Chapter 14

554 19 5
                                    

"Jag klarar inte det" snyftar jag mot Felixs bröst och han smeker sakta min rygg när jag ligger i hans famn i sjukhussängen.

"Andas lungt" försöker han men jag håller bara hårdare i hans tröja.

"Hon kan inte komma, det är för tidigt Felix" mumlar jag och han hyssar åt mig.

"Du måste ringa Eleonor och Ogge" säger jag och han plockar smidigt upp sin mobil från bakfickan fast jag ligger i hans famn. Han trycker sig in på mobilen och låter sina tummar svepa över skärmen.

"Jag smsade istället och jag går ut och möter upp dem okej?" frågar han och jag nickar sakta. Han reser sig upp och kysser mig mjukt på läpparna. När han precis har lämnat rummet så kommer barnmorskan in.

Felixs perspektiv

Jag drar handen frustrerat i håret när jag står och väntar på Eleonor och Ogge i entren. När den svarta volvon som tillhörde Eleonor syndes utanför fönstret så suckade jag lättat. Hon och Ogge kom inspringades i entren och fram till mig.

"Bebisen är för tidig, har vattnet gått?!" frågar hon panikslaget och Ogge lägger en arm om hennes axlar.

"Vattnet gick för tre timmar sen" svarar jag och hon tittar upp på Ogge.

"Har dem inte startat allt än?" frågar han och jag skakar på huvudet.

"Hon har legat och gråtit i min famn under dessa timmarna" säger jag.

"Kom nu så går vi dit" säger hon och jag nickar och vi börjar gå till rummet. Vi möts av en barnmorska som springer ut ur rummet, när hon ser mig så går hon fram till mig.

"Du är Felix va?" frågar hon och jag nickar.

"Du måste gå in nu" säger hon och jag följer med henne in där.

Älska mig igenWhere stories live. Discover now