3 år senare
Jag bor fortfarande kvar i lägenheten som jag och Felix flyttade in i för sex år sen. Lottie har fyllt tre och hon är väldigt lik Felix, hennes hår är i samma färg som hans och hon har hans gröna ögon. Hon har min näsa iallfall och några fräknar över. När Felix stack så hörde han av sig angående Lottie och vi bestämde att han skulle ha henne varje helg när hon blev minst tre månader. Men han hämtade aldrig henne själv sen när hon började åka till honom fördet var Oscar som gjorde det åt honom.Egentligt Oscar så bodde Felix hos honom då men nu har han flyttat till eget. Varför Felix inte kom tillbaka var inte direkt ett beslut som han bara bestämde sig för, han var inte heller ett svin i det hela för svinet var jag. När han började att ha Lottie så ringde jag honom och skrek på honom. Jag sa att han var omogen, ett svin, en player och massor av hemska saker som jag faktist ändrar mig idag för att jag sa. Om jag verkligen tror att han kommer att älska mig igen så har jag fel. Han kommer inte det och det förstår jag. Idag var en ganska lugn söndagsmorgon då Lottie inte var hemma än. Oscar skulle snart lämna henne här hemma om närsomhelst. Lottie hade frågat ungefär två gånger varför jag och Felix inte bodde tillsammans. Hon hade slutat fråga sen då hon såg hur ledsen jag blev. Dörrklockan ljuder genom lägenheten och jag går ut i hallen, jag öppnar ytterdörren och möts av Lottie och Oscar.
"Hej" säger jag och Lottie kramar om mig.
"Hej Cass! Hur mår du?" frågar Oscar vänligt och ler.
"Jag mår bra" säger jag och han ger mig Lotties väska.
"Hoppas Felix tackar dig för att du hämtar henne till honom" säger jag och Oscar nickar.
"Det börjar nog gå mot sitt slut, han tänker börja hämta henne själv" säger han och jag höjer på mitt ena ögonbryn.
"Okej, men vi ses då. Hälsa Carro" säger jag och han nickar och går iväg. Jag stänger ytterdörren och vänder mig mot Lottie som nu har tagit av sig sina skor.
"Vill du ha en macka? Det finns mackor på bordet" säger jag åt henne och hon nickar. Hon springer ut i köket och jag går efter. Hon sätter sig på en köksstol och jag sätter mig på en annan.
"Så hur var det hos pappa?" frågar jag och hon plockar åt sig en ostmacka.
"Det var bra, Danielle var jättesnäll" säger hon och biter på sin macka.
"Danielle?" frågar jag henne misstänkssamt.
"Ja, pappas nya tjej tror jag" säger hon med mat i munnen och jag skrattar svagt.
"Prata inte med mat i munnen!" säger jag och hon sväljer.
"Hon kom hem till oss på fredagen och sov hos oss där. Hon lagade god mat och så flätade hon mitt hår idag" säger hon glatt och då ser jag att hennes hår är flätat i två flätor.
"Jaha, vad bra att hon är snäll" säger jag och hon nickar.
"Hon frågade hur du var som mamma"
"Hon gjorde vad?!" säger jag argt.
"Ta det lungt mamma, jag sa att du var världens bästa"
YOU ARE READING
Älska mig igen
FanfictionÄlska mig igen, älska mig på det där sättet du gjorde för tre år sen. Låt oss aldrig tappa glöden. ------------------------ Uppföljare av "det ingen vet" Man måste läsa den först innan man kan läsa denna boken. Annars förstår man inte.