Amira terpaku di depan pintu. 'Nak masuk ke tak ni?' Tangan hampir mencecah pintu namun ditarik semula. 'Serabut la kepala otak aku'
Tok...tok....tok... akhirnya pintu diketuk jua. ' Apa nak jadi pun jadilah.'
Rayyan mendongak daripada terus memandang kertas kerjanya. Setelah menyedari Amira yang memasuki pejabatnya, dia menunduk kembali. ' hamboi, tak nak pandang aku langsung.'" ehemm, maaf Encik Rayyan. Can I have a talk with you for a while?" Amira memandang Rayyan. Tak berkalih langsung Rayyan daripada kertas kerjanya.
" What do you want Amira? I'm a little bit busy right now." soal Rayyan.
" I promise you sir. kejap jer."
Rayyan memandang Amira kembali. " okay then. Have a seat."Amira duduk di kerusi hadapan Rayyan. Betapa nervousnya Amira sampaikan kering tekaknya walaupun dah banyak kali air liur ditelannya.
" Sorry for asking these but I really need to know the real reason why you had ignore me. Its been a long time actually. I need to know the reason so, I can fix everything." luah Amira. Hah! akhirnya. Terkeluar juga soalan yang dah lama membelenggu kepala aku ni.Rayyan pandang Amira. Kemudian dia menggeleng. " No, awak tak buat salah apapun."
" Then, why you give me your cold shoulder? Ingat saya tak ada perasaan ke Encik Rayyan. Tak tenang hati saya tau sebab asyik fikir saya dok buat salah apa." Amira membentak.
Rayyan kemudian menyandar di kerusinya." Saya minta maaf Amira. Awak tak buat salah apa pun cuma saya je yang ada masalah."
" Encik tahu tak lepas jer perempuan rambut blonde yang datang hari tu terus encik tak layan saya. Menyampah tahu tak. Sampai naik pening saya. Saya buat salah apa pula kat Encik Rayyan ni."Amira mengeluh. Dipandangnya Rayyan. Ada sesuatu di sebalik mata Rayyan yang menyebabkan dia ingin terus menatap mata itu. Sayu sahaja mata itu." Encik Rayyan okay? Saya tengok Encik macam tak bermaya jer." simpati Amira melihat Rayyan. Tak terurus pun ada. tapi tetap handsome. Ooppss..
" I'm okay Amira. Don't worry about me. Thank you sebab ambil berat pasal saya." Rayyan senyum.
" Kalau encik ada masalah cerita je kat saya. Manalah tahu saya boleh tolong ke . Walaupun saya ni secretary je tapi saya ni pendengar yang baik tau. You have my shoulder to cry on."
" Nanti saya cerita kat Amira yer. but not now. I'm so sorry and sorry again sebab ignore Amira kebelakangan ni. Saya serabut sangat. "
" Tak apa Encik Rayyan. Yang penting Encik okay. Kalau tak ada apa-apa saya keluar dulu yer." Amira bangun lalu keluar dari bilik pejabat Rayyan.
Rayyan mengeluh kuat. Ya Allah. What should I do to overcome this problem? Aku perlukan kekuatan Mu.
*Sorry for a long update. setahun lebih dh rasanya. bila dah masuk asrama dah tak ada masa. holiday pun homework belambak. now,dah habis spm and saya memang banyak free time. tapi kadang kadang writer's block juga. tq for those yg tunggu update and give me support. jgn lupa vote and comment okay.
YOU ARE READING
Hanya Kau di Hatiku
Short StoryMengisahkan tentang Amira gadis biasa yang bertemu secara kebetulan dengan sang jejaka tampan dari London. Ikutilah kisah mereka di sini..