p.o.v Lisa
Als de volgende ochtend mijn wekker afgaat kan ik mezelf wel schieten voor het feit dat ik gister ben gaan stappen. Ik druk mijn wekker uit en stap uit bed, de hoofdpijn die ik heb ik niet normaal. Meteen loop ik door naar de keuken, ik had wat asprines meegenomen voor de zekerheid van thuis. Ik pak er 4 en pak een glas water, ik neem er 2 in en leg er 2 naast Jill's bed neer. Ik loop naar de badkamer en kleed me uit, daarna stap ik onder de douche. Ik was mijn haar, haal mijn makeup eraf en scheer mijn benen. Daarna stap ik onder de douche weg en droog mezelf af.
Inmiddels is het kwart voor 9 en ben ik aangekleed. Ik maak Jill wakker en zeg tegen haar dat ze moet gaan douchen. Ik pak mijn mobiel en zie dat ik 6 berichtjes heb van 2 gesprekken. Ik open whattsapp en ga eerst naar het groepsgesprek van de jongens toe, waar ik 5 berichtjes heb. "Lisa, vertel eens. Waarom was jij tot bijna 5 uur online?" "Ben je op een feestje?" "Je bent toch niet op een feestje he, dit is je 2e schooldag Lisa!" "Lisa, antwoord eens." "Lisa?!" Ik zucht en antwoord "ik was wakker geworden vannacht en keek even op mijn app, 5 geminste berichten in 2 gesprekken. Eerst kijk ik bij het groepsgesprekken van mijn vaders. "Lisa? waarom was jij rond 5 uur nog wakker?" "Moet je niet naar school?" "Je bent toch niet gaan feesten op je 2e dag school?!" Ik zucht en stuur een berichtje met daarin "Ik was wakker geworden toen, moet nu opschieten moet zo naar school, boodschappen doen en Jill wakker maken. Die was vergeten haar wekker te zeggen. Hou van jullie xxx" Daarna kijk ik naar het andere gesprek, een onbekend nummer. "hey schoonheid, slaaplekker x J." Ik kijk een beetje verbaasd en probeer me dan te herinneren wie het was. Daarna zie ik het andere berichtje met "Hey, lekker geslapen? xx" Ik kijk zijn foto en bedenk me dat ik gisteren met hem heb gezoend. Ik antwoord met "heyy, ja hoor. Jij dan? x" Daarna maak ik Jill nog een keer wakker en zeg dat we met een kwartier op school moeten zijn, ookal hebben we nog maar 5 over 9.
Ik pak mijn portemonnee en loop naar het winkeltje op de universiteit. Ik loop naar binnen en pak een winkelmandje. Ik ga opzoek naar eten voor in de ochtend, mee naar de lessen, mee voor tussen de middag of wat we ook gewoon thuis kunnen eten, avondeten en lekker eten en natuurlijk drinken. Ik neem voor een paar dagen al eten mee. Als ik langs het schap loop van maandverband en tampons pak ik van allebei een pakje en loop richting de kassa. Als alles gescand is stop ik het in mijn tas die ik mee heb en loop richting onze kamer. Als ik daar aankom hoor ik dat Jill aan het douchen is.
Langzaam pak ik alle spullen uit terwijl ik ontbijt maak voor ons allebei. Jill en ik eten allebei 2 broodjes met nutella pasta en we hebben een glas met sinaasappelsap. Als Jill eindelijk de badkamer uitkomt beginnen we met eten en praten wat over gisteren, we vertellen elkaar van die jongens. En na een tijdje moeten we richting de les. Ik leg de borden bij de gootsteen neer en pak mijn tas, ook pak ik nog een flesje water en 2 mandarijnen. Ik gooi er 1 naar Jill en doe er een in mijn tas. Zodra we het lokaal binnen lopen voel ik mijn hart in mijn keel kloppen.
Daar zit hij, Julian. En als ik naar Jill kijk zie ik dat de jongen waar zij mee heeft gezoend er ook zit. Jill en ik gaan achterin het lokaal zitten, allebei met een rood hoofd en hopend dat de les bijna begint. Als eindelijk de les begint, Wiskunde, kan ik geen concentratie te pakken krijgen. Ik doe mijn best maar mijn ogen dwalen telkens af naar Julian. Op gegeven moment kijkt hij om, recht in mijn ogen, en knipoogt naar me. Ik bloos en kijk snel weg. Meteen probeer ik weer de les te volgen, wat echt lastig is. Als de bel dan eindelijk gaat vluchten Jill en ik het lokaal uit, en lopen snel door naar de volgende les, Frans. Onderweg komen we een wc tegen en Jill moet opeens daar heen. Dus we lopen de wc binnen, alleen om te kijken of ze rode wangen heeft. Zuchtend trek ik haar mee en zie dat de gangen steeds leger worden. Jill en ik lopen in een snel tempo naar het lokaal en als we daar aankomen zie ik dat er maar 2 plekken vrij zijn, een naast Julian en een naast een meisje. Jill loopt snel naar het meisje en ploft naast haar heen. Ik stuur haar een vernietigende blik en laat me vallen in de stoel naast Julian. De les begint, gelukkig, al bijna meteen dus ik hoef niks tegen hem te zeggen. Ookal denkt hij er anders over, hij probeert een gesprek te beginnen maar de docent kapt hem al snel af door te zeggen "Julian, silence!" Hij knikt braaf en pakt een schrift waarin hij begint te schrijven, hij scheurt het af en geeft het aan mij. Ik rol mijn ogen maar ben te nieuwsgierig om niet te kijken wat er staat dus ik open het briefje. "Hey Lisa, zou je een keertje willen afspreken? X" Ik kijk verbaasd naar het briefje en begin na te denken, hij is knap en van wat ik me kan herinneren ook wel aardig. Voor ik er erg in heb schrijf ik op het briefje "ja, is goed." Zodra ik klaar ben met schrijven vraag ik me af wat ik heb gedaan. Maar voor ik het briefje kan verscheuren gaat de bel en pakt hij snel het briefje. Hij leest het en glimlacht naar me waarnaar hij wegloopt.
------------------------------------------
oke jongens, ik ga proberen elke dag of om de dag te updaten. Ik ga niks beloven maar ik ga wel mijn best doen.
xoxoxoxo
JE LEEST
Adopted by One Direction deel 2
FanfictionLisa en Jill gaan samen naar de universiteit, ze zitten in het eerste jaar en doen alles samen. Maar wat als Jill's leven compleet veranderd en Lisa haar moet helpen omdat ze dit niet alleen aan kan. En wat gebeurd er tussen Jill en Lisa wanneer Lis...