit hati dengan dia. hafiz pun tak memaksa aku. dia angkur saja dengan jawapan aku beri .
KAMU SEDANG MEMBACA
- CINTA - ✔
Roman d'amourenjoy this story , don't forget to vote and comment. hopefully u all like it this story. saya budak baru :)