Müzik zevki herkese göre değişir bu bölümde müzik isimleri yazmayacağım. Ama isterseniz yorumlara yazarsanız sizi cevaplamaya çalışırım.
Ders çalışırken müzik dinmek:Kızlar ben ders çalışırken hemen dikkati dağılanlardanım. Ben ders çalışırken müzik dinlemiyorum. Eğer siz ders çalışırken müzik dinlemek istiyorsanız öncelikle piyono, keman gibi dinlendirici şarkılarla başlamanızı tavsiye ederim. Sonradan sözlü olan şarkılar dinleyebilirsiniz. Bu sizin için çok daha yararlı olur.
Müzik dinlerken derse odaklanamayabilir, dolayısıyla ders çalışmamız verimsiz olabilir diğer tarafdan da tam tersi olarak müziğin ritminden ötürü odaklanma daha kolay olabilir.Peki, müzik dinleyerek ders çalışmak gerçekten verimli mi?
Beynimizin karmaşık bir çalışma şekli olmasına karşın gerçekte bir durum esnasında beyin sadece tek bir şeye odaklanır. Bize her ne kadar içinde bulunduğumuz iki durumla da başa çıkabiliyoruz gibi gözükse de işin aslı öyle değil.
Şöyle ki özellikle ders çalışmaya başladığımız sırada fonda müzik varsa beynimiz çalıştığımız konuya odaklanmak için daha yüksek performans sergiler. Dikkat edersek aslında bunu o anda biz de anlayabiliriz. İlk başta her ne kadar dinlediğimiz müziğin ritmine uyarak çalışsak da bir sure sonra müziği duymamaya çaba göstererek okumaya çalışırız.
“Ben müzikle çalışınca daha iyi anlıyorum.”
Bu birçok öğrencinin düştüğü yanılgılardan biridir. Aslında müzik burada anlamamızı kolaylaştırmaktan ziyade ders çalışırken sıkılmamızı önler. Özellikle ders çalışırken dikkatini toplamakta zorlanan, çok çabuk sıkılan öğrenciler “müzikle daha iyi çalıştığını” savunurlar. Müzik, ders çalışırken can sıkıntısını bir nebze azalttığı için daha uzun süre çalışabilirler. Ders çalışma süresinin uzaması da onlara daha verimli ders çalıştıklarını düşündürtür.
Verimli ders çalışmak, uzun saatler boyu aralıksız ders çalışmak demek değildir.
Minimum sürede, maksimum performansın alınmasıdır önemli olan. Dolayısıyla 4 saat müzikle ders çalışıp yarım bir kavrama yerine sessiz bir ortamda 40 dakikalık etkili bir ders çalışma daha önemlidir.
Ders çalışırken öğrencinin, odaklanmasını zorlaştıracak etkenlerden (telefon, televizyon, müzik dinleme, mesajlaşma, sohbet vb.) uzak durması, derslerdeki başarısına doğrudan katkı sağlayacaktır.
Tüm bunlara ek olarak unutulmamalıdır ki kendini müzikle ders çalıştırmaya alıştıran öğrenciler, sınav vb. ortamlarda müziksiz kaldıklarında, gösterdikleri performans düşmektedir.
Ders çalışırken motivasyonu arttırıcı birçok çalışma şekli bulunmaktadır. Her öğrencinin konuyu kavrama süresi, şekli farklı olmakla birlikte beynin çalışma şekli ortaktır ve beyin çalışmalar esnasında tek bir şeye odaklanarak başarıya ulaşır.
Arkadaşlar 2 saat boyunca ders çalışırken dinleyebileceğiniz bir video koydum belki işinize yarar . Verimli çalışmalar 🤗
Temizlik yaparken müzik dinlemek
Kızlar ben kesinlikle temizlik yaparken müzik dinlemeyi tavsiye ederim. Öncelikle müzik dinleyerek temiz yapmak temizlik yapmak konusunda sizi hem eylendirir hemde temizlik konusunda sizi teşvik etmeye yardımcı olur.2018 'in en iyi yabancı şarkılarından oluşan bir video koydum . Temizlik yaparken bol enerji kazanmanız dileğiyle 😍
Üzüldüğümüzde, sinirlendiğimizde hangi tür müzik dinlemeliyiz :
Kızlar gerçekten çok duygusaldır herşeye üzülebilirler. Ve üzüldüklerinde bazı kızlar(cem adrian=mutlu yıllar) gibi şarkıları dinliyorlar. Bu biraz yanlış bir davranış. Çünkü üzülünce enerjiye ve mutlu olmaya ihtiyacımız var. O yüzden üzülünce, sinirlenince moralinizi yerine getirecek enerjik şarkılardan dinlerseniz daha iyi olabilir.Okulda tam anlamıyla berbat bir gün geçirmişsinizdir, arkadaşlarınız ile aranız kötüdür. Kısacası içinizi karalar bağlamıştır. Ama o anda bir şarkı duyarsınız ve tüm bu karamsar düşünceleriniz anlamsız bir mutlulukla yer değiştirir.
Ne yalan söyleyelim gerçekten bazı şarkıların böyle mutluluk verici sihirli yönleri var.
Ne demişler müzik ruhun gıdasıdır. İşte insanı durduk yerde gülümseten, mutlu eden şarkılar ;1. Pharrell Williams – HAPPY
2. Black Lips – Bad Kids
3. Bloc Party – I Still Remember
4. Blur – Song 2
5. Get Lucky – Daft Punk
6. Empire of the Sun – Alive
7. Gorillaz – Feel Good Inc
8. Jet – Are You Gonna Be My Girl?
9. Justice – D.A.N.C.E
10. The Kooks – Junk of The Heart (Happy)
11. Lykke Li – I Follow Rivers
12. Metronomy – The BAY
13. MGMT – Kids
14. Peter, Bjorn and John – Young Folks
15. Pulp – Common People
16. Reptile Youth – Speeddance
17. The Strokes – Last Nite
18. The Subways – Rock & Roll Queen
19. Two Door Cinema Club – What You Know
20. The Wombats – Let’s Dance to Joy Division
21. The Black Keys – Lonely Boy
22. Azelia Banks – 212
23. Jin – Buludlar
24. MIKA – Relax, Take It Easy
25. Coldplay –Paradise
26. Jason Mraz – I’m Yours
27. Sia – Clap Your Hands
28. Of Monsters and Men – Little Talks
29. Phoenix – If I Ever Feel Better
30. The Raconteurs – Steady As She Goes
31. The Fratellis – Chelsea Dagger
32. The Cure – Friday I’m In Love
33. Hellogoodbye – Here (In Your Arms)
34. New Navy – Zimbabwe35. Train – Hey Soul Sister
36. Lily Allen – Fuck You
37. Blondie – One Way Or Another
38. Caesars – Jerk It Out
39. The Clash – Should I Stay Or Should I Go?
40. Weezer – Island In The Sun
Tabii ki de bonusu: Bobby McFerrin – Don’t Worry, Be Happy
Ya da bunu Bob Marley’den dinleyin ve her şeye inat mutlu olunnn 😍😘
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin Tavsiyeler
No FicciónMerhaba Bu kitap sizlerin güzelliğine güzellik katmak için yazılmıştır. Makyaj , saç bakımı , zayıflama , telefon uygulamaları , kolayca yapılabilecek dıylar, okul ve daha bir çok şeyin bulunduğu kitabıma hoş geldiniz. Unutmayın sizin böyle güzelli...