5- De man
Violet en Naranja staan versteend naar de man te kijken. Totdat Violet in actie komt, ze pakt Naranja bij haar hand en trekt haar mee naar de deur. Hij lijkt zo ver weg nu ze haast hebben. Violet versneld haar pas als de man achter hun aan wil lopen, maar Naranja heeft de deur al voor zijn neus dichtgedaan. 'Waarom zo'n haast Vi?' vraagt Naranja. 'Ik krijg een naar gevoel van die man..'antwoordt Violet. 'Hmm.. Ja, ik ook!' zegt Naranja vervolgens. Violet laat Naranja's hand los en kijkt haar dringend aan en zegt: 'We moeten hier weg.' Zonder ook een woord tegen elkaar te zeggen rennen ze naar Naranja's huis.
Naranja's moeder kijkt uit het raam van het huis en ziet Naranja en Violet hard aan komen rennen. Ze rent als een speer naar de deur en laat ze binnen en vraagt:" Wat is er gebeurd" Violet zegt hijgend:" Nou-er-man-volgt-wij-rennen." Praat rustig Violet" zegt Naranja's moeder. En Violet vertelt opnieuw wat er is gebeurd.
"Die man is raar!"zegt Naranja. "En eng"vult Violet er nog bij. Ze zitten nu met zijn tweetjes in de kamer van Naranja en rusten uit. Plotsing verschijnt Ave met haar staf en zegt:" Hoezo gingen jullie zo snel weg? Jullie konden toch wel eerst gedag zeggen voor jullie weggingen?" "Ave!" zeggen de meisjes tegelijk terwijl ze op springen van hun stoel en Ave omhelzen. Ze kletsen bij wat er is gebeurd en beginnen met hun eerste toverles van Ave. Ave onderbreekt na een paar minuten de les en vraagt heel zacht aan zichzelf: "Zou het mogelijk zijn? Zou hij het zijn?" Ave zei het niet zacht genoeg tegen zichzelf waardoor Violet het hoort."Wie zou het zijn!?" zegt Violet paniekerig. Ave zucht diep en sluit even haar ogen. "Ik heb 5 jaar geleden een magieramp meegemaakt in Toverwereld waarbij de krachten van alle bewoners werd afgenomen en in een glazenbol werd bewaard." Naranja onderbreekt haar en vraagt: "Hoe werd de kracht van de bewoners dan afgenomen?" "De kracht werd afgenomen door de boze en machtigste tovenaar van heel Toverwereld en zijn naam is: Tilpch." Violet en Naranja beginnen keihard te lachen. "Wat voor naam is dat nou weer!" zegt Violet terwijl ze melig bezig is met Naranja. Ave pakt haar toverstok en zwaait hem paar keer in de lucht waardoor Violet en Naranja in de luchtvliegen boven de aarde. De meiden schrikken er van en stoppen met giechelen en lachen. "Ave! Breng ons weer naar de aarde! zegt Naranja nog net voordat haar zuurstof vermindert. Ave die nog steeds in de kamer staat, zwaait weer met haar staf in de lucht waardoor Naranja en Violet weer im de kamer staan. Ave kijkt de meisjes aan en zegt: "Kan ik mijn verhaal afmaken? Of willen jullie liever giechelend door de ruimte zweven? Ik vind het niet erg hoor!" Violet en Naranja schudden hun hoofd snel heen en weer en zeggen in koor: " Maak je verhaal maar af!" En Ave verteld verder: "Tilpch heeft dus een spreuk uitgesproken waardoor heel Toverwereld zijn krachten verloor. Hij heeft de bol waar de krachten in bewaard werd verkleind en bovenop het topje van zijn toverstok getoverd. Daardoor bezitte hij alle krachten van heel Toverwereld. Maar de bewoners verzette ertegen zonder krachten. Tilpch kon niet tegen de grote menigte op die zich verzette. De menigte (bewoners) stormde met een deurrammers door Tilpch's muur en pakte de glazenbol af en gooide het op de grond waardoor wereld zijn glorie en krachten terug kreeg. Tilpch werd in de tovercel gegooid en werd nooit meer gezien. Zijn duistere staf word in de dikste kluis van heel Toverwereld bewaard. Maar de bewoners hadden iets over het hoofd gezien. Ze wisten niet dat Tilpch nog een grijze raaf had met een bril die andere gedaantes kan aan nemen. De raaf heette Oel en hij heeft hetzelfde verstand als Tilpch. Het kan mogelijk zijn dat Oel in opdracht van Tilpch (die in de tovercel zit) gekregen heeft dat hij zijn staf moest gaan zoeken. Het is Oel waarschijnlijk gelukt waardoor Tilpch is ontsnapt. Ik denk dat we terug moeten gaan naar Toverwereld om te kijken of hij nog in de tovercel zit zoals 5 jaar geleden.
JE LEEST
Our Life
FantasyOur Life gaat over Violet en Naranja die vreemde dingen ontdekken. Wil je weten wat Lees dan de hoofstukken.