Amira berlari lari anak memasuki pintu masuk KLIA.. Ditilik jam tangannya yang terletak elok ditangannya.. Alamak, dah lambat ni.. Agak agak abang marah tak. Digigit ibu jarinya.. Kelihatan riak gusar di mukanya.. Kedua dua kakinya masih dihayun menuju ke balai ketibaan antarabangsa.
Flight abang dia sampai setengah jam yang lalu.. Dia dah lambat ni.. Amira terjenguk jenguk cuba mencari kelibat abangnya.. Tapi batang hidung abangnya yang mancung tu langsung tak di nampaknya.. Ke manakah gerangan abang ku ini..
Panjang lehernya mencari abang tersayang.. Huahh.. Rasa nak menangis aje.. Dah la lama tak jumpa,pastu aku pulak datang lambat..
Hampa Amira.. Dah 20 minit dia memcari abangnya.. Sudah berkali kali dia menelefon tetapi tidak berjawab. Tak kan abang balik sendiri kut. Dia tau kan aku nak ambil dia.
Amira menuju ke bangku yang disediakan di situ. Penat mencari abangnya dicampur dengan perasaan sedih kerana lama tak berjumpa dengan abangnya menyebabkan dia menangis teresak esak di atas bangku sambil menekup mukanya.
"Sampai hati abang. Kenapa abang tak tunggu adik. Kan adik dah cakap nak datang ambil abang. Adik suru tunggu kan" bicara Amira sambil menangis... Tak dihiraukan orang di sekeliling yang melihatnya. Tak ada perasaan malu dan segan dah.
" Erm,,sorry miss.. Are you okay?? " tegur pemuda di sebelah Amira.. Amira hanya membisu. Masih diteruskan adegan menangisnya.
Pemuda di sebelahnya menggaru kepala yang tidak gatal. ' When will she stop crying? She has been crying for over 15 minutes right now. She must have a big problem. What can I do?' desis hati pemuda itu.
Pemuda itu menyeluk poket seluarnya dan mengeluarkan sapu tangan miliknya. Dihulurkan kepada Amira. Amira yang perasan akan huluran itu hanya menyambutnya. Di lap air mata yang mengalir dan hidung yang berhingus. Berbunyi hingus yang cuba dibuangnya.
" Shreeehhh"
'euuu, how gross' pemuda itu hanya menggelengkan kepala. Kesian dengan Amira. But she seems kinda cute.. Dengan muka yang putih lagi bujur sirih,mukanya nampak merah sebab baru lepas menangis.. Tudung pun dah senget benget tapi still cute juga.
Amira cuba bertenang. Ditarik nafasnya dalam dalam dan dihembusnya keluar. Diulang perbuatan itu berulang kali sehingga dia berasa tenang.
" Sorry for asking you miss but are you fine ? I'm worried about you because you've been crying for 20 minutes. I just afraid if you faint." tegur pemuda itu prihatin.
Amira memalingkan mukanya menatap muka pemuda yang menegurnya. Terpaku dia sebentar. Alamak, mat saleh mana yang tegur dia pulak ni. Hensem siot. Malunya aku nangis depan dia ni tadi. Mesti dia ingat aku nangis sebab boyfriend tinggalkan padahal aku cari abang aku tak jumpa.
Amira membetulkan tudungnya semula. Dah kusut tudung bawal yang di pakainya. Tu la. Main nangis aje. Sebenarnya nak cover line tengok mat saleh tadi tu. Maklum la tengok tak berkelip pula tu. Nasib baik air liur tak berjejeran aje. Mahu tak berjejeran matanya dah macam laut. Warna biru tu. Aku rasa macam dalam khayalan je bila pandang muka especially mata dia.
Selesai mengemaskan tudung Amira menatap semula muka lelaki itu. Pemuda itu dari tadi setia menunggu Amira di situ. Dia nak betul betul pastikan yang Amira okay.
" I'm fine. Thank you for lending your handkerchief to me. Appreciate that so much." jawab Amira.
Pemuda itu mengangguk. Kemudian terdengar nada dering telefon. Telefon bimbit lelaki itu rupanya. Dikeluarkan Iphone 5s nya dari kocek seluarnya. Dia menjawab panggilan itu. Beberapa minit kemudian dia kembali duduk di sebelah Amira.
" Sorry miss, I've got to go now. Got important thing to do. Ermm, about that handkerchief you can keep it and return it to me one day we meet again. "
Belum sempat Amira membalas apa apa lelaki itu sudah mengambil beg sandangnya dan bergegas menuju ke pintu keluar. Sebelum tu,sempat lagi dikenyit sebelah matanya kepada Amira. Terkedu habis la jawabnya.
My first story here. Just untuk suka suka. Sorry for my broken english dan bahasa melayu yang simple. Still trying to fix it. Idea yang tercetus secara spontan sebenarnya. Comment anda amatlah dihargai.
YOU ARE READING
Hanya Kau di Hatiku
Short StoryMengisahkan tentang Amira gadis biasa yang bertemu secara kebetulan dengan sang jejaka tampan dari London. Ikutilah kisah mereka di sini..