Our Life

91 3 1
                                    

1- Our Life

Het is een warme zomer en iedereen maakt zich klaar voor school. Naranja en Violet gaan naar het lokaal. Violet denkt: "Pfff....Geschiedenis" en slaat haar ogen neer. Naranja ziet plotsing een man die een lange jas draagt en nogal groot is in de hal staan. Ze vraagt zich af wat hij hier op school doet en ze stoot gauw Violet aan. Violet schrikt ervan en ziet de man nu ook. Naranja en Violet staan verbaast naar de man te kijken. Violet fluistert zacht in Naranja's oor: "Hij zal toch geen invaller of nieuwe leraar zijn?" De man loopt snel weg en algauw komt de docente geschiedenis (Mevrouw Keizoolster) aanlopen. Mevrouw Keizoolster ziet er niet zo als normaal uit maar betoverd. Naranja en Violet vragen zich af of het met die man te maken had.

De volgende dag wacht Naranja op Violet om naar het gymveld te fietsen maar plotsing zien ze weer de man langsfietsen. Naranja had al heel snel door dat de man iets verloren was. Ze zag een papiertje uit zijn zak wapperen en vond het al gauw op de grond. Ze geeft het briefje aan Violet. Violet bekijkt het aandachtig en kijkt stomverbaasd naar Naranja. "Er staat niks op" zegt ze. "Wat raar" zegt Naranja. Ze bestuderen het briefje van top tot teen en vinden niks. "Er moet toch IETS op staan!" schreeuwt Violet bijna. Nog net op tijd duwt Naranja haar hand voor Violets mond. "Dmnkmtran!" "Wat?!" "Die man komt er aan!" schreeuwt Violet. Van schrik maakt ze een sprongetje, ze had niet door dat Naranja haar hand weg had gehaald. Ze lopen met hun fiets naar een hoge struik en verschuilen zich daar. "Wat is-" zegt Violet. "Stil!" Naranja legt haar hand voor haar lippen en ze kijken naar de man. De man kijkt om zich heen en loopt zoekt op de stoep heen en weer , waarschijnlijk was hij op zoek naar het briefje.

Nadat de man een half uur heeft gezocht en weg is gegaan komen Violet en Naranja van achter de hoge struik tevoorschijn. Ze besluiten naar Naranja's huis te gaan want ze waren al lang uit. Bij Naranja's huis bestuderen ze het blaadje nogmaals.

Our LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu