3- De Twee Vonkende stokken
Naranja en Violet pakken de stokken op. De stokken verkleuren direct in hun lievelingskleur wanneer ze het aanraken. Ze vinden het erg bijzonder en besluiten de stokken te houden. Violet wil de kelderdeur open doen om terug naar de aula te gaan totdat Naranja zegt:" Stop! Wat als er iemand voor de deur staat?" Violet doet zachtjes de deur open en gluurt of er iemand staat. De gang is helemaal leeg....De lessen waren waarschijnlijk al begonnen. Gelukkig hadden Naranja dit uur toch uitval. Toen Violet de deur wilde openen zag ze meteen de man die ze al eerder had gezien en deed dus vlug de deur dicht. De man had de deur horen dicht gaan en is dus meteen gaan kijken wat daar gebeurde. Violet en Naranja verstopte zich snel achter de enorme kist en wachten geduldig af tot de man weg gaat. Als de man weg is gegaan komen ze voorzichtig te voorschijn. Even later komt een oranje en een paars boekje vliegen in Naranja's en Violet's tas. Ze kijken elkaar verbaasd aan en laten het boek gewoon in hun tas liggen en gaan naar de les. "De volgende les is Engels" zegt Naranja. Wanneer ze voor de deur staan van het lokaal is er helemaal niemand. "Waarschijnlijk hebben we uitval gekregen"zegt Violet. "Ja, is wel een beetje logisch hè!" zegt Naranja en geeft een mepje op haar voorhoofd. De bel gaat en de pauze begint. De gangen stromen langzaam vol met leerlingen. Violet kijkt om zich heen en zegt tegen Naranja: "Waar is onze klas?" Naranja schreeuwd er hard achter haar aan: "Ze zijn vast in de brugklasvleugel!". Ze lopen naar de brugklasvleugel maar zien alleen een mysterieus licht verschijnen en verdwijnen. Het licht kwam van het Engels lokaal. Ze gluren door de deur kier en zien een enorme grote gloeiende ketel staan de groen verkleurd. Verder is er niemand min of meer. Er staat alleen een heks die zich omgedraaid in haar boekje kijkt.
Als Naranja en Violet bij techniek zitten, zitten ze alleen maar met z'n tweetjes achter een tafel. De docent (meneer Woutwarst) loopt het lokaal binnen en vraagt waar iedereen was. Violet antwoorde dat heel de klas plotseling verdwenen. Meneer Woutwarst glimlachte en doet de gordijnen dicht. Hij gaat voor in de klas staan en pakt een stok uit zijn zak en tovert een magisch vliegend scherm van het digiboard. Vervolgen tovert hij gordijnen voor de doorzichtige deur van het lokaal. Naranja en Violet geven elkaar een klap en zeggen te gelijk: "Droom ik?!"
Meneer Woutwarst zegt tegen ons: "Hebben jullie misschien stokken gevonden zoals die van mij?" Naranja en Violet knikken allebei. "Wil je die laten zien?" zeg hij vervolgens. Dus ze pakken hun stokken en legt het op hun tafel. "Jullie zijn niet normale meiden" zegt hij. "Wat bedoeld u daarmee?" zegt Naranja. "Daar komen jullie zelf wel achter"zegt hij als laatst. Al het zicht voor Violet en Naranja worden steeds waziger en ze vallen langzaam in slaap.
Bij Violet's thuis wordt Violet wakker gemaakt door haar broertje die haar wakker schut. Violet staat op en zegt tegen haar broertje dat ze er aan komt. Ze zit op haar bed en denkt: "Had ik dat nou gedroomd over een rare techniekles of was het echt?" Ze springt uit haar bed en kijkt in haar rugzak. "Ik had het toch niet gedroomd" zegt ze zacht tegen zichzelf. Ze haalt de stok en het paarse boekje uit haar rugzak en leest pagina 1: Papier zicht spreuk. Violet leest de uitleg en doet het vervolgens. Violet pakt het papiertje van de man en voert de spreuk uit. Zwaaiend met haar stok in haar hand zegt ze: Papier is heel erg vaag, ik wil nu een zichtbaar laag. Haar stok begint te vonken en de dingen die op het papiertje staan worden zichtbaar. Ondertussen heeft Naranja ook al ontdekt dat wat in de techniekles was gebeurd niet echt was. Daarom stond ze al voor de deur van Violet voordat Violet haar wilde bellen. Ze kijken elkaar aan tijdens lopen naar Violet's kamer en zien hun gekleurde boeken oppeens vrolijk door Violet's kamer heen vliegen. Naranja gilt keihard: "Ga stil liggen op het bureau!!!" De boeken gingen liggen op het bureau en Naranja en Violet konden nog steeds niet geloven wat er denet was gebeurd."Voor alle rare dingen dat we hebben meegemaakt moet een verklaring zijn en die gaan wij ook ontdekken!" "Ja!!!" zegt Naranja. Naranja zegt tegen Violet: "Hé, is het mogelijl dat dit tovetstokken zijn? "
JE LEEST
Our Life
FantasíaOur Life gaat over Violet en Naranja die vreemde dingen ontdekken. Wil je weten wat Lees dan de hoofstukken.