BUKK!
Badan aku melayang ke udara dan saat itu aku ternampak satu tempat seperti di syurga... indah dan aman... aku hanya memandang atas dan hiraukan keadaan sekeliling aku... jin meletakkan kepala aku ke pahanya... dia menangis dan menjerit seperti orang gila!
‘Oppa ? Waeyo ?'aku memegang dagu jin dengan tangan yang tergetar-getar saat itu aku tidak terasa apa pun walau orang melihat aku seperti keadaan yang parah... aku memandang oppa jin dengan senyuman yang ikhlas..
‘Seora... jangan tinggal oppa... oppa akan ada selalu disamping seora.. seora tahan ya? 'Jin memegang erat kedua dua belah tangan aku...
Aku mengeleng
‘Oppa... seora tak jan..ji.. akan se..la..lalu ngan op..pa.... mian..'Pandangan aku mulai kabur.. dan
Satu dua tiga!
Chalka!
Satu keping polaroid keluar dari instax mini 8... terdapat tiga gambar kanak-kanak yang mencuit hati...
‘Omma! Seora nak tengok gambar!'seora berlari anak ke arah ommanya...
‘seomi ngan jungkook pun sama! Jom kookie?'
‘Nae! Khaja!'seomi menarik lengan jungkook ke omma dan unnienya iaitu seora..
‘Waa! Kyeopta! Hebayeo!'seora menunjukkan polaroid itu kepada seomi dan jungkook...
Seomi dan jungkook high five apabila mereka menunjukkan pose yang sama ketika bergambar tadi..
‘Cha! Masuk rumah jom!'omma mengajak seora, seomi dan jungkook untuk masuk ke rumah kerana cuaca yang semakin mendung..
‘nae!'jawab mereka serentak..
..............
‘Omma... jungkook nak balik macam mana? Dah hujan...'rengek jungkook.. kerana takut akibat guruh menyambung nyambung sejak mula hujan tadi..
‘Gwenchanha~ nanti omma suruh appa kim hantar jungkook ye?'Omma kim mengurut belakang jungkook yang memeluk erat lutunya.
“Yah! Seomi ! Bagi balik tuala aku...!!!!!~"
“Bluekk!! "
Seomi berlari sehinggakan tangga di depannya pun tidak terlihatnya lalu..
SEOMI!!!!
Kedengaran semua orang di rumah itu memanggil nama Seomi tatkala sekujur tubuh jatuh ke lantai dan kepalanya keluar darah.
***************
SEORANG doktor keluar dari bilik pembedahan.Semua orang mengeremuni doktor itu.
“DOKTOR.. macam mana dengan anak saya? Ok kan?"soal omma dengan nada yang gelisah.
“AUNTIE tak perlu risau.. anak auntie sekarang dalam keadaan stabil tetapi sekarang dia tengah rehat"doktor itu memberikan senyuman yang ikhlas dan senyuman yang lega di mana dia telah menyelamatkan seorang pesakit.
Seora dan jungkook menangis kegembiraan apabila seomi berjaya diselamatkan.
****************
AKU bangun
DAN
TEMPAT
NI
LOOK SIMILAR..
“AWAK da bangun? Ingat apa-apa tak? "Seorang lelaki berbaju biru dan memakai kot putih menyoal aku tatkala aku tersedar.
Ingat?
Apa yang aku ingat sekarang?
"Aku kim seora dan kim seomi adalah kembar.. "Jawab aku.
“Yang tu ja awak ingat? "
“Ya "aku menganguk.
Tiba tiba mata aku terpandang seorang lelaki yang tinggi,bahu yang panjang dan riak mukanya seperti risau..
“Seomi.. awak ingat tak saya? "
Aku mengeleng.
“AWAK betul-betul tak kenal saya? "Soalnya lagi.
Aku mengeleng.
Aku memandang mukanya.. riak wajahnya nampak kecewa selepas aku memberi jawapan.
SALAH kah aku?
“Erm... ok. Awak boleh berehat... "kata doktor itu sebelum pergi bersama lelaki itu.
“MIANHAE.. JIN OPPA"
DONE!
BERSAMBUNG... ~
UNTUK sesiapa yang baca tu kalau boleh tolong la vote~ kamsahamnida.. *mini heart*
Aikk..cam mana si seora tahu yang dia ada kembar sedangkan si jk ckp si seora tak tahu yang dia ada kembar sebab part ...(author x ingat) seora dipisahkan masa kecil ? Hah.. itu korang pepandai la noh~ author pun x paham ap yang author tulis~ so .. i will make a new ff ...