Jag satte ned kaffekannan på bordet och slog mig ner på en av stolarna bredvid Eleonor. Framför oss satt Ogge och åt på en chokladkaka.
"Så hur går det med nya låten?" frågade jag Ogge.
"Va?" frågade han och jag lyfte på ett ögonbryn.
"Oscar och Felix skulle skriva en låttext" sa jag för att kanske färska upp hans minne.
"Alltså vi skrev klart den sista nya låten för några veckor sen" sa han ärligt.
"Men Felix sa att han skulle skriva en låttext med Oscar imorse" sa jag upprepande och Eleonor la en lugnande hand på min arm.
"Ring honom och se vart han är" sa hon och jag tog upp mobilen från fickan. Jag ringde upp honom men han svarade inte.
"Han svarar inte" sa jag.
"Han skriver säkert en låt med Oscar, ta det lungt" försökte Eleonor och Ogge nickade.
---------------Vi hade fikat en stund och stod nu och diskade rent kopparna. Min mobil plingade till och på skärmen lös ett sms från Felix.
"Sover över hos Oscar" stod det och jag ignorerade det och suckade."Jag blir själv här inatt" sa jag och Eleonor tittade medlidande på mig.
"Jag hade gärnat stanna om jag inte skulle behövt söndagsjobba imorgon" sa hon och jag fortsatte att diska rent koppen som jag höll i min hand.
"Jag stannar" sa ogge och jag log mot honom.
"Ska bara skriva ett sms till Oscar att jag inte kommer imorgon" sa Ogge och gick ut i vardagsrummet med mobilen i handen.
"Du har tur att du har Ogge" sa Eleonor och jag tittade på henne och skrattade.
"Är du kär i honom eller?" sa jag på skoj och hon skakade på huvudet och skvätte lite vatten på mig.
"Jag menar att du har tur som har någon som är här med dig medans din pojkvän skriver låtar och håller på"
"Det har ju inte alltid varit så" försvarade jag.
"Man kan ju nästan tro att dem inte är i samma band" sa Eleonor och jag stelnade en aning till.
"Jag menar inte så då, men han har varit frånvarande med Oscar nu nästan varje dag i två veckor" fortsatte hon och jag nickade. Vi avbröts när Ogge kom in i rummet.
"Jag vill inte säga detta" sa han och jag vände mig om och tittade undrat på honom.
"Vaddå?" frågade jag.
"Jag frågade Oscar hur det gick med Felix" sa han och jag lyfte på ögonbrynet och gav honom en blick som visade att han skulle fortsätta.
"Och han sa att han har varit hos sina morföräldrar hela dagen"
"V-va?" fick jag fram.
"Det betyder att Felix inte är med honom"
KAMU SEDANG MEMBACA
Älska mig igen
Fiksi PenggemarÄlska mig igen, älska mig på det där sättet du gjorde för tre år sen. Låt oss aldrig tappa glöden. ------------------------ Uppföljare av "det ingen vet" Man måste läsa den först innan man kan läsa denna boken. Annars förstår man inte.