THREE

16 3 0
                                    

WHO ARE U ?

PART THREE

'aku jin ...'jawab jin sambil tersenyum manis tapi di fikirannya masih geram dengan perangai maknae yang nakal ... jin menyuruh aku dan sehun memakai juga hot pack ....aku melekatkan hot pack di tengkuk dan di merata tempat ... sejuknya tak terkata ... hanya orang di antartika saja yang tahu kesejukkan melampau di sini ...

............

Jin keluar dari pintu van lalu berjalan dengan laju selaju seperti perasaannya sekarang ... jin menekan lif ...

'aaa! so like snail !'jin naiki tangga dengan langkah yang panjang sampai ke tingkat 3 ...

Kedengaran orang membuka password dorm ...

Tik tik

Pintu dorm terbuka kelihatan muka jin yang merah menahan marah ... jin berjalan dan melemparkan beg galasnya di sofa lalu diketuk-ketuk bilik jungkook

'Yah ! Jeon jungkook! Buka pintu ni !'jin menjerit-jerit di luar bilik jungkook . Jungkook menarik earphonenya lalu dia bingkas bangun dari baringnya . Dia berjalan malas ke arah pintu dan membuka kunci pintunya ...

'bul ?'

'apa ? Yah! Jungkook ! Minchin ? Kenapa kau kunci pintu kelas tu sedangkan kau tahu ada orang ? Kau nak diorang kena tangkap basah ? 'Jungkook membuat muka poker face dan menutup telinganya dari mula jin bercakap hingga akhir ...

'da habis da cakap ? kalau da kook nak tutup pintu 'kata jungkook loya buruk ... nafas jin turun naik dengan amarahnya sekarang ... jungkook ... bukan jungkook yang dulu ... jungkook yang merendah diri dan tidak akan melawan kata2 hyungnya ... sekarang ? Berubah 50% dari perangainya yang dulu selepas dia ditinggalkan kekasihnya iaitu kim seomi .... kim seomi adik kepada kim seora namun kim seora tidak tahu yang dia mempunyai kembar seiras kerana berpisah dari lahir lagi ... macam mana jungkook tahu ? jungkook adalah salah seorang jirannya dan seorang kawan karibnya ketika kecil namun ikatan persahabatan terlerai selepas omma tiri seora menempatkan seora di rumah anak yatim ... jungkook tahu semua itu dan ingin memberitahu seora namun apa yang telah dibuat oleh seora terus memusnahkan niatnya ... sekarang seomi menghilangkan diri dan dikatakan berada di busan dan bekerja di rumah angkatnya ...

'jungkook ! Kau da melampau !'jin melayangkan penampar namun ditahan oleh rapmon yang dari tadi membatu kerana takut untuk bercampur urusan ... ya laaa , jin kan tua dari dia so kena hormat lagipun orang tua pun cakap 'jangan masuk campur kalau orang tua bersembang' ...

'hyung ... stop ! jangan tampar kook .. kawal sikit perasaan tu !'rapmon menggegam tangan jin ... rapmon membuat isyarat mata pada jin supaya menyuruh berhenti bergaduh manakala jungkook ... rapmon menjeling ...

Jungkook sempat menjeling kembali pada rapmon tapi rapmon tak nampak .... jungkook terus menutup pintu dengan kuatnya sehinggakan jimin dan suga yang main psp pun terbaling psp tu ...

'aaa! Kamjagiya !'latah jimin dan suga kerana terkejut lantas psp dipegang jatuh ... nasib baik jatuh di atas permaidani kalau tak meraung diorang ...

.............

HOSPITAL SEOUL

VVIP ROOM

Aku dan sehun baring di katil .... bilik yang mempunyai tempat pemanas yang kuat dan dapat mengurangkan kesejukan badan kau berdua ...

Krikk krikk

Ya korang berdua tidur kerana dapat tidur di bilik yang selesa selepas jin menghantar korang berdua ke hospital untuk merawat aku berdua ...

Krekk

Bunyi pintu dibuka ... aku dengar namun malas membuka mata takut bts yang datang .....

"long time no see ya ?"kata lelaki itu dalam hatinya .... sekarang dia berpuas hati kerana orang yang dia gilakan berada di depan mata ... tidak sia2 pencarian dia selama 5 tahun menjadi spy untuk mencari perempuan kesayangan dia ... lelaki itu mendekati aku dan

'aaa ...' seseorang menekup mulut aku tapi tidak didengari oleh sehun ... aku memandang lelaki itu ... "siapa dia ? Kenapa dia tekup mulut aku ? Takkan dia nak .... culik ?" Fikiran negatif mula bermain di otak aku "takkan dia dtang nak culik aku pastu kerat 20 ?" Aku menidakkan pemikiran aku itu ... aku tidak tahu siapa gerangan lelaki tersebut kerana dia memakai 'black plain mask' yang selalu di pakai oleh orang korea untuk saja2 ... (actually sye x tahu motif diorang klau idol msti la tuk ttup muka bare face diorang so korang pandai2 la) .

'ikut aku'bisik lelaki tersebut namun aku still baring kerana takut diapakan ... kelihatan matanya tajam memandang aku ... aku mulai takut dan menarik tangan aku kembali tapi lelaki tersebut enggan melepaskan tangan aku ...

END

PART Three

WHO ARE YOU ?Where stories live. Discover now