\ tjugosju /

483 53 2
                                    

"Hej Oscar. Jag hoppas att du hör vad jag säger, med tanke på att jag viskar. Jag står vid toaletterna i skolan. Jag ville bara ringa dig snabbt.

Det är första gången på dagen som jag är ensam. Wow, jag låter ju jätteegoistisk och populär när jag säger sådär. Jag menade det inte.

Men du vet att jag inte tycker om att ha all uppmärksamhet, det är du som gör det. Jag bara hänger på dig. Men det tycker du om. Vi sitter ju liksom ihop i vanliga fall.

Jag drömde en jättekonstig dröm inatt. Vill du höra? Du tycker ju att alla mina drömmar är konstiga. I alla fall; jag drömde att du hade vaknat igen, allt var som vanligt, du hade fått reda på att jag är så djupt förälskad i dig, du hade besvarat min kärlek och så hade vi gått in i skolan hand i hand dagen efter.

Jag grät när jag vaknade. Snälla låt det hända på riktigt."

-

Hallå kan man tvätta sitt hår även fast det är flätat, liksom att man slipper ta ut flätorna? För jag skulle nog behöva duscha, men jag orkar inte ta ut mina flätor...

På tal om inget, vad tyckte ni om Melodifestivalen? Jag blev arg för att fel låt vann och gick därifrån innan det hade slutat. Jag överreagerade, men jag var väldigt lättretlig den kvällen.

Efter det gick jag upp till mitt rum och skrek till musik och gjorde matteläxa. Nu har jag jätteont i halsen.

Idag på eftermiddagen ska jag och två kompisar träna på en dans som vi ska göra på idrotten som egentligen skulle lämnats in förra fredagen, oops.

Hur mår ni idag? Händer något roligt? ❤

Hospital Calls » foscarWhere stories live. Discover now