TWB.18

1.4K 143 5
                                    

Tepat jam 12:00 a.m.Mereka sampai di rumah V.Masing-masing kelihatan penat dan tidak sedar sudah sampai.V sudahpun keluar dari kereta dan mengeluarkan segala barang sebelum mereka yang lain bangun..

Mark yang keletihan turut berehat sekejap sementara Hyemi,Hara dengan Krystal masih lagi tidur.Dia merenung wajah Hyemi lama dan tersenyum..

'Aku masih tak percaya yang kau ni boleh terima aku walaupun aku dah tipu kau..'bisik hati Mark..

Dia tersenyum senget.Dia melihat kebelakang Hara dengan Krystal yang masih lagi tidur.Dia mendekati wajahnya dengan Hyemi dengan hati-hati..

'Boleh lah aku kiss kau.Hehehe!!!'Baru sahaja dia ingin mencium Hyemi tiba-tiba terdengar suara batukan Krystal.Mark mengeluh kasar dan menjauhkan dirinya dari Hyemi.Dia melihat Krystal dengan tatapan seperti nak makan orang..

"Kau buat apa tu??"soal Krystal dengan kening sengaja di naikkan..

"Nak bukakan set belt Hyemi.Wae salah ke??"kata Mark..

"Oh..ingatkan nak kiss dia.."usik Krystal...

"Hara palli ireona..kita dah sampai.."Krystal mengoncang bahu Hara perlahan..

"Krystal bangunkan Hyemi sekali.."Mark terus keluar dari kereta Hyemi dan mengeluarkan barangnya..

Jungkook berjalan menuju ke arah Mark yang sedang bersandar di kereta Hyemi.Mark melihat Jungkook yang berjalan macam orang mabuk mesti baru bangun ni..

"Hyung mana nuna??"soal Jungkook..

"Ada kat dalam.Jap lagi keluar lah tu.."balas Mark..

"Korang aku balik dulu.."kata Chanyeol dan menuju kearah keretanya.Yang lain hanya mengangguk..

Hyemi yang baru bangun terus mendekati Mark dan Jungkook berada..

"Mana Chanyeol??dah balik ke??"soal Hyemi yang masih mamai.Mark dengan Jungkook mengangguk..

Jackson menuju kearah Hara yang baru keluar dari kereta.."Hara jom aku hantar kau balik.."ajak Jackson..

"Huh??"Hara blur..

"Pegi je lah.."Krystal menolak Hara..

Jackson terus mengangkat beg Hara dan di letakkan didalam keretanya.Hara hanya memerhati sebab masih lagi mamai..

Jackson terus menarik Hara masuk kedalam keretanya."Aku balik dulu annyeong.."Jackson melambai kearah kawan-kawannya..

"Korang ni tak nak balik ke??"sergah V tiba-tiba..

"Ehh lupa pula.Okey lah aku balik dulu.."kata Mark..

Krystal dengan Jungkook sudah pun masuk kedalam kereta Hyemi..

"Aku balik dulu.Esok nak kerja.."kata Mark dan mengusap lembut rambut Hyemi..

"Bye.."Hyemi melambai kearah Mark lalu masuk ke dalam kereta.V pula sudah masuk kedalam rumahnya..

***skip***

MARK'S.T CAFE

Mark melihat kearah satu meja yang berada di sudut.Dia menuju kearah meja tu dan duduk berhadapan mengahadap yeoja tu..

"Awak yeoja chingu Kevin kan.."kata Mark langsung.Yeoja tu hanya mengangguk..

"Mian sebab main sergah macam tu je.Saya Mark pemilik cafe ni.."Mark memperkenalkan dirinya..

"Lee Dahyun.Just call me Dahyun.By the way,mana awak tahu saya ni yeoja chingu Kevin??"kata Dahyun..

"Masa tu saya nampak awak masuk cafe ni dengan dia.Oh ye mana Kevin??"kata Mark..

"Dia tengah on the way gi sini.."balas Dahyun..

"Awak ada nak cakap apa-apa ke??"soal Dahyun sebab hairan tujuan Mark menegurnya secara tiba-tiba..

"Ermm macam mana nak start eh??"Mark mengaru kepalanya yang tidak gatal..

"Boleh tak awak jaga namja chingu awak baik-baik??"soal Mark sopan..

"Wae??"soal Dahyun ringkas..

"Dia selalu kacau yeoja chingu saya dekat sekolah.."balas Mark..

"Mwo??"terkejut Dahyun..

"Slow sikit suara tu..nanti pelanggan saya kata awak gila pula.."kata Mark pelan tapi boleh didangari oleh Dahyun..

"Kenapa dia nak kacau pula??"soal Dahyun lagi..

"Mana lah saya tahu.Tapi tolong ehh jaga namja chingu awak baik-baik tapi kalau awak tengok muka dia lebam jangan marah saya pula.."kata Mark lalu bangun dari duduknya.

Dia memusing badannya ingin menuju ke bilik khasnya tetapi terhenti apabila Kevin sedang berdiri tegak di hadapan Mark..

"Kau buat apa dekat sini??kau kacau Yeoja Chingu aku ke??"soal Kevin dingin..

"Ani..mana ada.Aku cuma bincang sesuatu dengan dia.."balas Mark..

Kevin melihat Dahyun sekilas dan kembali memandang Mark didepannya dan tersenyum..

"Pandai kau menipu orang sekeliling kau.."Kevin menepuk bahu Mark pelan.Mark hairan tak faham apa yang dikatakan oleh Kevin tadi..

Apabila tersedar,dia terus memegang tag yang di pakainya dan memandang Kevin..

"Kau anak orang kaya rupanya.Agak-agak apa reaksi Hyemi kalau dia tahu semua ni??"kata Kevin sambil berfikir dengan tangan di dagunya.

"Oppa.."Dahyun memanggil Kevin lembut..

"Nae.Lupa pula chagi ada dekat sini.."Kevin terus duduk di hadapan Dahyun.Mark di depannya di tolak ketepi..

Mark tersenyum dan mendekati Kevin dan berbisik di telinga Kevin..

"Tak perlu nak susah-susah fikirkan cara untuk bagi tahu Hyemi tentang ni,Lagi pun dia dah lama tahu.."bisik Mark.Kevin terkejut..

"Ermm Dahyun,ingat janji kita tadi.."Mark tersenyum kearah Dahyun.Dahyun hanya mengangguk pelan dan memerhati Mark yang sudah meninggalkan mereka berdua..

"Janji apa??"soal Kevin terus.Dahyun hanya menggeleng dan tersenyum.Dahyun terus menyedut air minumannya..

TBC

HAPPY BIRTHDAY MY ALIEN!!!

OKEY.CERITA BARU IS COMING!!TENGOK DEKAT WORK SAYA OKEY!!!

JIMIN HERO.HEHEHE..

The WaterBoy | Mark.TWhere stories live. Discover now