ESKİ DEFTERLER

25 0 0
                                    


            Eski defterler... Hayal, sevinç, üzüntü, acı dolu eski defterler...

Bir süre sonra kitaplığın en üst rafına kaldırılırlar ya da evin en kuytu köşesine. Bazen yerlerini unuturuz onların. Bazense bir anda aklımıza düşer ve deli gibi onları ararız ama bulamayız. Bazen de hiç ummadığın, beklemediğin bir anda karşında bulursun o kenara atılmış eski defterleri. Yaklaşırsın. Bir bakarsın ki toz içindedir. Dokunsan ellerin kirlenir, dokunmasan kalbin incinir. Ne yapacağını bilemezsin. Ama eninde sonunda o kadar toza, pisliğe rağmen açarsın o defterleri. Önce ellerinle tozunu alırsın. Sonra açar en başından okumaya, hissetmeye başlarsın. Yaşadığın acılar, sevinçler o anki gibi ruhunu ele geçirir. Kalbin tekrar o anıların esiri oluverir. Bir bakarsın ki gözlerinden akan yaşlar defterin tozunu silmeye başlar. Sonra gözyaşların yağarken anılara defteri kapatıverirsin. Toz etrafını sarar, gözlerini kör eder adeta. Ve seni yine o günlere götürür..

Her insanın da yok mudur eski defterleri? Unutmak için kenara fırlatıp attığı anıları, hayatları... Ama hiçbir eski defter sana kendini unutturmaz. Ararsın bulamazsın, bulduğunda ise belki fazlasıyla geç kalmışsındır. Ansızın çıkar karşına ve belki de zorla düzelttiğin, zorla yeni defterler açtığın hayatını bir nefesle yıkıverir. Bu böyledir. Kural budur, hayat budur.

Zaten eski defterler mutlu etse,

                                         tozlanmazdı.

                                                                                                                                                               K.


"Canım okurlarım nasıl gidiyoruz? Yorumları bekliyorum. İnşallah seviyorsunuzdur çünkü ben sizleri bilmeden seviyorum :) "


HAYATIN UCUNDAN AŞKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin