Hyemi bersiap-bersiap untuk keluar turun kebawah.Mulanya dia mengajak Hara dengan Krystal makan bersama tetapi mereka menolak.So Hyemi terpaksa makan seorang diri.
"Aku tahu.Baik aku ajak Kookie..mesti dia belum makan.."Hyemi mengatur langkah pergi kebilik sebelah.Baru sahaja dia ingin menekan loceng bilik pintu itu sudah pun terbuka..
"Kau nak gi mana ni??"soal Jackson di muka pintu..
"Aku nak makan.Kookie ada??"soal Hyemi..
"Jap!Kookie nuna kau panggil ajak kau makan.."jerit Jackson dan membuatkan Hyemi di hadapannya menutup telinga..
"Kau nak gi mana??handsome-handsome ni??"soal Hyemi pula..
"Nak keluar beli barang jap.Kau boleh tolong aku??"Jackson meminta tolong..
"Tolong apa??"ringkas Hyemi..
"Tolong panggilkan Hara.Aku nak suruh dia teman lah.."kata Jackson tersenyum..
"oh boleh je...Kajja.."Hyemi kembali kebiliknya.Dia membuka sedikit pintu biliknya dan memandang kedalam..
"Hara.Namja chingu kau ajak keluar.."kata Hyemi.
"Mwo??"terkejut Jackson..
Hara menuju ke muka pintu sebab tak dengar sangat apa yang Hyemi cakap kat dia"kau nak apa??"soal Hara..
"Ni jackson ajak kau keluar.Jack tu hara kau cakap lah aku dah lapar ni.."Hyemi menepuk bahu Jackson..
"kajja.."Hyemi terus menarik tangan Jungkook yang baru sahaja keluar dari bilik..
******
"Kau nak beli apa kat sini??"soal Hara apabila mereka sampai di mall yang agak besar..
"Aku nak beli gitar.."balas Jackson ringkas..
"Untuk apa??kenapa tak beli esok je??"soal Hara lagi..
"Gitar tu nak diguna esok untuk sesuatu yang special dan tak dapat di lupakan.."kata Jackson..
"Special??maksud k--"
"woi nenek kau boleh diam tak??banyak betul soalan kau.Dari tadi kita berdiri kat sini satu benda pun tak dapat lagi.."potong Jackson laju..
"nenek??habis kau tu apa atuk??"kata Hara geram..
Jackson malas nak gaduh dia terus meninggalkan Hara di situ.Hara melihat kearah Jackson geram"kalau aku tahu baik aku takyah ikut.."Hara mengejar Jackson yang sudah masuk kedalam kedai alatan muzik..
Selepas membeli gitar,mereka terus menuju ke subway untuk makan malam..
Makanan sudah terhidang di depan mereka.Jackson mula mencapai garfu dan juga pisau bersiap sedia untuk makan.Dia melihat Hara masih lagi bermain dengan telefonnya.
"Kau tak nak makan ke??"soal Jackson..
"Kau makan lah dulu.."balas Hara..
"Simpan lah dulu telefon tu.Nanti sejuk dah tak sedap.."kata Jackson tegas sedikit..
"Yah!kau asal nak desak aku ni??kau letak racun ke dalam makanan aku ni??"soal Hara.Hara seperti suspek sesuatu..
Jackson menggeleng laju."Ani..mana ada.."balas Jackson.Wajahnya sudah mula berubah..
"Aku tak suka kalau dalam makanan aku ada sesuatu.."kata Hara lagi..
Jackson terus menukar makanannya dengan Hara"kita tukar makanan ehh!makanan kau macam dah sejuk je.."
Jackson terus memakan makanannya tanpa suara.Hara melihat Jackson pelik,dia pun turut makan bersama..
"Rosak plan aku nak lamar dia.Tahu-tahu je dalam ni ada cincin.Haishh ROSAK!ROSAK"Jackson tersenyum pahit dekat Hara...
YOU ARE READING
The WaterBoy | Mark.T
FanfictionDia kaya tapi bekerja sambil belajar dan menjadi budak air di sekolah.