WHO ARE U ?
Hari ni aku perlu tabahkan diri . Aku tahu yang aku akan dilenyapkan di dunia ini tidak lama lagi dan aku percaya mereka akan tersenyum gembira selepas ketiadaan aku .. aku ? Kim seora ... mempunyai musuh di merata tempat .. luaran yang boleh memikat hati lelaki dengan sekali pandang ..
..................
SOPA HIGH SCHOOL
Berjalan menyusuri setiap laluan di sekolah menyebabkan aku terasa seperti 'orang hot' di sekolah ... dipandang dengan begitu penuh minat terhadap aku yang mempunyai rupa paras yang lawa dan bergaya .. Itu hanyalah nafsu minat lelaki terhadap perempuan yang perlu ada pada setiap lelaki ... namun itu bukanla satu sifat yang ada pada seorang lelaki yang bernama Jungkook ... seorang yang agak 'nerd' apabila membaca buku sambil memakai cermin mata bingkai hitam ... namun luaran dia adalah seorang artis yang berjaya yang dianggotai 7 orang ahli termasuk dia ... tapi aku tidak kesah walaupun dia tidak mempunyai minat terhadap aku kerana itu akan menambahkan penderitaan aku ... semua pelajar di sekolah aku tidak tahu yang aku didera ... tapi aku memang berharap untuk lenyap di dunia ini selama lamanya ....
'Hai ! Noona ! ' seorang pelajar lelaki junior melambai - lambai tangannya ke arah muka aku .... Aku tersentak dari lamunan aku dan terus tersedar ... aku still mamai kerana lamunan itu jauh ke arah yang tidak tahu tarikhnya lagi ...
'noona ? Ok ke tak ? Sehun tengok termenung jauh je ... sampai ke mana da tue ?' soal sehun walaupun belakang sedikit menyakat aku .
'herm ? Sampai mana ? Sampai ke tempat di mana kita hidup dan kita dimatikan 'kata aku dengan selambanya ... aku tahu kalau aku sembunyikan akan diketahui juga ...
Sehun sedikit terkejut dengan apa yang aku kata ... dengan riak mukanya sudah aku tahu ..
'noona ... ap ...ap ... apa yang noo.. na... cakap kan nie ?'soal sehun kembali dengan nada yang terketar-ketar ...
Aku mengambil nafas sedalam - dalamnya .. dan menhembuskan kembali untuk mengosongkan minda aku ...
'sehun ... noona nak bagitau apa yang noona cakapkan tadi jangan di beritahu pada orang lain ... pinky promise ?'aku tersenyum pahit ... hanya sehun sahaja yang dapat aku harapkan untuk menyimpan janji ini ...
Sehun membuat pinky promise dan aku merenung matanya kelihatan berkaca ... tanpa berkata lagi dia terus memeluk aku ... aku sedikit terkejut namun sudah biasa dengan perangai drastik sehun ... dia memeluk aku sambil menangis ... aku tahu dia bersedih kerana aku merupakan noona yang bersama-sama dia selama berbelas tahun ... sejak mendiang omma dan appa aku mati .. aku pergi ke rumah anak2 yatim untuk mencari tempat berlindung dan mencari kembali kasih sayang yang sudah lama diharapkan ... hari pertama aku duduk disana aku terjumpa budak yang termenung ke luar tingkap ... budak itu seorang diri ... aku mendekati dia dan menegur dia ... namun hanya 'poker face' diberi , tiada respon , tiada suara yang dikeluarkan ... namun selepas beberapa hari berkenalan rupanya dia ditinggalakan di rumah anak yatim ini oleh omma tirinya ... dia mempunyai ayah dan adik kembarnya yang tidak seiras ... omma sehun meninggal selepas umur mereka 6 tahun ... appa sehun berkahwin pn.mina selepas umur mereka melanjak umur 7 tahun ... pn.mina langsung tidak menyukai sehun kerana sehun terlihat pn.mina berlaku curang terhadap appanya ... lantas dia menghantar sehun ke rumah anak yatim ...
Sehun melepaskan pelukannya ... dia menggegam erat tanggan aku ... kelihatan saki baki mutiara putih di pipi lelaki itu .... kau tersenyum dan mengelap air mata di pipi sehun ...
'uljimayo ... tak manly nanti adik noona'kata kau ... sehun tersenyum pahit ...
"noona .... kenapa noona macam ni ? Kenapa noona sanggup cakap macam tu ? Noona sanggup mengalah macam tu hanya kerana masalah sekecil itu ? Kenapa noona macam ni ? Noona bukan orang yang cepat mengalah ! Noona ... im truly fall in love with you'kata sehun dalam hati ... luahan hati dia yang dipendamkan selama beberapa tahun masih lagi tidak diluahkan ... dia tahu dia hanyalah adik angkat yang dibelai seperti adik kandung ...
'Klakk !'bunyi pintu yang dikunci dari luar ... aku dan sehun mulai risau siapa yang menguci pintu sedangkan baru pukul 2 petang ...
E N D
part 2 sambung nanti