FIVE

11 3 0
                                    

WHO ARE U ?

PART FIVE

Seorang lelaki berlari ke arah kilang usang dengan termengah-mengah sambil melihat ke belakang takut-takut ada siapa mengikuti dia ... dia melangkah masuk ke kilang tersebut dan masuk ke sebuah bilik stor yang luas dengan hanya diterangi oleh satu lampu pendaflour ... di situ terdengar gelak tawa orang perempuan berbual ...

'wei .. mana aci kau menang ! Bagi la aku pula , sampai 3 round kau yang menang ! Abis la duit aku doh !'

'huh ? Nak bagi kau menang ? Dalam mimpi la .... tu la kau x reti main nie , nk main jugak !'

'da laa... duk bergaduh main je pun .. bukan libat ngan nyawa pun'

'da la ! Aku x nak main ! Duit esok aku nk pi club pun x lpas nie !' Bentak perempuan yang berambut perang lalu dia membaling kad judi itu ..

Dua orang perempuan yang lain hanya tersenyum sinis melihat gelagat maknae dalam kumpulan diorang ...

'boss ! Boss ! Boss !'panggil lelaki itu dengan termengah-mengah untuk menarik perhatian mereka ...

3 orang perempuan itu terus berpaling ke arah lelaki itu ... muka diorang mulai serius untuk mengetahui berita dari konco mereka ...

'hah ! Knp ? Mcm mna dngn plan kita tadi .. jadi x ?'soal jeondy

Yeon dan Yuri hanya berdiam ... menunggu jawapan dari konconya ..

'ja... ja...di tapi ada polis ! Nasib tak kena tangkap ! Kalau x abis la plan boss !'jawab lelaki itu ...

Muka jeondy , yeon dan yuri sedikit terkejut namun kembali ke asal ... tuada dikejutkan cuma perkataan 'polis' agak mengerunkan .. kalau ditangkapnya lelaki ni abis la hidup diorang ... diorang akan terperuk di dalam penjara yang tiada apa2 bagi mereka penjara adalah tempat hantu berselubung ... oleh itu , mereka tidak bertindak sendiri tetapi sebaliknya menyuruh orang untuk melakukannya ...

'maknanya sekarang kita kena tukar plan ...'jeondy memandang yeon dan yuri ... mereka hanya mengganguk tiada bantahan ...

'cha ! Kajja ! 'Mereka berhimpun di sebuah meja dan mengaturkan semuanya semula ...

..............

Kim seomi pov

'omma ! Appa ! Morning !'tubuh kecil itu memeluk tubuh omma dan appanya dari belakang ...

'omma ... omma masak ap ?'dia melihat meja makan ...

'roti bakar dengan kacang pagang ! Meh sini duduk !'omma menepuk kerusi yang kosong di sebelahnya ... seomi melemparkan senyuman kepada ommanya dan duduk di kerusi itu sebelum itu dia mencium pipi ommanya secara mengejut ...

'akk ! Kamjagiya ! 'Omma melatah ... seomi dan appa hanya tersenyum melihat gelagat omma ...

'seomi ... nanti jangan wat perangai macam ni lagi ya ? Takut appa kalau omma ni yang x ad penyakit jantung tiba2 ada ... nanti susah pulak 'appa menasihati seomi ... seomi hanya menunjuk gigi putihnya ... sudah sebati perangai si seomi dalam hidup mereka walaupun seomi hanya anak angkat sahaja ...

Seomi makan roti bakar dengan kacang pagang dengan gelojoh sekali ... lapar katanya ... dari petang semalam hanya makan ramen , biasalah budak tak reti nak masak . MAkan yang segera sajala ...

...................

Kim seora pov(kau)

Aku terbangun dari pengsan ku tapi aku rasa tidur kerana lebih 7 jam aku tidur ... aku ingin mengangkat tangan kanan aku tetapi rasa seperti orang pegang ... aku memandang kanan ... oh ! Jin ? Apsal dia kat sni ? Aku sedikit terkejut kerana jin berada di bilik aku dan sehun tapi lagi terkejut bila dia memegang tangan aku ...

'ehem ... ehem ..'aku saja berdehem untuk menbangunkan jin .

Jari jin tergerak ... dia bangun tapi x buka mata dan mengeliat kecil ... 'aa ! Kyeopta !'bisik hati aku ... lalu jin menguap ..! 'jin ni x sedar ka dia kat bilik aku ngan sehun?'aku tersenyum sinis .... jin membuka mata ... terbeliak mata dia bila aku tengok muka dia ...

'hah ! So...sorry . Mian.... x perasan pulak yang oppa ad kat bilik seori'jin trrsengih sambil memgang bahunya .... malu maybe ...

'haha .. sokay . But bila oppa datang ? X perasan pun ?'aku menanya oppa jin ...

'kul 3 pagi tadi sampai ...'dia senyum .... 'senyuman terakhir'bisik hati aku ...

'erm ..'aku memandang sekeliling .... teringat seseorang tapi tidak tahu dia berada .....

'sehun ? Tu katil sebelah 'jin menunjuk katil sehun menggunakan mulutnya ... aku tersenyum lega ... akhir2 ni aku asyik terlupa saja ... ya la , tak lama da lagi aku nak rehat panjang ...

Aku menarik langsir ... terkejut bukan kepalang ! Di katil sehun terdapat darah ! Aku mengundur ke belakang , jin memegang tangan aku dan terus memanggil polis yang menjaga bilik itu ....

Aku dan jin berada di luar .... takut ! Muka aku berubah pucat , peristiwa semalam menyelebungi diri aku kembali ...

||seo... seo.. seomi-ya ~ eodiya? Unnie perlukan saeng ~||

'Seori-ah.. gwenchanha? 'Jin memandang muka aku yang sudah pucat....Lagat aku persis seperti orang gila diperhatikan oleh jin...

'unnie! Kenapa duduk kat situ? Liganla saeng~ *jelir lidah*'suara seomi tertiba tergiang-giang di kepala aku dan bayangan dia berada di hospital!

'seomi! Ya! Kidaryeo!'aku berlari mengikut seomi... jin memandang aku pelik..

'ya! Seori! 'Jin berlari mengikut belakang aku...

'Ya! Seomi ! Tunggula... unnie! '

'.....'

Aku berlari laju semungkin dan tanpa memandang kiri kanan aku melintas jalan yang memisahkan blok pesakit muda dan pesakit orang tua..

PIN! PIN!

'Ya! Seori!'

'Terlambat 'aku memandang jin... dan memberikan senyum yang penuh makna..

BUKK!

END PART FIVE

WHO ARE YOU ?Where stories live. Discover now