47

6K 277 62
                                    

Min Dae:Blewk!!!!

Min Dae memuntahkan segala isi di dalam badannya. Baru sahaja dia menjamah sepotong kek terus tekaknya rasa loya. Min Dae mengurut perlahan dahinya. Kepalanya terasa berat dan badannya sakit. Min Dae segera duduk di meja makan yang berhampiran dengan sinki. Perit di tekaknya masih dapat dirasakan.

Min Dae:Aduh! Apasal aku ni?? Semua benda tak mahu masuk!

Adu Min Dae sendirian. Tangannya mula melangkah ke pinggan yang sudah pecah berderai itu. Selepas pegangan pinggan di tangan Min Dae jatuh,terus tekaknya loya. Serpihan kaca itu dibersihkan dengan rapi dan berhati-hati.

Takkanlah aku mengandung

***

Jungkook:Huh!

Mata Jungkook mula melihat hasil kerjanya dengan bangga. Akhirnya dia sudah boleh pulang dan berjumpa dengan Min Dae. Jungkook segera mengemas dan mula meninggalkan pejabatnya.

Shin:Eh bos! Awal balik? Selalunya lambat?

Tegur Shin ramah. Dia tahu Jungkook tidak sabar untuk pulang.

Jungkook:Ada yang menanti😉

Jungkook segera melangkah keluar. Shin pula sudah tersengih mendengar jawapan dari Jungkook sebentar tadi.

***

???:Oppa

Jungkook menoleh ke arah empunya suara itu. Dahinya mula dikerutkan.

Jungkook:Awak nak apa lagi? Sudah-sudahla tu. Saya dah nak berumah tangga tak lama lagi.

Kata Jungkook tenang. Jiae pula mendekatkan mulutnya ke telinga Jungkook.

Jiae:Awak masih lagi bukan hak dia. Dan saya ada peluang walaupun saya tahu peluang tu tipis. Saya akan pastikan awak milik saya. Ingat tu Jungkook.

Jawab Jiae tenang. Jungkook segera masuk ke dalam perut keretanya. Jiae pula hanya berdiri di hadapan kereta Jungkook dan hanya melihat kereta itu pergi. Sebuah senyuman senget dilemparkan.

Jiae:The game has just begin.

***

Knock knock

Pintu masih tidak dibuka. Jungkook mulai gelisah. Diketuk berkali-kali tetapi tidak bersahut. Tiba-tiba pintu dibuka perlahan.

Jungkook:Omo! Sayang okay tak???

Soal Jungkook ketika melihat muka Min Dae yang pucat itu. Min Dae mengangguk tanda dia tidak apa-apa.

Min Dae:Oppa warna rambut lagi?

Sebaris senyuman dilemparkan. Jungkook hanya tersengih.

Jungkook:Haah. Okay tak warna ni? Penat oppa fikir warna apa yang sesuai untuk oppa tau.

Tangan Min Dae mula bermain di rambut Jungkook yang berwarna perang itu.

Tangan Min Dae mula bermain di rambut Jungkook yang berwarna perang itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Min Dae:Cantik. Sesuai sangat dengan oppa. Pandai oppa pilih warna yang sesuai.

Sedang asyik Min Dae bermain dengan rambut Jungkook,tiba-tiba matanya mulai kabur. Jungkook mulai perasan

Jungkook:Sayang okay tak ni? Jom oppa bawak sayang pergi klinik.

Min Dae menggeleng. Tiba-tiba badannya rebah menyembah bumi. Jungkook segera mendukung Min Dae dan segera dibawa ke klinik.

***

Jungkook:Macam mana keadaan isteri saya,doktor?

Jungkook mulai risau. Doktor perempuan itu mulai tersenyum.

Doktor:Tahniah! Tak lama lagi anda bergelar bapa!

Pada mulanya Jungkook hairan tetapi beberapa saat kemudian matanya membuntang.

Jungkook:Betul ke doktor?!!!!!

Doktor itu tersenyum lebar dan mengangguk. Min Dae yang baru bangun itu diam menbisu dengan apa yang doktor itu katakan.

Jungkook:Sayang dengar tak?!! Sayang akan mama dan oppa akan jadi papa!

Kata Jungkook teruja. Jungkook segera bersalaman dengan doktor itu dan membayar bil di kaunter. Sementara menunggu Jungkook,Min Dae sempat mengusap perutnya itu. Terpancul sebuah senyuman di bibir Min Dae. Jungkook yang melihat keadaan itu hanya tersenyum.

Jungkook:Dah jom balik. Lepastu makan ubat.

Min Dae mengangguk laju. Jungkook dan Min Dae berpegangan tangan sambil menuju ke kereta.

~Bersambung~

***

Annyeong👋👋👋👋. Another update guys😙😙😙. Suka tak? Tak suka? Hmm xpela😢. Anyway,suka tak Min Dae dapat baby? Hmm tp apa rancangan Jiae kalau dia dapat tahu Min Dae mengandung😐😕?? Ha itu next update. And thanks kpd semua yang sudi baca,comment,share,add to your rl dan semua yang menjayakan ff ni. Author terharuuuu sangat😆😆. And also happy birthday to our baekkie. Dah tua dah😂. Okla see you guys in the next chap.

My Byuntae High School"malay FanFic"ⓒⓞⓜⓟⓛⓔⓣⓔⓓWhere stories live. Discover now