Ivory
Jag gråter i flera timmar och Kristian dyker inte upp en enda gång. Jag försöker smyga mig ner för att lyssna lite, jag kollar mig runt för att se ifall Jackson eller Rose. Jag hinner till vardagsrummet och gömmer mig inne i brasan innan dem kommer in igen. Tänk att jag får plats här inne, så liten som jag är förvånar det mig ändå inte så mycket. Jag lyssnar och det enda dem pratar nu om är om vädret och annat. Det blir tyst och en av dem säger något som får mig att bli förvånad.
-hur ska vi göra med dem andra? Säger en av dem kvinnliga som sitter där.
-varulvarna, vampyrerna och häxorna?...ja dem får helt enkelt lösa det själv så som vi alltid gjort i alla år.
Det blir tyst, jag förstår inte...så vi är inte de enda som är övernaturliga? Som är annorlunda? Förutom änglarna dock men...va...
-eller så kanske vi kan satsa på att införa den fjärde element förtrollningen som för 200 år sedan...när jack, Joe, Sam, Louis gjorde..säger den kvinnliga rösten igen.
-nej! Aldrig !! Säger mannen och dem avslutar konversationen direkt.
Vem är dessa män och vad är de för element förtrollning?
Jag sitter där inne länge tills alla går därifrån.
Jag går snabbt in till rummet jag befann mig på tidigare och hittar några kläder att byta om till.
Det enda jag tänker på är att jag måste hitta en vampyr, en häxa..och en varulv.
Men hur? Och sen då?
-kristian , kristian...kan du komma? Säger jag och väntar på han ska dyka upp men efter några minuter så gör han inte det. Vill han ska hjälpa mig, få mig att förstå vad som pågår och vad jag ska göra om jag ens ska göra något.
Jag ropar på han igen och han dyker inte upp.
Vad är det som hänt? Varför kommer inte kristian till mig!?
Jag somnar på soffan vid sängen med oro och ångest.
Jag vaknar och Jackson öppnar dörren för att säga till att vi måste till skolan.
Påväg till skolan så ser jag att rose bara fnissar och jag börjar störa mig på henne.
-är det något? Varför skrattar du? Fräser jag på henne.
-var är älsklingen, ivory...hahaha säger hon och det enda jag tänker på ifall hon har något med det att göra.
Jag slår Jackson för då känner hon smärtan, hon blir sur och säger att hon inte vet var kristian är.
När jag väl är framme vid mitt skåp och stänger ser jag kristian.
-omg du e här! Säger jag helt glad me. Ser hur han ser ut. Helt trött, kläderna förstörda och undrar vad som hänt.
Vi går till toaletterna och han säger att han letade information för mig.
-det finns några här i skolan. Jag vill inte du ska vara orolig, fick bara slåss med andra för att få mer information, du måste hitta en häxa, varulv, vampyr, för då kan ni skapa de fyra element förtrollning och förgöra änglarna.
Jag stirrar chockad på kristian och inser allvaret.
Breeze
Allt jag kan tänka på år Cleo, att han är vampyr, att Ophelia...är och att det finns vampyrer överhuvudtaget.
Jag går tillbaka till hemmet, jag ser nu att alla sitter och pratar och det verkar vara allvarligt.
-Vi måste hitta en vampyr o offra den så vi inte blir offer. säger Ambre
-Eller häxa. Säger Lovissa
jag står där helt förvirrad. Vad snackar dem om?
-Ah Breeze, du vet nog inte om allt sånt där, vi får berätta för henne. Säger Nadra
-Vad snackar ni om att offra..ni offrar inget! Säger jag argt och bestämt.
-Vad vill du annars göra '? säger Cole som kommer in med hela grabb gänget.
-För att överleva får vi hjälpa änglarna, vi har ingen chans mellan dem andra! Säger Cole och alla andra hejar på.
-Förklara om änglarna! Säger jag argt och tänker på Cleo...tänk ifall dem tar honom eller Ophelia...
-Dem är starkast av oss alla, dem föder på vampyrer, offrar oss för styrka och utnyttjar häxor att göra vad som helst för dem som förtrollningar osv samt dödar andar/spökar som även finns. Säger han och killarna fnissar åt att jag inte har vetat om allt det här.
Jag känner mig förvirrad, jag låtsas som att jag vet. Och går fram till Cole.
-Du rör ingen för att rädda dig själv, är det något så ska du kämpa! Säger jag argt och Ambre kommer fram.
-Breeze...vampyrer ,häxor...allt de andra...dem är vår fiende..de är dem vi kämpar emot om inte änglarna finns. Nu har änglarna kommit tillbaka trots historian och det gör ingen skillnad ifall vi dödar vampyrer och häxor samt andar än att ge bort dem för o rädda oss själva. Jag förstår vad hon säger..men kan inte sluta tänka på vad det innebär.
Jag är fiende till den mannen som jag är kär i..
-Ni rör ingen säger jag, speciellt inte vampyrer! säger jag argt och går mot dörren. Jag känner hur någon drar i mig och innan jag hinner inse det så är jag på golvet och fasthållen av 5 killar. Jag blir arg och förvandlas. Nu krävs det mer än bara 5 killar för att hålla fast mig.
-Så du känner vampyrer Breeze? säger cole som tittar ner på mig.
-Nej! skriker jag
-Varför skulle du säga just vampyrer...lås in henne nu! säger han och går därifrån. Tjejerna är snabba med att hjälpa.
Dem klarar inte av att dra mig pga min styrka men dem kedjar fast mig och lämnar in mig på källaren. Jag skriker allt jag kan och tänker bara på hur jag ska informera Ophelia och Cleo..
'
Förlåt för att det tagit så lång tid, jag har varit otroligt sjuk men ska fortsätta så gott jag kan!
Vad tycks om denna kapitel?? :D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fyra Hemliga Krafter..
ParanormalOphelia, Breeze, Amelia och Ivory är 4 tjejer som går i samma gymnasieskola , men dem har aldrig pratat med varandra. Det dem inte vet om varandra är att var och en av dem döljer var sin hemlighet. Ophelia som är lika vit som ett papper med hennes...