2- Het briefje
Bij Naranja's huis zoeken ze op internet allerlei manieren waarop je kan ontdekken of er iets op een leeg blad staat. Ze zoeken en zoeken en vinden uitendelijk niks. Plotseling komt de moeder van Naranja binnen die aarzelend het briefje dat ze voor de deur had gevonden aan Naranja geeft."Pff....nog een briefje erbij, wat moeten we hier nou mee?" zegt Violet. Naranja laat het briefje aan haar moeder zien en ze geeft de tip om het briefje boven een kaars te houden, omdat het waarschijnlijk geschreven is met citroensap. Maar dat werkte niet.
De volgende dag op school bekijken ze het papiertje nogmaals. Oppeens waait het papiertje uit Violet's handen. Het papiertje schoof onder de kelderdeur van school. Violet en Naranja volgen het briefje, ze openen de deur en sluipen verder de kelder in. Ze volgen het papiertje naar de kelder, doen de deur open en sluipen voorzichtig de kelder in. Het briefje waait door de kelder, Violet springt erachteraan terwijl Naranja naar een vreemde enorme kist toeloopt. Het briefje waait de kist in en klapt dicht, Naranja sprong op van schrik en Violet ving haar op. "Err.. Sorry?" zegt Naranja blozend. "Geeft niet!" zegt Violet zacht. Naranja staat op en gaat naast Violet staan, die de kist probeert open te wrikken. "Ga-nou-open-" zegt Violet hijgend. Met een klap gaat de kist open, er komen allemaal vonken en sterren uit. Naranja en Violet kijken met grote ogen naar de kist, die nu steeds meer gaat vonken. Naranja loopt voorzichtig naar de kist toe, met Violet zwijgend naast haar. Ze kijken in de kist en zien de oorzaak van de vonken, twee stokken.
JE LEEST
Our Life
FantasíaOur Life gaat over Violet en Naranja die vreemde dingen ontdekken. Wil je weten wat Lees dan de hoofstukken.