20

8.2K 333 17
                                    

Mr Park:Dah mari kita pergi.

Keluarga Min Dae mula meninggalkan perkarangan rumah mereka. Min Dae memandang sayu rumahnya itu.

Selamat tinggal Korea.

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Jungkook:Aduh! Dia nak pindah la pulak~. Bodoh ah!

C. Suk Jin:Jungkook! Apa yang kamu tengah bebelkan? Tak nak kongsi dengan cikgu ke?

Jungkook:Ummm....tak ada apa² cikgu.

Jungkook mula membuat latihannya. Ahli Apink yang lain hanya menggeleng.

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Kedengaran nombor kapal terbangnya sudahpun memanggil. Min Dae dan keluarganya segera bergerak masuk ke lorong kapal terbang itu.(maaf author tak pernah naik kapal terbang jadi author tak tahu :*( )

Sila pastikan telefon bimbit anda dimatikan dan pakai tali pinggang keledar.

Kata pilot itu. Setelah beberapa minit,kapal terbang pun mula bergerak dari perkarangan airport itu.

Setitik air mata jatuh membasahi pipi Min Dae. Tidak sempat untuk dia mengucapkan kata² selamat tinggal kepada rakan² nya. Segera diseka air matanya agar orang tuanya tidak melihat dia yang sedang bersedih.

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Hayoung:Oit Jungkook! Kenapa kau muram je hari ni? Ni mesti rindu Min Dae eh~~~~?

Jungkook:Oit kau ni! Terkejut aku! Haah memang aku rindu pun~. Kenapa?

Bomi:La kau ni. Kitaorang tanya je. Okla kami pergi dulu. Bye~

Jungkook segera makan makanannya itu. Mahu sahaja dibuang makanan yang baru dibelinya kerana tiada langsung selera makannya.

Aku mesti cari Min Dae sampai dapat!

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Naeun:Cuba kau telefon Min Dae. Mana tahu dia jawab.

Chorong:Ye tak ye jugak. Ha kejap

Telefon segera diletakkan di sebelah kiri telinganya. Masih tiada sahutan. Di telefon lagi masih tidak terangkat.

Maaf,nombor yang anda dial tiada dalam perkhidmatan.

Eunji:Tiada dalam perkhidmatan??!!!!!

Namjoo:Aduh~ takkan dia dah tukar nombor telefon pulak!

Bomi:Hmm~ nampaknya tak berkesempatan la kita nak mengucapkan selamat tinggal kat Min Dae.

Yang lain hanya mengangguk lemah. Tidak berdaya mereka untuk meneruskan sesi pembelajaran yang seterusnya. Sungguh tidak percaya jodoh pertemuan antara mereka dan Min Dae amatlah singkat. Jam loceng berbunyi menunjukkan tamatnya waktu rehat. Mereka melangkah dengan longlai sehingga menuju ke kelas.

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Knock knock

Min Dae:Masuklah

Kata Min Dae yang sedang asyik menikmati angin yang bertiup sepoi² bahasa di beranda rumahnya.

Mrs Park:Macam mana? Kamu suka dengan bilik kamu?

Min Dae mengangguk lemah. Sungguh berat hati ini untuk meninggalkan Korea tetapi ini demi kebaikan mereka sekeluarga bersama.

Mrs Park:Eomma tahu keputusan ini amat berat bagi kamu,tetapi kamu kena terima. Ingat lagi perancangan kita? Bina hidup baru di Amerika? Dah lupa? Macam ni lah,eomma bagi kamu masa. Lepas tu turun bawah eomma ada masakkan makanan kegemaran kamu. Turun ye?

Mrs Park mula meninggalkan Min Dae di dalam bilik berseorangan. Min Dae melihat pemandangan di luar. Dia harus tekad untuk melupakan Jungkook. Ye dia harus!

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Jungkook:Macam mana aku nak cari dia eh??

Taehyung:Oit! Kau fikir pasal apa?

Rap Mon:Entah! Dari tadi ke hulu ke hilir.

Jungkook:Eh! Boleh diam tak! Aku tengah fikirkan macam mana nak cari Min Dae sekarang ni! Korang pula memekak macam dalam zoo.

Suga:Maksud kau minah yang kau rogol hari tu?

Jungkook mengangguk tanda mengiakan apa yang baru sahaja Suga katakan.

Jimin:Eh! Buat apa kau nak cari dia?! Lantak dia lah perempuan tu.

Yang lain hanya mengangguk. Jungkook tidak melayan apa yang dikatakan oleh mereka. Yang dia tahu dia perlu cari Min Dae sehingga ke lubang cacing. Dia tekad!

~Bersambung~

○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○◎○

Hai!!!! So another update!!! Ok author ada buat jadual untuk update buku ni dan juga buku yang lain. Memandangkan esok sekolah,author akan hanya update pada hari SABTU dan AHAD. Ulang suara SABTU dan AHAD. Author nak fokus untuk pt3 tahun depan. Soo yeah hari SABTU dan AHAD SAHAJA. Author harap korang still support ff ni. And thanks kpd yg vote,comment,read dan letak dalam rl. I'll appreciate it sooooooooooo much yang tak terhingga. Author bersyukur yang tak terhingga sebab ff ni mendapat sambutan yang hangat. So harap korang still support ff ni. Dan mungkin author akan curi² update selain hari sabtu dan ahad. Dan author akan cuba update byk² masa hari sabtu dengan ahad tu nanti. Ok dah panjang lebar author berbicara. So yeah! Hope enjoy^^

My Byuntae High School"malay FanFic"ⓒⓞⓜⓟⓛⓔⓣⓔⓓWhere stories live. Discover now