32

5.3K 294 7
                                    

Jiae:Annyeong

Jungkook:Ah! Sori. Jom

Jiae:Jom^^

Jungkook dan Jiae segera keluar dari pejabat. Shin yang perasan akan kejadian itu mula ke bilik Min Dae.

Knock knock

Min Dae:Masuk!

Pintu dibuka perlahan dan segera Shin duduk di kerusi yang disediakan tanpa dipelawa.

Min Dae:Oh Shin. Ada apa?

Shin menarik dan menghembus nafas sebelum memulakan bicara.

Shin:Tadi saya nampak Tuan Jungkook dengan wanita ni. Nama dia....

Min Dae:Jiae?

Min Dae cuba meneka.

Shin:Ha! Jiae. Dorang tadi pergi keluar sama-sama

Min Dae:Ooh! Dorang pergi makan. So?

Shin:So je?? Tak ada bait-bait cemburu ke?

Min Dae hanya mengeleng. Shin pula mengeluh.

Shin:Haish! Yoona ni tak ada perasaan langsung lah😒

Shin terus keluar dari bilik Min Dae. Min Dae pula memegang hatinya.

Min Dae:Kenapa bila aku dengar nama Jiae dengan Jungkook aku rasa sakit hati eh?

***

Jungkook:Hahaha! Awak ni lawak betul

Kata Jungkook seraya mengelap air mata. Jiae pula memegang perut.

Jiae:Tak betul saya tak tipu. Memang pernah terjadi kat saya. Saya pun tak tahulah nak cakap apa waktu tu. Eh! Dah dua jam ni. Awak tak nak balik office ke?

Jungkook:Tak apala. Saya nak berbual dengan awak lagilah. Ha sambung cita

Jiae:Oh okay

***

Min Dae:Kat mana Jungkook ni?!

Tanya Min Dae seraya mencari kelibat Jungkook.

Shin:Ehem! Cari siapa tu? Tuan Jungkook tak sampai lagi

Min Dae segera menoleh ke belakang. Kelihatan Shin sedang tersengih-sengih.

Haish! Menyibuk jela Shin ni

Min Dae:Tak! Tak cari sesiapa. Eh dahla saya nak siapkan kerja sebab besok kan cuti

Min Dae segera meninggalkan Shin keseorangan.

Shin:Eleh~. Dah cemburu la tu. Ha nilah dia perempuan ego semacam!

***

Min Dae membelek dirinya di cermin sejurus masuk rumah tadi. Topeng muka ditilik di cermin. Jelas kelihatan seperti muka betul. Ditilik rambutnya pula. Warna-warni yang amat cantik.

Haish! Min Dae Min Dae. Bila lagi kau nak menyamar

Monolog Min Dae.

Ke aku dah start cemburu dengan Jiae?

***

Min Dae bangun dari tidurnya. Dia menggeliat sedikit bagi membetulkan urat-urat saraf yang tegang. Dipandang jam di sisinya dan menunjukkan pukul 7 pagi.

Min Dae segera mencapai tuala dan masuk ke bilik mandi. Air pancuran dibuka dan segera membersihkan diri.

***

Seusai mandu,Min Dae segera menggeringkan rambutnya dan diikat sanggul. Sebelum keluar dari bilik,Min Dae sempat memandang anaknya yang sedang enak dibuai mimpi. Satu senyuman mula terukir.

Min Dae:Bik,masak apa hari ni?

Tanya Min Dae seraya melihat bahan-bahan yang disediakn oleh orang gajinya.

Bibik:Ha! Memandangkan hari ni puan cuti. Saya nak masak makanan kegemaran puan

Min Dae:Nasi goreng kimchi?! Wah terima kasih bik

Lantas badan bibik dipeluk erat oleh Min Dae. Bibik hanya tersenyum melihat gelagat puannya yang seperti kebudak-budakkan itu.

Min Dae:Saya pergi kejutkan Mingkook dulu ya?

***

Mereka akhirnya menjamu selera dengan diikuti hilai tawa antara mereka berdua.

~Bersambung~

Sori sbb tak menarik. Lepas ni author buat yang lebih baik😊😊😊.

My Byuntae High School"malay FanFic"ⓒⓞⓜⓟⓛⓔⓣⓔⓓWhere stories live. Discover now