Bir insanı anlamak mümkünmüdür?
Hayır değildir. İnsan öyle bir varlıktır ki ona tüm ömrünü adasan yine de anlayamazsın. Çünkü kimse kendisini bile anlayamazken bir başkasını nasıl anlasın ki.
Her insan hayatının bir bölümünü diğer insanları anlamaya çalışarak harcamaktadır. Ki bu imkânsız bir şeydir. Hadi ben şunu anladım desen bile insanlar seni o anladığın yerden şaşırtmayı çok severler. Bu yüzden insanlara fazla kafayı takmamak gerekir."Aanneee"
"Efendim tatlım"
"Seni çok seviyorum" yanağına bi öpücük kondurdum.
"Bende seni tatlım. Ne söyleyeceksen çabuk söyle işe geç kalıyorum"
"Anne ya"
"Hiç öyle bakma ben seni çok iyi biliyorum. Hadi söyle tatlım kızmicam" Annem o muhteşem gülümsemesiyle bana bakıyordu. Birden karşımda 1 hafta önce rüyamda gördüğüm annem olan kişiyi gördüm ve gerileyerek ufacık bi çığlık attım. Sonra bi anda kayboldu. Gerçek annem geri gelmişti. Koluma dokunarak "Noldu tatlım iyi misin birşey mi oldu"
"Ha yok anne birşey olmadı ya. Ben bu gece için ayçalarda kalabilirmiyim dicektim"
"Benim için bir sakıncası yok kalabilirsin ama babana sor birde"
"Sen konuşsan olmaz mııı?" yalvaran gözlerle anneme bakıyordum. Ama işe yaramadı her zaman ki gibi.
"Hayır kızım babanla sen konuşmalısın"
Yüzümü somurtarak "Peki anne" babamın izin vermeyeceğine adım gibi emindim ama yine de bi şansımı denicem. Ben evin tek çocuğuydum ve yıllarca çocukları olmadığı için benim üstüme çok düşüyorlardı. Yanlarından pek ayırmazlar.
Babamın tatil günüydü bugün bu yüzden evde yanına gittim hemen
"Babaa"
"Söyle kızım" bana bakmadan konuşuyordu.
"Bu gece ayçalarda kalabilirmiyim?" lütfen der gibi gözlerinin içine baktım izin vermicek biliyorum ama belki birşey olurda izin verir ha.
"Gündüzler neyinize yetmiyor!"
"Ya birşey olmicak baba bir tek annesi var zaten film izlicez lütfen babaa" olumsuz anlamda başını sallıyordu o sırada birden öylece kaldı, donmuş gibiydi sanki. Yanına gittim baba diye seslendim hala cevap yoktu. Omzundan dürttüm.
"Baba iyimisin birşey mi oldu?" Kendine gelmişti sanki afallamış gibiydi " ne diyordun kızım "
"İyimisin sen"
"İyim kızım. Ayçalarda kalacaktın dimi tamam kal ama telefonun hep açık olacak aradığımda ulaşacam sana, seni ben götürcem ben getircem anlaştık mı?"
"Oley süpersin baba anlaştık" şuan şokların en büyüğünü yaşıyordum ama pek umursamadım izni koparmıştım sonuçta. Yanağına bir öpücük kondurup odama gittim eşyalarımı hazırlamalıydım. Ayçaya bu gece onlarda kalacağımı mesaj atarak haber verdim. O da çok şaşırmış ve sevinmişti.Akşam olmak üzereydi. Babamın yanına gittim.
"Baba ben hazırım gidelim mi?"
"Tamam kızım"
Birlikte yola çıktık. Arabayla 5 dakikada oradaydık.
Kapıyı çaldım ama açan olmadı daha yola çıkmadan önce mesaj atmıştım o da cevaplamıştı.
Gülümseyerek babama baktım arabadan bana bakıyordu. Biraz gerilmiştim zaten zor izin almıştım hatta bu bir mucizeydi. Ayça bebeklik arkadaşım dahi olsa ilk defa onun yanında kalacaktım. Neredeydi bu kız!. Kapıyı ikinci defa çaldım bu sefer kapıda tıkırtı oldu birisi kilidi açıyordu. Ah sonunda, rahatlamıştım. Babama el sallayıp içeriye girdim. Ayça çok solgun görünüyordu.
"Ayça? Hasta mısın?"
"Evet canım biraz üşütmüşüm"
"Geçmiş olsun canım. Şimdi ben sana bi güzel bakarım bir şeyin kalmaz. Nurgül teyze yok mu?" nurgül teyze ayçanın annesi olur.
"Annemin hastanede acil bi işi çıktı bu gece gelmeyebilir"
Anlar şekilde ona baktım.
Ayçanın babası da işi gereği gece vardiyasındaydı. Yani bu gece sadece ikimiz olacaktık için için buna çok sevinmiştim. Ama ayçaya çok üzüldüm gerçekten çok kötü gözüküyordu. Mutfağa gidip birşeyler hazırlamaya başladım arkadaşımı iyi etmeliydim.
Birşeyler hazırlayıp ayçayı mutfağa çağırdım. Soğuk algınlığına ne iyi geliyorsa hepsinden masaya koymuştum.
"Bunların hepsi bitecek" tam itiraz etmeye hazırlanırken "itiraz istemiyorum" dedim.Yemeğimizi bir güzel yedikten sonra televizyonun karşısına geçtik.
Kanalın birinde bi korku filmi bulup onu izlemeye başladım. Ayçaya baktığımda çoktan uyumuştu. Bugün için bir sürü planımız vardı ama hiçbirini yapamamıştık. Film bittiğinde ilk önce ayçayı yatağına yatırdım.
Odadaki diğer yatağa da kendim yattım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORKUYORUM
FantasyKorkan bir kız ve umursamayan bir erkek. Hayatları birbirine bağlı ama erkek onu günden güne eritmekte. Birbirlerine geç kalmak üzereler. Birbirlerini bulmak içinse ölmek zorundalar. Korku ve aşk arasında güç savaşı veren iki ruh biri kazanırsa iki...