EIGHT

5 2 0
                                    

"Dashi run! Run! Run! Deo meojeodo kwenchanha..run run! Sugeobage kwenchanha.."menyanyi seori dan Dr.Kwangsoo dengan galaknya apabila lagu bts diputarkan di stesen radio seoul.fm.

"Uuu~ yehet! Arghh! "Jerit aku kesakitan apabila kepala aku seperti mengeluarkan darah.

"Ya! Neo kwenchanha?"Dr.Kwangsoo terus memberhentikan kereta di tepi jalan.(dorang memang duk jalan paling kiri)

Dr.Kwangsoo terus membuka tali pinggang.

"Seora sakit macam selalu ?"soal Dr.Kwangsoo untuk mengenal pasti masalah Seora.

"Ani.. arghh!"kepala Seora semakin sakit.

Dr.Kwangsoo terus dusuk di posisi asal dan memakai tali pinggang.Dia memberi signal kanan dan terus masuk apabila tiada kereta yang melalui lorong itu.Dia meluncur laju menuju ke hospital seoul.

****************

DI HOSPITAL SEOUL

"Omma!! Omma!! Hajima!! DONT go!!!!"Seora menjerit jerit meroyan semasa tidur.

DR.Kwangsoo terus terjaga dari tidur apabila Seora meroyan semasa tidur.

DR.Kwangsoo memegang tangan Seora yang seperti ingin mengapai sesuatu .

"Seora ! Ireona ! Doktor dekat sini"gerak Dr.kwangsoo supaya Seora dapat sedar dari meroyan.

Seora seperti sediakala selepas tersedar dari mimpi buruknya.

"Dok.. dok.. tor.. eodi.. ya omma .. seomi ?"

Dr.Kwangsoo sedikit terkejut apabila Seora tiba tiba menanyakan soalan selepas bangun dari tidurnya.

"Rest first.."

Seora menggeleng . Dia bangun dari pembaringan dan duduk mengahadap Dr.Kwangsoo lalu memegang tangan Dr.Kwangsoo meminta kepastian.

Dr.Kwangsoo mengeluh seketika lalu melemparkan pandangan di tingkap wad itu.

Huh! Ottokhae ?

Dr.kwangsoo kembali memandang Seora yang asyik dari tadi tidak melepaskan gengamannya.

"Molla... rest first"

Seora melepaskan gengaman dan berpaling ke arah lain apabila hampa dengan jawapan diberikan oleh Dr.Kwangsoo.

"Neo.... arayeo , right ?"soal Seora dengan senyuman sinis bila Dr.Kwangsoo ingin membuka pintu untuk keluar.

Ottokhae rajie ? Aissh ! Jinjja..

*********************

WAD ICU

Terdapat dua katil yang menempatkan dua orang wanita iaitu Omma dan Anak.

Bunyi mesin penafasan berkeadaan elok disamping mereka dan oksigen bagi membantu proses pernafasan.

Seorang lelaki pertengahan tahun membuka pintu bilik dengan berpakaian kemas dengan baju (baju hijau untuk elakkan jangkitan kt malaysia kt korea .. sye x tahu).Dia mengambil tempat diantara dua katil isterinya dan anak nya .Dia duduk di atas bangku disediakan untuk pelawat lalu memegang salah satu tangan isterinya dan anaknya.

Aaaaa!! Macam mana perkara ni boleh berlaku ?

"Yeobo aa.. kenapa awak dekat sini ? Kenapa awak tak di rumah di busan ? Aaaa!! Wae?"Jerit hatinya apabila melihat keadaan isterinya yang parah lagi dari anaknya.

"Seomi aa.. jangan tinggalkan appa .. appa sayangkan Seomi macam anak sendiri.. tanpa Seomi keluarga appa dan omma taka akan bahagia sampai sekarang tetapi seka.. rang.."

Air mata mengalir deras . Jiwanya memberontak . Dua orang tersayang sudah dalam keadaan kritikal . Mahu saja dia meletakkan kesakitan anaknya dan isterinya pada dirinya . Biar la dirinya sakit daripada dirinya sakit melihat orang tersayangnya sakit . Dia berlalu keluar dari bilik itu sebelum itu dia mengucup kedua dua orang tersayang . Dia sudah tidak tahan dengan keadaan itu . Sudah la dia ditinggalkan omma dan appanya pada umurnya dikirakan tidak tahu apa-apa pada umur 1 tahun .

"Aaaa... aku perlu tabah"dia memberikan kata kata semangat apabila air matanya keluar lagi deras mengingatkan memori lamanya.

****************

Seora turun dari katil dan menyarungkan selipar hospital lalu membawa sekali tiang ubat air yang mengalirkan ubat di badannya sekarang.

Dia berjalan secara perlahan lahan seperti mengambil angin walaupun di hospital . Dia kemudian berjalan di wad ICU apabila tidak pernah menjenguk lorong wad itu .

Harap harap dapat la ziarah orang yang kritikal...

Dia (Seora) berjalan seperti zirafah apabila melalui setiap wad dia mesti menjenguk jenguk seperti tengkuk nya panjang . Sambil dia menjenguk jenguk wad , ada seseorang menegur dia .

"Hai .. adik . Buat apa kat sini ?"soal pakcik tua kepada dia.

"Huh..?"soal dia terkejut apbila tetiba seseorang menanya soalan.

"A.. er.. saja2 ambik angin dan release stress~"jawab dia.

DONE!

BERSAMBUNG~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 12, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

WHO ARE YOU ?Where stories live. Discover now